• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Inalina skrev 2021-02-19 13:17:50 följande:

Ok, jag bor i Schweiz och här är det absolut förbjudet att åka in till något som helst kontor eller arbetsplats om man på något sätt kan sköta jobbet hemma. Men givetvis finns det väldigt många yrken som inte kan jobba hemifrån,

förstår att du ruvar med FET just nu, spännande! Jag läste även tidigare att du får Trombyl, jag bad min klinik om det också, får jag fråga vilken dos du tar?

Jag har mest känt en oro för att bli smittad innan ägget sätts in, under ruvarperioden är jag inte lika oroad att bli smittad. Det är trist att sambo inte kan vara med på några steg, dagen innan äggplock kom reglerna att man behöver gå ensam.

Min klinik sa blankt nej till trombyl, går ni privat och o vilken stad? Hur många insättningar har ni gjort? Jag har gjort 4. Kramar
  • Annna84
    Annna84 skrev 2021-02-19 15:11:46 följande:

Jag har mest känt en oro för att bli smittad innan ägget sätts in, under ruvarperioden är jag inte lika oroad att bli smittad. Det är trist att sambo inte kan vara med på några steg, dagen innan äggplock kom reglerna att man behöver gå ensam.

Min klinik sa blankt nej till trombyl, går ni privat och o vilken stad? Hur många insättningar har ni gjort? Jag har gjort 4. Kramar

Nu är jag trög, du har ju redan sagt att du bor utomlands :)
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-02-21 13:59:39 följande:

Vänder mig till er som har mer erfarenhet av IVF!

Jag kör min första IVF just nu och har fått mycket äggviteflytningar igår och idag, är det fel? Alltså, borde fyremedel hindra även sådana saker? Lite orolig för att jag kommer ägglossa på egen hand. Har tagit 6 sprutor menopur 150 och 2 sprutor fyremedel 0,25.

Imorgon VUL och då får jag ju lyfta det med läkaren också, men tänkte att ni kloka kvinnor här inne nog också vet en del om detta

Hej! Du behöver inte vara orolig, de äggviteaktiga flyttningarna kommer efter ett antal dagar med sprutorna och du kommer inte att ägglossa i förtid. Jag har börjat få äggvita redan nu efter 4st sprutor och det är helt normalt.

Lycka till på VUL imorgon :)
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-02-21 14:41:31 följande:

Tack för snabbt svar!! Jag tänkte att det nog var helt normalt, bara att allt är så nytt. Hade inte förväntat mig så mycket aktivitet redan, haha. Det molar och drar, särskilt på nätterna, hua!

Lycka till själv med sprutorna Antar att du också har VUL i början av veckan?

Det drar rejält ju längre tid det går mot äggplock, man känner sig som en värphöna :)

Ja, precis, på tisdag ska jag dit och efter att ha kört ett antal vändor så hoppas jag att det innebär att sista sprutan tas på tisdag och ovitrellesprutan dagen därpå :) sen återföring av fryst embryo i mitten på veckan därpå.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-25 19:52:32 följande:

Aa precis de va något med dem två haha.

Är väldigt nervös för utfallet denna gången hoppas det inte var en en gångs händelse att vi fick två bra embryo/blasto sist. :) ja får reda på de imorgon, blir antingen imorgon kväll eller lördag då, fick mens idag. Skulle få schema igen enligt barnmorskan, vet inte om dem justerar dosen beroende på hur de ser ut. Japp helt otroligt :D passade på att fråga barnmorskan hur de blev med trombyl frågan för vissa börjar redan med trombyl under sprutstart och ja hade inget recept att hämta ut och hörde inget merav läkaren. Men då hade dem skrivit att ja skulle få trombyl vid positivt graviditetstest :D känner mig lite mer hoppfull om det skulle ta sig igen nu :)

Vad skönt att du får starta inom kort nu! Hoppas hoppas att det blir en lika bra utfall för dig den här gången. Vilken medicin ska du ta nu, menopur?

Jag har insättning på tisdag. 5e gången gillt (eller 6e om jag jag räknar med IVF 1 som inte ens gav någon insättning)
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-02-26 16:13:49 följande:

Är på ruvar dag 10 och idag ska egentligen min mens komma. Usch haft mens känsla och värk hela dagen.

Om ägget fäst sig har man mensvärk ändå?

Väntan är hemsk och man är så rädd att mensen kommer när som :(

Ååå vad jag hoppas att mensen inte kommer. Usch, vet vad du går igenom och snart är jag där själv igen. Man känner ju in hela tiden och det är svårt att veta vad som är vad. Men att man kan ha mensvärk även om det fäst verkar många kunna intyga.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-25 20:57:23 följande:

Ja väntan va så lång men nu är man äntligen igång igen :) Vi kör på Menopur igen, skulle haft 187,5 men får se om dem ändrar sig efter ultraljudet.

Härligt då är det inte långt kvar tills du ruvar :) vi kan räkna så så blir de förhoppningsvis 3e gången gilt för mig då haha, annars blir de väl 4e IVF gilt.

Clemmentina skrev 2021-02-26 07:42:46 följande:

Vi bestämmer att 5e gången gillt är bra (det blir det även för mig). Nu sjutton ska det bli bebis! <3 Spännande med insättning på tisdag!

Nu ska det bli bebis för oss alla :)

Det ska bli spännande att följa er och hur det går nu med nästa försök.

Ang trombyl, får ni det pga att ni en gång haft missfall?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-27 08:09:08 följande:

Detsamma! Nu är det bara dags för oss alla tre.

Jag har inte fått trombyl men vill fråga om det just pga av två tidiga missfall.

Hur känns det inför tisdag? :)

Hej! Ja, gör det. Hoppas att dom lyssnar på dig :)

Jag blev orolig igår kväll då det kom en ljusröd blödning (en dag efter ägglossning) Det känns dessutom irriterat där nere. Der brukar kunna bli så runt ägglossning, men blödningen oroar mig. Jag vill ju att det ska vara bästa förutsättningarna när embryot sätts in. Jag ska ringa till kliniken och prata med dom idag.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-27 09:28:27 följande:

Åh förstår din oro men det är säkert ingen fara. Det är vanligt med lite blödning kring ägglossning. Det kan jag med få! Hoppas du får lugnande besked av kliniken.

Hej! Jag åkte på svamp, så det kan vara det som gjorde att det kom en blödning. Det har blivit lite bättre idag, men jag bad om att få en extra koll imorgon så att slemhinnan inte har blivit tunn pga av blödningen. Hoppas hoppas att det ser bra ut och att jag får sätta in på tisdag.
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-28 18:44:26 följande:

Hej

Ja de gör jag sedan återföringsdagen. Går överraskande bra faktiskt peppar peppar inte så mycket näsblod som jag haft förut och som stockningar/stickningar i benen. Får jag det nu går jag en sväng runt i lgh brukar det ge med sig.

Är näsblod och stickningar i benen biverkningar från trombylen?

Lycka till nu :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020