• Inalina

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-19 15:11:46 följande:
    Jag har mest känt en oro för att bli smittad innan ägget sätts in, under ruvarperioden är jag inte lika oroad att bli smittad. Det är trist att sambo inte kan vara med på några steg, dagen innan äggplock kom reglerna att man behöver gå ensam.

Min klinik sa blankt nej till trombyl, går ni privat och o vilken stad? Hur många insättningar har ni gjort? Jag har gjort 4. Kramar
    hehe ingen fara, klart man blandar ihop en del vad folk skriver!! =) ja man hör ju om folk till höger o vänster som är smittade så vi ska försöka vara ännu mer noggranna att försöka hålla oss friska nu de närmsta 2 veckorna! 
    jag visste inte alls hur min klinik skulle reagera när jag bad om trombyl men de verkar ok med det, även om de inte tror att det hjälper...

jag har totalt gjort 3 insättningar, vilket resulterade i en dotter 2018, nu hoppas jag på flera till frysen så man slipper den mest jobbiga delen av detta med sprutor o äggplock... kram!
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-02-23 13:11:51 följande:

Hej testning om en vecka mån

Tiden släääpar sig fram...Nån som är i samma situation?

Hej! Vad spännande med test för dig snart, är det testdagen då eller BIM? (brukar ju inte alltid vara sammaFlört!)
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-02 07:17:46 följande:
    Tack vännen! Nu kommer det inget mer blod, så nu kör vi :) Idag har jag tagit ledigt. Jag ska gå på akupunktur nu på morgonen och vid 13 är det dags, efter det ska jag gå på yinyoga för att komma ner i tempo.

Hur mår du?
    STORT lycka till idag!!! =)
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

så spännande! jag tror också det kommer gå nuSolig!!!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-05 14:12:35 följande:

Hade ultraljud idag och blir äggplock på måndag, man såg 13 äggblåsor lite olika storlekar så hoppas vi får 10 mogna åtminstone. Vi bestämde oss för att få 2 embryon på dag 2 så nu kör vi på det :) insättning på onsdag då om allt går bra.

Vad spännande!! stort lycka till på måndag!! =)
  • Inalina
    Always choklad skrev 2021-03-08 10:52:58 följande:
    Hej

Haft samtal med kliniken idag.

De sa att om det inte börjar rinna mot slutet av veckan får jag höra av mig på nytt.

Förbereder mig på ny plan, möte inbokat om två veckor med läkaren.

Sitter på toa nu, blodet har börjat rinna lite..

Fick blommor och fika på arbetsplatsen på internationella kvinnodagen det värmer lite grann i alla fall. Från våra estniska killar. Är ett byggprojekt jag jobbar på.
    hej, ville bara säga att jag är ledsen för din skull :( så himla tråkigt att det inte blev denna gången. hoppas du kommer igen snart och kan starta snart igenHjärta

låter spännande med ditt husprojekt dock, hade vart drömmen att kunna bygga ett husGlad
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-03-09 08:12:41 följande:

Det blev tok-minus idag också, dagen innan mens, jag hade inte förväntat mig annat men det känns så tungt. 5 insättningar varav 3st jättefina blastocyster och ändå fungerar det inte :( Jag är så fruktansvärt trött på att komma med lagstifta besked till vänner och familj som vet att vi kämpar.

Nu blir nästa steg att göra en ny spolning för att se att det inte är några polyper och sen starta igång en ny serie av behandlingar på ny klinik.

så himla trist Gråter ja jag vet man vill ju kunna komma med de positiva nyheterna, men ni gör ju allt i er makt för att det ska lyckas, och det kommer det göra!!Hjärta som sagt, bra ni har en plan. blir det privat för er nu då? stor kram
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-10 12:55:25 följande:
    Ja dem har inte ringt så något finns att få tillbaks. Är där nu och väntar har tid 1300. Aa de är ju så sjukt nervöst man vill ju höra något bra dem brukar ju få mycket fragmentering så har vi två som ser riktigt bra ut blir ja glad :)
    åh så spännande snart är du ruvare!!!Glad fryser de endast blastocyster eller skulle de kunna frysa ett fint dag 3 embryo annars?
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-10 14:58:03 följande:

Anna84, Clemmentina, Inalina nu är jag ruvare av en 2dagars den hade 4 celler och fått betyg 1 av 3 :D Totalt blev hela 8 befruktade av 12 normala ägg. Det 13e ägget var onormalt, frågade var de innebar så sa dem den hade konstig form. Ska försöka att inte hänga mig på den detaljen för mycket även om de känns lite oroande. Resten 7 odlas vidare, undare hur de va med fragmentering på dem men de va för tidigt att säga något. Så nu kan vi bara hoppas att något kanske går till frys.

hej!! så härligt att ditt embryo såg så fint ut! ska du får någon mer uppdatering eller är det bara när de ska frysa ev blastocyster du får veta?
  • Inalina
    Enkeli skrev 2021-03-11 18:01:08 följande:

Imorgon ska jag dit. Det har varit toppen! Tycker verkligen de är bra och empatiska där, stort plus att de har öppet även på helger och vid akuta fall får man tag i läkare via minicall.

Jag ska dit imorgon- då får man domen om detta var misslyckat (blir cytotec) eller om det kanske kanske finns någon där inne. Jag mår skit.. lever på lergigan.. trött och svag, kräktes imorse men tog lergigan och sen inte spytt. Men mår verkligen inte bra!

Är det ert första barn ni försöker?

Hej! Håller tummarna för dig imorgon!! Med tanke på hur du mår så får man ju tycka att du ska få vara ordentligt gravid i alla fall!!

Kram! <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020