• Scasm

IVF hösten/vintern 2020

Grustradgarden skrev 2020-10-07 10:24:45 följande:

Vul efter ivf 2 et idag! V 8+1 och hjärtat slog. 16 mm lång.

Grattis!
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-07 10:59:32 följande:

Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?

Å vad kul! Grattis, nu håller vi alla tummar. Bra att du tillåter dig att drömma.

Jag har återföring på fredag om allt går som de ska.
  • Scasm
    MsShepard skrev 2020-10-07 10:54:15 följande:

Jag är på ruvardag 8 idag med 5-dagars och tjuvtestade med cb fertilitetsmonitors gravtest som visade graviditet. Så nu hoppas jag att det kommer stanna kvar och bli en bebis.

Hoppas hoppas!
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-07 18:27:24 följande:

Jo,det känns nog Men det låter väldigt lovande skulle jag säga sen kan det vända snabbt i dessa svängar när det gäller ivf har man ju tyvärr fått erfara. Men av 13 ägg tror jag nog att ni lyckas få en del befruktade absolut

Tack för pepp <3
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-08 06:44:21 följande:

Hej, hur har det gått? Spännande med återföring imorgon!! Själv har jag ÄP imorgon.. känns det annorlunda efter ÄP?

När ÄP var gjort hade jag ganska ont hela dagen. Men idag, dagen efter, har det slutat blöda och jag ska våga mig ut på en längre promenad tänkte jag.

Jag återkommer efter den ev. återföringen imorgon, hoppas verkligen det blir av :)

Lycka till med ÄP idag, det kanske känns endel men det är ganska snabbt gjort så smärtan är tillfällig. Berätta gärna om hur det har gått.
  • Scasm
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 12:30:34 följande:

Hej.

Första gången jag skriver här, har bara läst och läst via Google..Tänker nu att varför inte skriva nåt.

Har just genomgått min första ivf och idag på ruvardag 11 blöder jag. Ringde kliniken och de sa att i nuläget kan det betyda vad som helst. Blev tillsagd att fortsätta med Lutinus till testdagen på söndag. Tjuvtestade i onsdags. Negativt. Är ganska säker på att det är mensen. Varit ledsen en del men kan inte sörja helt innan det är helt säkert. Sjuksköterskan sa jag kan testa en dag tidigare men jag kommer nog testa imorgon också. Är hemma från jobbet idag för stod inte ut med att gå runt och hålla masken. Är helt matt och har ont.

Vill önska er alla lycka till i era processer!

Jag kommer vila en månad och sen förhoppningsvis börja om. Tyvärr gick inga embryon att frysa in.

Styrka!

Vad tråkigt med negativt på testet. Hoppas verkligen det bara är för tidigt och att det visar positivt snart.

Jag känner verkligen igen mig att inte orka vara på jobbet och hålla masken. Jag har inte kunnat berätta för min chef, jag vill försöka få mitt vik att övergå till en tillsvidare.
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-09 07:17:20 följande:

Idag är dagen! Kl 10 har vi tid för äggplock.. superspännande!

Lycka till!
  • Scasm

Nu är jag hemma och sitter som på nålar. Hoppas de inte ringer och säger att det inte blir något inför återförandet idag. Något litet ägg kan väll ändå ha tagit sig.

Någon som har tips på vad man kan göra under väntande? ;')

Jag har än så länge gått en promenad på 1h, ätit frukost, lagt ansiktsmask.

• Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!

Å vad bra! Grattis och vad skönt att det inte gjorde så ont.
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-09 13:49:18 följande:

Hoppas du har fått ett litet embryo insatt nu ? Håller tummarna för det:)

Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020