• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Grustradgarden skrev 2021-02-09 12:07:54 följande:

Jag fick väldigt svaga streck med RFSU även när jag var en bra bit över bim. Det testet jag ?litade? på var clearblue early (med ett streck, det som glitterlina testat med ovan). Hoppas att du kan försöka slappna av, även om jag vet att det nästan är omöjligt. Virka, eller något annat som tar ens fokus, är inte dumt! :)

Tack söta du! Detta gjorde mig lite lugnare :) När jag startade med IVFen för 1år sedan så började jag sticka, väldigt rogivande och lätt att bli manisk -Haha
  • Annna84

Susanna! Det skär i hjärtat att läsa om blödningen <3

Men hopp finns fortfarande att mini pickar på där inne. Hur mår du nu och har du kunnat sova något? Styrkekramar till dig

• Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Lycka!!!! Å så underbart och skönt att höra Susanna! Jag är så glad för din skull
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-11 12:42:05 följande:

Jag fick 2-3 idag på digitala

Men det är ju endast 8 dagar sedan jag gjorde insättning. Alltså är endast i v 4 idag gick jag in i det.

Är det inte för tidigt att redan få 2-3 v på veckoindikatorn?

Vad olika det verkar vara! Jag fick 1-2 veckor på RD8. Testade igen på RD10 och det var fortfarande supersvagt på RFSU-stickorna. Nu är jag på RD13 och har inte vågat testa igen.. ingen mens än, så jag håller ut till testdagen på söndag RD16 och ber för att jag fortfarande är gravid, även fast jag inte känner några symtom.
  • Annna84
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Usch och fy, förstår precis hur det känns. Men tänk på att det kan ta ett antal insättningar och att du har turen att ha i frysen, det är fantastisk bra resultat. Det är inget fel på dig, och det kommer att lösa sig. Jag tycker att du ska ta och återföra de frysta och låta kroppen återhämta sig lite. Kram
  • Annna84

Hua, nu är paniken tillbaka igen. Jag har inte vågat tro på och varit glad för pluset från i lördags eftersom jag inte känner något. Idag börjar jag få färgade, ljusrosa/bruna lutinusflytningar. Vill bara bryta ihop av oro. Hade tänkt vänta med att testa tills på söndag men nu vet jag inte om jag orkar vänta :(

• Annna84
    Grustradgarden skrev 2021-02-12 13:28:38 följande:

Jag hade också sådana flytningar runt testdag och även en tid efteråt. Det oroade mig som tusan! För mig gick det bra - hoppas att det gör det för dig också. :)

Tack! Det är skönt att höra att det kan vara normalt, det ger mig hopp. Jag tog ett test nyss, hade visserligen kissar precis innan men det är så jäkla svagt. Först kom det inte upp något och då tänkte jag att nu är det totalt kört, men sen kom det upp en svag skugga. Det går säkert knappt att se på bilden...

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-12 15:36:46 följande:

Kan du inte köpa clearblue PLUS ist :) dem ser man tydligare på

Vilken dag är du på nu? Du gjorde väl återföring för 14 dagar sedan?

Jag är utomlands och dom verkar inte ha den typen av test här, enbart de som visar veckoindikator, jag har ett sånt test kvar som jag ska ta imorgon eller på söndag. Återföring var för 14 dagar sedan.
  • Annna84

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-12 20:14:04 följande:

Åh nej vad ledsamt! :( Hur tätt testade du? Drack du något emellan? Att testen blir svagare är ju inget bra tecken dock. :( Har verkligen hållit tummarna för dig och fortsätter göra det! Styrkekramar

Tack fina du! Fy, jag känner mig så himla snuvad på allt. Kände att det var helt otroligt att det visade gravid i söndags men jag vågade ändå inte bli glad. Men samtidigt började jag planera och drömma om den där gravidmagen i sommar..

Jag testade först runt lunch och då var det ett svagt streck, 3h senare när jag inte hade kissat så var strecket helt borta, ingenting gick att se. Usch, kände att det var något som inte stämde när mina test var så svaga..

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ett kvar i frysen och efter det är plan B att köpa 3st privata försök.

Nu håller jag tummarna för dig istället i väntan på att min mens kommer, visst är det dags snart att starta? Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020