Inalina skrev 2021-02-12 08:16:42 följande:
Åh vännen :( så ledsen för ditt negativa besked :( det är ok att sörja och gråta, man samlar ju ihop sig sen och börjar blicka framåt till nästa försök och hoppet kommer tillbaka. var detta ditt allra första försök?
det låter ju jättebra att du har flera i frysen! på min första behandling fick jag negativt och inga till frysen, på andra fick jag 3 blastocyster där första blev positivt i 3 dagar sen mf, men på andra återföringen med FET kom min dotter.
det är väldigt ovanligt att upptiningen inte lyckas så det ska du inte fundera över

och framförallt så ska du inte klandra dig själv för något i den här processen!!!! det är inte någons fel att vi inte lyckas bli gravida, ju snabbare man tar bort skuldkänslorna desto bättre tror jag du kommer att må, och du är ju i helt rätt forum för stöttning och att diskutera och följa likasinnade

jag vet att det är lätt att hamna i en negativ spiral, men det är faktiskt jättebra om ni har lyckats frysa flera embryon, för det är så mkt smidigare med en återföring istället för att börja om med sprutorna och alla hormoner igen. jag hoppas på ett guldägg eller två för dig i frysen! stor kram!
Detta är så fint. Det är med tårar upp i ögonen som jag läser och känner ett sånt stöd. Tack

Tack för de fina orden.
Det kändes bara så konstigt och tomt på något sätt när testet blev vitare och vitare och inget streck dyker upp bredvid kontrollstrecket. Fy. Jag blev ledsen och arg. Helt obefogat tog jag ut det på sambon.. sedan sköljdes det över med massa tårar.
Detta var vårt andra försök på färsk. Har gjort ett färsk samt ett FET tidigare. Däremot var de båda gångerna via landstinget så vi räknade inte riktigt med att vi skulle lyckas. Men nu på privatklinik var det annorlunda med doseringen av hormoner mm.
Nu med facit i hand så är jag glad att vi köpte 3-paketet. Jag har ringt och pratat med kliniken och de rekommenderar att vi gör FET. Dels vill man undvika spruta in massa hormoner i kroppen men också anser de att äggen som ligger i frysen är jättefina.
Åh Inalina, tack igen för stöttningen och fina uppmuntrande orden