Dhalia skrev 2021-03-17 10:32:32 följande:
Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.
Stackare, det är verkligen fruktansvärt när man ligger och vrider på sig hela natten. Känner verkligen igen mig i det, jag kan inte heller sova när det är jobbigt.
Jag har varit hos kliniken nu på ett avslutande samtal. Hon sa att det finns studier som visar på att det är samma chans upp till 7st ägguttag och att det mycket väl kan vara slumpen och otur att det inte lyckas. Det kändes ändå lite bättre när jag gick därifrån. Dock såg de något inne i livmodern, så nu ska det skickas en remiss till hystoskopi. Förhoppningsvis får jag en operationstid om 1 månad. Ännu mer väntan....vill bara starta igång igen.
Som du berättade har jag också en hel del vännen som gjort ivf, de har också klarat det på första försöket.
Jag har en kollega som klarade det på 8e insättningen på 5 eller 6st IVFer. När hon berättade det minns jag att jag tänkte att det där kommer ju aldrig att hända mig att det ska ta så lång tid...nu är jag snart där.
Kramar till dig