• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-03-02 01:43:40 följande:

Hej nä slemhinnan har inte varit tunn vad jag kan se den har den varit normal när jag kört i naturlig cykel. Men denna gång är det ej i naturlig cykel då man tar fram ägglossningen ej inväntar den. Därför så fick/får jag det.

Ok, då förstår jag. Jag kör också i stimulerad cykel, men får ändå inte någon medicin. Blev slemhinnan tjockare nu?

Hur mår du idag?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-02 08:21:18 följande:

Ja precis! Provera är en tablett som ska ge en blödning. Vanligt att sätta igång en behandling med den om man som jag har långa/oregelbundna cykler.

Jag har också tagit progynon (östrogen). Du har ju byggt upp din slemhinna med menopur inför det. Progynon gör att man inte får ägglossning utan den ser bara till att slemhinnan växer till sig inför återföringen. Jag har testat återföring i stimulerad cykel med progynon och med Letrozole. Har du gjort i naturlig cykel någon gång? :)

Lycka till idag! Låter som perfekt upplägg med både akupunktur och yoga.

Tack för svar :) Det finns verkligen många varianter att ta till. Min första frysåterföring gjordes i naturlig cykel, då var jag på 2 st VUL dag 10 och dag 12 sedan tog jag en ovitrellespruta. Så inte helt naturligt ändå, men det är tydligen standard på min klinik för att vara på säkra sidan att ägglossning har skett och beräkna återförande. När du tar letrolzole, blir det en ägglossning då?
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-02 08:22:01 följande:

STORT lycka till idag!!! =)

Ååå, tack :) Och lycka till för dig med. Skönt att du ska ta sista sprutan idag.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-02 09:51:18 följande:

Lite uppdatering

Jag har pratat med kliniken idag för att höra vad de tror. De tycker jag kan köra på nytt test på 18 dagar på lör och fortsätta min behandling, blir det ftf negativt och symptomen består ska vi disskutera gravtest som blodprov.

Då är det bara hålla i sig ett par där och fortsätta hoppas.

Nu ska jag och köpa mer gravtest.

Vad skönt att du har pratat med kliniken och att du har en ?plan? framåt. Nu hoppas vi på lördag :)
  • Annna84

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-02 11:54:30 följande:

Ja det finns många varianter och olika kliniker verkar välja olika. Jag får alltid ägglossning av Letrozole så då skulle jag ringa vid positivt ägglossningstest. Kommer nog välja annan metod om det blir aktuellt igen. Var så läskigt att inte göra vul innan återföring. Vul görs vid stimulering med progynon. Låter vettigt att ta det säkra före det osäkra med ovitrelle! Stort lycka till nu. Kram!

Jag förstår det, man vill ju att de ska säkerställa att allt ser fint ut innan överföring. Det gör en lite mer lugn :)

Kram och ha en fin dag
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-02 18:12:31 följande:

Hej break a leg som man säger.

Håller tummar och tår!

Tack :) För dig med!!
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-03-02 18:57:01 följande:

Hej igen alla glada. Här är jag inne på 6e veckan utan mens efter Ma.. Börjar bli något frustrerande att inte komma framåt. Samtidigt är jag lite rädd för ny insättning men vad ska man göra.. De finns ju bara 2 vägar i detta fallet.. :/

Hej :) Hoppas att den kommer snart så att du får komma igång. Precis, vi kämpar får jobba vidare för att nå våra mål här i livet. Det ska gå!!
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-02 18:58:13 följande:

Ååh va roligt nu ska de gå ja :D

Tack <3 Hur mår du?
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-03-03 07:19:29 följande:

Så härligt! Nu håller jag såååå mina tummar för dig!! <3

Tack fina du! RD1 nu och det känns som att tiden går långsamt framåt, samtidigt som det går mycket snabbare med en blastocyst än en 2-dagars, då 3 dagar har redan förflutit :)

Jag läste att det gick bra för dig på ultraljudet, så skönt att höra! Hoppas verkligen att du kan slappna av lite nu, trots de envisa blödningarna som kommer.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020