• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-01-22 10:18:59 följande:

Man önskar ju man kunde tillhöra den skalan. Man känner sig ganska maktlös i de här fallet. Fast ja ger inte upp ;)

Håller med, känns mycket lättare.

Vi har nu inplanerat ett sista försök via landstinget på Sahlgrenska startar ca i slutet på februrari. Om inte corona sätter stopp :( Så vi hoppas vi kan lyckas få något till frysen där med. Vi har lite dålig erfarenhet där då de två första försöken på sahlgrenska inte gav något till frys. Försök nr 2 blev helt utan insättning till och med, fick totalfrys pga risk för överstimulering. Det var ju den allra värsta chocken för oss. Men vi tog oss ur de :) nu är vi lite mer hoppfulla efter Livio. Sen har ja haft en skiljevägg i livmodern som dem tagit bort på sahlgrenska för att förbättra chansen. Och nyligen tog dem bort ytterligare då dem tyckte de va tjockare i taket på livmodern. Så hoppas de ska gå nu :)

Gick det bra med cytotecen? Vet de där gör så jäkla ont när de sätter igång.

Ja, cytotecen gick faktiskt hyfsat. Fortfarande blödningar någon vecka efter men hoppas det går över snart. Ska ner till gbg för kontroll nästa vecka. Jag går faktiskt också till sahlgrenska! Det var några par där samtidigt som jag, de stackarna måste blivit livrädd när jag grät för vad livet kom för.. Jag håller verkligen tummarna för er, vi alla förtjänar små fötter som springer över golvet hemm ??
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Grattis ????
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-01-26 12:18:24 följande:

Vi hann göra två fet under sommaren och har tyvärr inga fler i frysen. :( Tycker det är märkligt att jag blivit gravid på färskförsöken men inte frysförsöken som sägs ge större chans till graviditet. Läkaren trodde det var slumpen! Nu blir det helt nya tag och 4e ivf:en. Hoppas så vi får till frysen denna gång! Hur mår du nu? Redo för återföring? :)

Jag själv har bara gjort frysåterföringar pga överstimulering. 3e försöket tog det sig, men fick bekräftat i vecka 9 att jag hade ofostrig graviditet så det blev ma. Det går jättebra med frys, men tror inte dom är starkare tyvärr. Men skam den som ger sig, tjejer är ju envisa så gravida ska vi väl bli alla här inne hoppas jag :)
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-01-27 16:53:26 följande:

Hej gjorde ultraljud i V8 och fick veta att fostret dött V6. Hemskt med Cystotek. Var en mardrömsnatt då jag fick ut det mesta och var vaken hela natten såg film och åt efterrätter och smärtstillande om vartannat. Hemskt vill jag ej återuppleva.

Ofostrigt vet jag dock inte vad det är..

Jag visste inte heller vad ofostrig var.. Min kropp har utvecklat hinnsäck och gulesäcken men det fanns inget foster.. Det var tomt :( ja, mitt kom ut i 2 omgångar men nu börjar blödningen avta.. Hoppas bara allt är ok, så jag får påbörja ägglossning stimulering igen..
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-01-27 17:19:02 följande:

Ja de kan ta ett tag innan man slutar blöda. Oj haha ja så ser ju verkligheten ut ändå :( Det är inte alltid en snabb resa med IVF heller. Håller också tummarna för er och alla att detta blir vårt år :)

Och jag håller tummarna för dig! Har mina favoriter på sahlgrenska och är såå glad när jag får dom.. Dom är så snälla..
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-01-27 18:39:01 följande:
    Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.

Hej! Jag ska in nästa vecka och göra ett vul för att se att allt kommit ut..

Känns så surt, sist jag var där var för att kolla om det mådde bra, nu ska jag kolla så allt är borta.. Men men, nya tag, detta året vill jag såå gärna bli gravid. 

• Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-01-30 09:36:32 följande:

Det är första ivf:n för oss, då ska vi kör gonal-f och fyremadel.. vi är på Sahlgrenska i Göteborg.. ni då?

Lycka till när ni startar.. håller tummarna

Välkommen. Allt kommer gå jättebra :)
  • Ivf2020

Nu har det gått drygt en vecka sen jag tog cytotec för ma. Jag känner mig så vilsen.. Känner mig ofräch inför sambon, känner mig orkeslös och rädd men ändå motiverad till att komma igång igen.. Tar ju letrozol för att få äl, då jag som 30åring fick reda på att jag hade pcos. :/ så räd, så vilsen, så målmedveten.. Hur tar man hand om alla känslor?

• Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-01-30 20:31:21 följande:

Tackar.. det ska bli så skönt att komma igång.. vi startar i mars.. har du/ni kommit igång ännu?

Ja, vi är igång sedan i somras. Har gjort 3 återföringar via frys då jag blev väldigt överstimulerad. 3e försöket tog sig men slutade med ma förra veckan. Så nu hoppas jag på mens och ny omgång med letrozol för ett 4e försök. Har 7 st kvar i frysen, så hoppas något är guldägget :)
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-01-30 19:05:32 följande:

Du är inte ensam. Jag kände precis likadant efter mitt senaste missfall, både ledsen, rädd, orkeslös och väldigt bestämd om att jag inget heller ville att testa igen. För mig tog det några veckor men sen kände jag mig lite mer på banan igen även om jag såklart fortfarande kan känna allt det där stundtals. I början grät jag varje dag, och jag tror man måste tillåta sig att gråta och vara ledsen. Det är en del i processen att gå vidare. Snart blir önskan om att någon gång få barn starkare än oron. Det är den önskan som gör att vi orkar fortsätta. Styrkekramar till dig!

Det jag tycker är jobbigt är ovissheten.. Jag vill träna men orkar inte. Jag vill h sex men får inte pga blödningen. Jag blir så arg på att inte fungera. Varje gång jag är på Sahlgrenska står jag och ler mot väggen där alla bäbisar hänger.. Låter kanske dumt men hade verkligen velat ha lite blastisar kvar i frysen ifall vi önskar ett syskon.. Men just nu känns det lngt bort med ett barn.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020