• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-04-22 22:22:04 följande:

Hej rullar på här.

Magen är så svullen under loppet av ett år har jag typ gått upp typ 7-8 kg. Har inte riktigt kommit igång med träningen mellan missfall ivf behandlingar återföringar m.m.

Nån fler som har samma problem?

Har inte haft på mig några jeans efter i mån. Tvivlar det går..

Peppar peppar håller tummarna för den i magen. Det lilla påskägget. Inatt hade jag myror i benen var tvungen upp och vandra lite. Såg att banan kan hjälpa och liten prommis innan man ska sova så det har jag gjort.

Jag håller alla tummar för att det går väl för dig. Vilken dag är du på idag? :)
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 09:26:38 följande:

Gjorde mitt första ultraljud dag, haft startdos gonal f 250..

jag hade 2 SMÅ äggblåsor.. 2!!!! Inte ens i en bra storlek. På riktigt jag vill bara hem och gråta nu men måste va på jobbet. Känner mig så himla uppgiven, kommer aldrig kunna bli gravid med så här dåliga resultat :(

Jag jag beklagar.. Det är riktigt tufft att man inte kan få lyckas till 100% vid ivf. Men förhoppningsvis tar de sig, och vem vet? Det kanske räcker med två ägg, det kan absolut bli återföring på det. Vet att det är tufft.. Men det jag lärt mig är att ju mer man skambelägger sig sjölv, desto sämre mår man det kommer bli bra!
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 19:40:59 följande:

Tack för peppande inlägg! De gjorde inte äggplock på så få äggblåsor, så får se på måndag på nästa VUL om det är nån skillnad. Asså jag vill öka dosen till 300 istället för 275, men nog dumt att göra de i smyg haha

Jaa de kan nog bli lite dumt. Man får nog snällt tro på läkarna att dom vet vad dom gör. Jag är livrädd för att åka och göra vul, så rädd att de ska vara ett dött foster eller inget alls där inne.. Usch!
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-04-24 06:59:08 följande:

Åh tack för pepp! Förstår att väntan är svår nu!!! Hur nära är du VUL nu? Det är större sannolikhet att allt ser bra ut än inte! Vilket försök i ordningen är detta för dig?

Jag ska göra vul på fredag. Men usch vad nervöst det är. Det är 4e insättningen, de 2 första tog sig inte, de 3e tog sig men med ofostrig graviditet och ma. Detta är 4e insättningen, så nervös över att det inget är där inne igen.. :/
  • Ivf2020
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:10:09 följande:

Skulle såklart inte vara frågetecken där, utan ett hjärta. Konstigt att familjeliv inte hängt med på att fixa detta än efter alla år.. :)

Jaa men visst hoppas man. Har ett annat illamående denna gpng, men de försvinner ju stundtals.. Håller verkligen tummarna jag med. Det är allas våran tur nu tycker jag!
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-26 17:29:26 följande:

Hjälp kom lite ljusrosa flytning nu..hoppas ej kört..suck..

Det kan vara en liten nidblödning, behöver absolut inte vara kört <3
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-27 09:44:03 följande:

Hej idag har det inte kommit nå rosa och molar inte på samma sätt rumlar runt i magen bara lite. Fick akut sug efter toast!!

Då var jag tvungen äta det.

Nedräkning nu..snart fredag, jobbar hemifrån då. Skönt om de sket sig..

Vi får ge varandra besked då, jag har vul 08 30 för att se om något hjärta slår. Vi är nog lika rädda å olika sätt! Vi får försöka njuta fram tills dess. Kram
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-27 23:32:25 följande:

Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..

Håll i! Jag själv har inte tagit lutinus men förstptt att det kan göra slemhinnorna väldigt känsliga. Detr 2 enstaka dagar kvar, det klarar vi!
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-04-28 08:42:06 följande:

stort lycka till på vul på fredag, det är MYCKET större chans att där finns ett foster än att det inte skulle göra det, det kommer gå bra   förstår såklart din oro, den tror jag vi alla skulle ha här inne innan första VUL, sen kan du förhoppningsvis slappna av lite mer o njuta av att du är gravid 

Ja du anar inte hur mycket jag hoppas det finns en liten där inne.. Men kroppen lurade mig sist, jag verkar vara lite lättlurad.. Tack snälla för ditt stöd, jag kommer återkomma i hur det går på fredag. Kram!
  • Ivf2020

Just nu blir jag tokig. Det känns som det ska börja "rinna" ur mig, gick in i vecka 8 igår. Men inget blod(rädd för missfall de klart) och inggs flytningar att tala om heller. Varför känns de så? Hade värk i livmodern förut med, men det har lugnat sig nu. Springer ju konstant på toa för att se att det inte blöder..

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020