• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2021-05-11 13:28:47 följande:

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Vad härligt att höra! Stort lycka till!
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-12 08:30:11 följande:

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

Vad ledsen jag blir att läsa detta! Det hände mig en gång också. Är det negativt nu så skulle jag sluta med lutinus så att du snabbt kan komma vidare med nästa försök, så att du hinner innan sommaren kommer <3 kramar
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Grattis till fint och stark plus :) det ser väldigt lovande ut!
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Först och främst, grattis på födelsedagen!

Så fruktansvärt tråkigt och orättvist det som har hänt. Nu njuter du av sommaren och tar nya tag i augusti. Kramar
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-05-25 20:57:56 följande:

Vi bestämde idag att betala ett nytt IVF behandlingsförsök..

Vad kul att höra! När startar ni? Kram
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-25 23:21:04 följande:

Just det jag minns nu! Menar du med riktiga att det kan vara äggblåsor som är tomma utan ägg i? Risken är nog stor att det inte går och att ingen klagar sig, men det känns samtidigt tuffare att inte ta risken och testa. Jag har nog en övertro på mina ägg för att det gick första gången, som jag nu säkert i takt med misslyckade försök börjar ompröva... har en till koll imorgon och ska bestämma mig då. Varit så sjukt ledsen idag, känns aldrig som att detta helvete ska vara över. Du skriver att ni ska bekosta ett nytt försök, blir det till hösten? Kommer stimuleringen se annorlunda ut då tror du? Tack för pepp <3

Vill bara skicka styrka till dig och hoppas att det går bra idag på undersökningen <3
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-05-26 12:01:41 följande:

Tack fina du, så gulligt. Läkaren såg att de tre mindre blåsorna pinnat på lite under senaste dygnet så det kanske blir sex blåsor i olika storlek som de plockar ut! Känns mycket bättre än tre om än fortfarande osäkert då risken finns att flera inte är mogna. Men ändå skönt att ha liite fler att spela med!

Verkligen! Himla positivt att 3st till att växt till sig. Lycka till på fredag nu!
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-06-09 22:59:44 följande:

I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(

Å vad tråkigt :( Denna väntan är fruktansvärd. När öppnar dom upp igen? Kram
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-06-11 08:42:54 följande:

Det är faktiskt 3e ultraljudet jag gör, så jag är inne i vecka 14 nu :) Bäbis är beräknad i mitten på december, så det är ett tag kvar, men ändå skönt att var aöver dom där 12 veckorna.. Nu ska man bara försöka få upp lite aptit och äta ordenligt, men den delen är det svåra nu..

Åh, okej.. Ändå grymt att du fick en befruktning på 6 ägg! Det låter som det är en fighter, så jag tror allt att det är ett guldägg.. Snart är det testdags, då vet du ;) 

Grattis! Vad skönt att det såg fint ut även på detta ultraljud och att du förhoppningsvis kan slappna av lite :)

Vilken dag var du på ditt första tidiga VUL? Och när började du känna symtom? Jag ska dit om knappt 3 veckor på 8.0 men är så himla orolig över att jag inte känner någon ömhet i brösten (dag 5.3 idag) Hoppades att jag skulle känna mig lugnare efter ett plus, men icke..
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-11 07:56:27 följande:

Alltså wow. Har de sett ett hjärta nu är ju oddsen över 95% att det blir bebis. Så mysigt att vara i första delen av graviditeten på sommaren! När är bebis beräknad? Tror du att du ska göra kub/nipt?

Det var en färsk de satte in, det var ju bara en äggstock som producerat äggblåsor denna månad sjukt nog så de fick ?bara? ut sex ägg, hälften befruktades men bara denna klarade sig. Hoppas så att det är guldis, kan gå precis hur som helst med testningen! RD 11 idag...

Tänker på dig! <3
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-13 16:49:20 följande:

RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)

Grattis Chajsa! Vilka underbara nyheter!!
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-06-13 18:34:34 följande:

Jag har haft jättedåligt med symptom överhuvudtaget.. Var där i vecka 7.2, dom fick tidigläggare de lite.. Mina bröst är inte ömma alls och har inget växt, såväl magen och jag går in i vecka 15 snart. Så var inte orolig för symptom, dom kommer eller så kommer dom inte. :) jag har lugnat mig lite, Me tråkigt när de inte finns en tillstymmelse till mage, hahah :)

Tack! Detta gjorde mig lugnare i sinnet. Jag känner inte heller något, inga ömma eller växande bröst och inget annat heller. Trodde att det var kört. Det känns skönt att höra att det kan gå bra ändå :) Snart kommer det säkert att snälla till och din mage kommer att växa :)
  • Annna84
    Thessan81 skrev 2021-06-28 16:01:20 följande:

Hej! Vi har 3 misslyckade ivf med gonalf nu byter dom till Menopur har ni några erfarenheter av det? Bra eller dåligt tacksam för svar mvh Tessan

Hej! Jag gjorde 2st IVFer med gonal och fick inte några bra resultat, på sammanlagt 30st plockade ägg blev det 1st återföring av en 2-dagars och inget till frysen. Vi ville byta till menopur, men kliniken avrådde oss. Vi valde menopur ändå och på 3e IVFen fick vi en färskåterföring och 3st blastocyster till frysen. Tyvärr blev det inget plus av dessa. På 4 IVFen bytte vi klinik och körde vidare på menopur. 3st blastocyster till frysen, varav den första gav en graviditet <3

Så för oss blev det mycket bättre resultat med menopur. Råder dig absolut att testa.

Lycka till!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020