• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-16 17:04:21 följande:

Av dem 7 som odlades vidare så kunde inget frysas :( gör så ont i hjärtat så de inte är sant oddsen att detta 2dagars ska lyckas har minskat drastiskt. Förstår inte att på 3 st IVF så blir inga embryon bra hos Sahlgrenska men första hos Livio så blev 2 bra ett blev ju MA men ändå. Fattar ingenting.

Vännen!!!! Tappa inte hoppet, det ska gå tillslut. Och det kan gå med embryot du bär på också. Jag vet precis hur du känner eftersom detta har hänt mig med. På första IVFen fick jag varken insättning eller till frysen, på andra IVFen en 2dagars men inget till frysen. På tredje fick jag plötsligt 3st till frysen (men ingen tog sig ju...) Det gör så fruktansvärt ont att få det där jäkla beskedet att inget går att frysa. Men det krävs ett embryo för att det ska lyckas och nu hoppas vi på det.

Att du en gång har fått ett embryo som fäste ger hopp om att det kommer att lyckas. Massa kramar till dig
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-16 19:14:59 följande:

Ja vi hade ju typ samma historia. Fan när ska detta bara gå fattar inte hur mycket ska en människa behöva genomlida :( grät som fan och tänkte senast idag på jobbet dem har inte ringt än för sist när vi inte fick något till frys så ringde dem, i ett tag täntke jag idag de bara måste ha gått något att frysa då, men nä då kom de här sketna brevet. Fy fan känner bara ja borde envisats att få två ändå.

Tack kan bara hoppas, allt man har kvar nu <3

Hur mår du idag? Har du kunnat sova?

Jag vet, fan fan, känner också att det är så jäkla orättvist och jag känner mig så himla ensam i det (förutom här <3) Räcker det inte att man ska behöva gå igenom ett antal IVFer undrar man ju. Det är som att det aldrig tar slut med besvikelser.

Det kommer gå för oss tillslut, på ett eller annat sätt! KRAM
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-17 10:32:32 följande:

Sov inte så mycket låg och vred mig och somnade väl ordentligt innan klockan ringde. Ja känner samma har ingen i samma situation för alla gick de på första IVF försöket plus alla fick något till frys :( å när man tror de kanske vänder så gör de ändå inte de. Hade så höga förhoppningar. Det gör de väl. Snart går ja nog över till äggdonation om inte Livio går vägen heller.

Stackare, det är verkligen fruktansvärt när man ligger och vrider på sig hela natten. Känner verkligen igen mig i det, jag kan inte heller sova när det är jobbigt.

Jag har varit hos kliniken nu på ett avslutande samtal. Hon sa att det finns studier som visar på att det är samma chans upp till 7st ägguttag och att det mycket väl kan vara slumpen och otur att det inte lyckas. Det kändes ändå lite bättre när jag gick därifrån. Dock såg de något inne i livmodern, så nu ska det skickas en remiss till hystoskopi. Förhoppningsvis får jag en operationstid om 1 månad. Ännu mer väntan....vill bara starta igång igen.

Som du berättade har jag också en hel del vännen som gjort ivf, de har också klarat det på första försöket.

Jag har en kollega som klarade det på 8e insättningen på 5 eller 6st IVFer. När hon berättade det minns jag att jag tänkte att det där kommer ju aldrig att hända mig att det ska ta så lång tid...nu är jag snart där.

Kramar till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-17 11:00:40 följande:

Det är himla svårt att veta. Kan ha varit tur (slumpen) eller något annat underliggande eller i hanteringen. Jag tror det finns en underliggande förklaring till varför äggen inte blir så bra i mitt fall (trots att läkarna hävdar slumpen). Tror du kommer få göra ett nytt försök på Livio direkt om du vill faktiskt. Men det är längre fram! Nu hoppas vi stenhårt på den lilla i livmodern.

Hur går det för dig Clemmentina? Har du varit på VUL än?
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Men WOW!!! Det är ju ett streck där <3
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:16:36 följande:

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3

Jag är så glad för din skull! Jag förstår att du är orolig, men det här ska gå bra. Kramar
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-19 12:14:14 följande:

Hej tack jör pepp ja embryoblut är samma som embroglue.

Ja kortison verkar inte höra till vanligheterna

Hoppas på att du får göra ditt sista landstingsfinansierade försök nu inom kort, för visst innebär det att du kan sätta in de frysta efter 40 och få de försöken inom landstinget?

På vilken klinik går du? Blir lite intresserad att höra att de faktiskt tror på immunförsvarets inverkan. Jag har funderat mycket över det själv efter 5st återföranden som misslyckats men jag har bara fått höra ?det är ju jättebra att du är så frisk? vilket jag såklart är glad för, men det vore intressant att veta om det är ett problem just när det gäller att få embryot att fästa.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-19 17:44:07 följande:

Ja tycker definitvt du ska försöka få kortison men vet du redan sagt att dem inte ville testa det eller minns ja fel?

Så härligt att höra att du fortfarande har plus på stickan, så underbart!

Har du frågat om kortison och vad har dom sagt då? Jag ska fråga, men jag förstår det som att de inte använder dig av det. Jag vet inte hur vanligt det är att kliniken säger ja till det.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

Hej :)

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Är Menopur bättre med kvalite men ger färre ägg?

För mig fungerade menopur bättre

Ivf 1 och 2 så fick jag inga blastocyster

Ivf 3 fick jag 3st blastocyster till frysen

Ungefär samma mängd ägg ut (15-16st) men på menopur var det bara 9st och 16st som var mogna. Ändå blev det bättre resultat. Men det kan ju vara slumpen.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-23 11:50:32 följande:

Men herregud vilken kommentar! :( Egentligen borde han anmälas. Förstår att du fick en dålig magkänsla! Empati och vad de säger spelar så stor roll. Jag begärde faktiskt möte med en annan läkare inför denna behandling då jag upplevt att den första inte riktigt såg mig och var empatisk. Det är en sådan utsatt situation och att känna förtroende är viktigt! Hur som helst tror jag inte att du kommer märka något av det på måndag (du får försöka tänka bort det som han sa även om jag förstår att det är lättare sagt än gjort). Insättningen går trots allt fort! :) Uppdaterar imorgon!

Lycka till imorgon på äggplocket <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020