• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-03-08 10:52:58 följande:

Hej

Haft samtal med kliniken idag.

De sa att om det inte börjar rinna mot slutet av veckan får jag höra av mig på nytt.

Förbereder mig på ny plan, möte inbokat om två veckor med läkaren.

Sitter på toa nu, blodet har börjat rinna lite..

Fick blommor och fika på arbetsplatsen på internationella kvinnodagen det värmer lite grann i alla fall. Från våra estniska killar. Är ett byggprojekt jag jobbar på.

Vad gulligt med blommorna!

Och visst är det sjukt hur jäkla stark man är i detta, från att ligga och gråta ena dagen till att snabbt hoppa på nästa försök och få upp hoppet på nytt.

Jag siktar in mig på ny klinik och att få starta igång i mitten/slutet på april. Usch, imorgon är det ett år sedan jag startade med IVF. Trodde aldrig att jag skulle hamna i den här situationen och att det skulle ta så lång tid :(
  • Annna84

Det blev tok-minus idag också, dagen innan mens, jag hade inte förväntat mig annat men det känns så tungt. 5 insättningar varav 3st jättefina blastocyster och ändå fungerar det inte :( Jag är så fruktansvärt trött på att komma med lagstifta besked till vänner och familj som vet att vi kämpar.

Nu blir nästa steg att göra en ny spolning för att se att det inte är några polyper och sen starta igång en ny serie av behandlingar på ny klinik.

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-09 08:50:06 följande:

Usch vad ledsen jag blir för din skull! :( Varför kan det inte bara fungera!? Helt kört är det kanske inte tror jag men förstår känslan. Det du får ta med dig är att du blev gravid med en av tre blastocyster. Du kan bli gravid och du kommer att bli det igen om ni fortsätter försöka. Spolning låter som en bra idé. Har du några andra tankar på något annat ni vill testa/göra annorlunda? Skickar styrkekramar i massor till dig!

<3 Jag trycker att vi tjejer som har kämpat så himla länge ska få lyckas snart <3

Tankarna inför nästa försök är; spolning, akupunktur en gång i veckan i två månader, äta q10, byte av klinik och förhoppningsvis få lite nya perspektiv.

Hur går det för dig, när tror du att mensen kommer komma?

Kramar
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-09 10:15:05 följande:

så himla trist  ja jag vet man vill ju kunna komma med de positiva nyheterna, men ni gör ju allt i er makt för att det ska lyckas, och det kommer det göra!! som sagt, bra ni har en plan. blir det privat för er nu då? stor kram

Tack <3 Ja, att en tog sig lite förra gången gav hopp att det kan gå. Nu blir det privat för oss, så förhoppningsvis blir det en nystart. Hur går det för dig och embryona? Hoppas hoppas så mycket för dig idag. KRAM
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-09 12:53:33 följande:

:) ja det kanske bättrar något iallafall:)

Inostiol har jag inte hört om förut, ska det förbättra äggen?

Då ska jag växla upp till 400mg Q10 per dag, äter mig bara 200 nu.

Lina, är ni inne på att försöka att igen? Visst har ni ett möte inbokat med kliniken?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-09 11:46:06 följande:

Eller hur! Nu är det vår tur.

Bra med lite nya planer både med spolning, akupunktur och q10. Har du ätit det innan? Behövs rätt stora doser för att få effekt på äggkvaliteten. Äter just nu 400 mg per dag. Ny klinik kan också vara bra och ge en känsla av nystart.

Ingen mens här ännu. Har gått med en känsla (och mensvärk) att den borde komma snart sedan i lördags men ännu inte ens lite spottings. Kram

Jag har inte ätit q10 innan så det blir bra att ta till något nytt.

Visst var det viktigt att mensen inte kommer för tidigt för dig, har för mig att du pratade om att de inte hade tid innan något visst datum?

Kram
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-09 11:36:33 följande:

Hej

Tråkigt att höra styrkekram.

Jag har samma situation trodde det var 3 gången gillt men hoppas nu nästa gång på 6 gången gillt.

Håller tummarna att de är så för dig också

Varför gör man spolning?

Det har aldrig jag fått inte ens efter missfall i v6 då jag fick göra medicinsk abort, bara ultraljud..

Är det 6e gången gillt för dig också nästa gång? Då har du fått många embryon på varje försök? Mina första två försök försvann ut genom bakdörren innan jag ens hann blinka. Det tredje har vi kunnat leva på sedan september, men nu är det slut på det. Påt igen med 4e ägguttaget.

Jag gjorde någon form av spolning som ett steg i fertilitetsutredningen för 1,5 år sedan, då såg allt bra ut. Eftersom jag hade en blödning i samband med ägglossning nu innan insättning så sa kliniken att vi kan titta igen så att det inte finns polyper inne i livmodern som försvårar.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-09 18:17:59 följande:

Hej ja 6 gången.

1a gången 4 som blev befruktade varav 2 klarade sig.

2a gången 8 varav 4 klarade sig.

Väldigt bra befruktningsgrad! Har de odlat vidare alla till blastocyster eller har de satt in de färska på dag 2 eller 3?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-09 22:24:47 följande:

Det tycker jag du ska testa! Äter du Pharmanords variant? Den ska vara bäst. Jag äter också inositol (har mest läst att det mest är för pcos) men kan tydligen hjälpa till med mognaden/kvaliteten på äggen också.

Mensen kan komma nu! Fritt fram sedan i helgen och måste komma innan söndag och vi ska hinna påbörja en behandling innan påsk. ;) Fortfarande mensvärk här och ont i ena sidan....

Tittade precis på paketet och såg att jag har samma som du. Tänkte äta 300 med start nu. Vill bara att mensen ska komma nu så att det går snabbare att komma igång nästa gång.

Jag skulle egentligen vilja köra nu på en gång, men jag får hålla mig till tåls och vänta i en dryg månad nu..

Hoppas hoppas hoppas att den kommer innan påsk!

Hur länge sen var det du gjorde det senaste försöket nu? <3
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-09 20:09:21 följande:

Massa kramar till dig :( körde du progynon denna gång? Har ni kört också embryoblot eller glue vad man nu kallar de för? Kanske testa med kortison om du kan hitta läkare som ger de? Kortison hade ju hunnat hjälpa att den fäster för de sänker immunförsvaret. Hoppas att ni kan testa något nytt :/

Tack Dhalia! Jag körde varken progynon, kortison, embryoglue eller trombyl. Kliniken vill inte ge något sånt och säger att det bara handlar om embryot. Det är frustrerande att 3st jättefina blastocyster har satts in med 40% chans varje gång. Förutom en som hängde sig kvar i en vecka :)

Jag blev sjuk nu när jag ruvade och tänkte yes! Haha! Men det gav inte något resultat den här gången.

Får du testa något nu när du ska sätta in?

Jag håller tummarna för dig idag, är du nervös? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020