IVF hösten/vintern 2020
Förstår att du e orolig men är säkert ingen fara
Kram
Förstår att du e orolig men är säkert ingen fara
Kram
Förstår att du är orolig! Det låter dock som gammalt blod. Jag tror inte det är någon fara så länge det inte kommit mer. Kolla annars med din barnmorska om du kan få komma in och göra ett vul. Kram
hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nu
//
om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?
hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nu
//
om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?
usch jag förstår, ja man kommer liksom aldrig fram till själv att det kan vara ´normalt´att blöda under en graviditet :( även om det är det.
helt ärligt, jag var på gynakuten ett par ggr innan v 12 för att stilla min oro för mf så jag är väl mer för att åka in och kolla än emot, men de gångerna jag gjorde det hade jag haft superont i magen tillsammans med något annat symptom eller att det rann blod i toaletten.. man måste göra vad som känns rätt för en själv
Ja jag skulle nog avvakta lite med att åka in om du inte känner att det kommer mer och färskt blod eller som sagt om du får väldigt ont. Men är du väldigt orolig och inte kan tänka på nåt annat/ eller jobba så lika bra kolla upp igen.
sen får man liksom bestämma sig för lite vad som är ok för en själv, jag förstår om man kollar med vul en gång till vid första blödningen, men om det fortsätter så trots fint VUL får man nog tyvärr acceptera att det är normalt i din graviditet
det är så synd när man gått igenom allt vad ivf heter och sen får man ändå inte bara njuta och vara glad över sin graviditet utan då ska man bli orolig över blödningar etc, sånt där gör mig lite förbannad! men det ska gå bra för dig! kram!!
Hej! så skönt att du kunde komma in redan denna veckan, vilken vecka är du i nu? det är alltid en lättnad om de kan kika på det och ev lokalisera blödningen, och så får du förhoppningsvis slappna av lite mer sen
Åh vad skönt att de tog din oro på allvar och att du fick tid redan i veckan.<3
Äh, på bilden jag la upp här var det inte det minsta tydligt. Får testa igen om två dagar hihi
Tack fina du, och grattis till plusset! Håller alla tummar för dig. De vanliga testen visar ett supersvagt andra streck nu men det är typ min vanliga bim idag och känner igen att mensen alltid börjar såhär. Meen mirakel kan ju ske!