• Scasm

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-18 18:49:39 följande:

Ett synligt streck där med :) Jag vet att det är svårt att slappna av,och att oron finns där gnagande. Men förhoppningsvis ska inte oron ta över lyckan,du är gravid! <3

Tack för uppmuntrande ord :)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-18 20:37:29 följande:

[quote=80708399][quote-nick]Scasm skrev 2020-10-18 10:16:15 följande:[/quote-nick]Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Istället för CBs testa tidigt, som är väldigt känsligt, som jag tog igår så tog jag rfsus vanliga sticka och det är faktiskt ett streck på den också, visserligen väldigt svagt men det är där. Min egentliga testdag är fredag och jag hade äggplock förra onsdagen så jag har egentligen beräknad mens på onsdag.

Nu ska jag försöka slappna av och landa i att det faktiskt är verkligt.

[/quote

Spännande.. har du några symtom?

Ibland drar det liksom till i livmodern när jag rör mig snabbt, samt är trött och har känsligare bröst än vanligt. Men det kan ju lika gärna vara Lutinusen så jag vet inte riktigt vad som är symptom :/
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-18 20:59:42 följande:

Glömde ju: grattis! :) Hoppas du kan slappna av lite nu. Kommer du testa mer framöver?

Tack!

Ja, jag tycker också de brukar vara lite svagare. Eller ja på den enda gången jag testat positivt tidigare.

Jag ska absolut testa mer längre fram, både på onsdag och sen på officiella testdagen för att förhoppningsvis kunna rapportera in positivt till kliniken :)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-18 21:39:46 följande:

Så spännande.. jag hat också tröttheten, gasig mage(lutinus!), fryser,och ibland drar där nere.. och molar pyttelite. Idag när jag låg på soffan så klappade jag på magen, instinktivt.. hoppas detta inte är bara falskt. Jag ska ha mens tisdag/onsdag.. som absolut senast fredag. Cykeln varit lite oregelbunden på sistone..ingen pms dock, och sen jag fått barn är mina pms symtom kraftiga

Jag håller verkligen tummarna för dig :)
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-19 16:06:29 följande:

Update från mig, är bara på ruvardag 8 med blastocyst men har haft så konstiga symtom att jag testade (inget tålamod), och det blev ett svagt andra streck! Vågar inte hoppas än och det kan väl vara felaktigt så här tidigt/gå tillbaka. Är det någon annan som plussat såhär tidigt?

Stort grattis till ett tydligt pluss! Klart att du kan plussa såhär tidigt med en blasto, så kul!

Jag plussade svagt med ett två dagars på ruvardag 8 men det verkar inte ske någon stegring än så är osäkert om det håller sig kvar känner jag för min del. Med det där strecket är ju klart och tydligt. Grattis igen :)
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-20 02:08:40 följande:

Har du bilder på dina tester,om du vill lägga ut så får man titta? :)

Absolut!

Idag tror jag dock att en liten stegring skett.

På denna tycker jag inte det syndes någonting så jag la den bredvid den från dagen innan.

Idag insåg jag att ljuset på badrummet var allt för svagt så jag tog denna bild

Och här tycker jag det har blivit starkare så än har jag inte gett upp hoppet. Och det tr ju 2-3 dagar innan stegring sker så det är kanske inte så konstigt?
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-20 08:10:28 följande:

Grattis! Jag vågar inte testa än som sagt- går som på nålar och hoppas inte min mens kommer.. nu på cykeldag 28.. haft lite varierande cykel mellan 27-32 dagar så är verkligen hårfint!

Hoppas hoppas!
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-20 07:30:11 följande:

Ååh tack för pepp, nu håller jag tummarna för oss båda! Hur tydligt ska man se en stegring, måste testet bli lite starkare varje dag?

Ingen aning men jag har för mig att det ska öka varann dag. Men ditt var ju redan så starkt så där kanske det inte ökar?
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-20 08:14:33 följande:

På det sista testen syns ju en ökning jo :) hcg fördubblas ju i regel varannan dag vad jag vet,så nog verkar det gå åt rätt håll då för dig <3

Skönt att jag inte ser i syne.

Ja, jag hoppas det är ännu starkare på of testdagen på fredag :)
  • Scasm
    minnie768 skrev 2020-10-20 08:58:29 följande:

Tänk att det äntligen är min tur att lägga upp en sån här bild! Ännu väldigt tidigt, ET 9/10 men ingen tvekan att jag faktiskt är gravid! Nu hoppas jag att pyret vill stanna :) vilken lycka efter 2,5 år

Stort grattis!
  • Scasm
    Ölandstoka skrev 2020-10-20 09:15:51 följande:

Nu fick jag en glad gubbe i morse, så FET på måndag :)

Spännande!
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-20 17:49:03 följande:

Ni är alla så fina här i tråden <3

Ja jag hoppas att det bara är att köra igång precis i början av November då mensen ska komma. Då blir det med engångssprutan Elonva då, och Menopur vid behov,egentligen är alla mediciner utbytta,ska få pröva äggmognadssprutan Pevaryl denna gång oxå. Så lite spännande känns det med nytt koncept :D och äntligen fick jag utskrivet en större dos progesteron oxå.

Spännande! Håller tummarna här
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-21 06:23:27 följande:

Woop woop! Grattis!! Så himla kul!

Njut nu??

Jag vaknade vid halv fem inatt.. gick och kissade och kånde svagt illamående. Ingen mens någonstans- är nu på blastocyst 5 dagar alltså +7 dagar dvs ÄL +12. På fredag ska jag testa om inte mensen dökt upp tidigare- men är ändå lugn och lycklig ????

Tack!

Ja nu ska jag försöka njuta.

Spännande, jag håller tummarna för att din mens håller sig borta!
  • Scasm
    eeerica skrev 2020-10-21 06:19:18 följande:

Det tror inte jag heller!! Grattis :)

Tack!
  • Scasm
    April18 skrev 2020-10-21 14:52:59 följande:

Det gick jätte bra.

8 ägg plockades ut i måndags varav 7 av dem var mogna. 4 bekfruktade och ett tillbaka. Testdag om 16 dagar. Jag hoppas verkligen det går hela vägen nu ??

Hoppas hoppas!
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Grattis!! Jag var också helt chockad över att det tog sig på första försöket med IVF
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-22 09:39:21 följande:

Tack snälla! Hoppas våra små håller sig i magen. Hur mår du nu?

Jag jag hoppas verkligen de håller sig kvar.

Jag mår bra, förutom att jag är väldigt trött. Men försöker ta det så lugnt som möjligt.

Hur mår du?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020