• eeerica

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-13 11:40:29 följande:

Får du positivt då så finns risken att du inte sover mer den natten ;) lycka till!!

Vilket jag absolut inte har nåt emot :)

Tack!

Önskar dig lycka till imorgon! Tyckte mig se att det är dags för ET :)
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-13 12:55:17 följande:

Ok,hoppas hoppas och håller tummarna <3

Jo,det skrivs ju endel här :D

Jag väntar bara på att mensen ska komma om ca 3 veckor. Börjar då ivf nr 4 på en ny klinik med nytt upplägg där i Åbo. Hoppas på bättre tur och att få nått litet ägg med så bra kvalitet som vill sätta sig :) drömmen skulle oxå vara att få nån liten eskimo till frysen.

Just det ja! Jag håller tummar och tår för er :)
  • eeerica
    Jagerika skrev 2020-10-13 20:25:16 följande:

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

Ingen solskenshistoria från mig. Ett positivt test innan testdag är ju positivt, men ett negativt behöver inte vara negativt....

Jag fick FET den 5e och har testdag på lördag (samma som dig tror jag?) Lev på hoppet och förträng att du testat redan och gör testet när du ska. Det är såklart svårt, men olika mängd hcg ger olika utslag, så säkrast är ju testet när det ska tas.

Håller tummarna för dig!
  • eeerica
    Jagerika skrev 2020-10-14 11:14:43 följande:

Mensen kom sent igår så det va som jag trodde tyvärr! :(

Åh så tråkigt!!! Beklagar verkligen.
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-14 18:33:24 följande:

RD 5 här nu.

Fortfarande inget brev från kliniken om de har fryst ner några av de 7 befruktade de odlade vidare. Jag trodde verkligen det brevet skulle ha kommit idag men tyvärr inte.

Idag har det inte varit lika mycket kramper i livmodern men brösten är fortfarande väldigt ömma. Lutinusen som gör sitt tänker jag. Däremot känner jag att jag har börjat vänja mig vid tabletterna, eller i alla fall momentet att stoppa upp dem :')

Hur går det för er andra ruvare?

Jag gjorde FET förra måndagen, så är väl på dag 10 nu...testar på lördag. Har lite illamående annars inga symptom, men det hade jag heller inte i början av min graviditet när jag fick min dotter, som är en FET. Har inga problem alls med lutinus.
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-14 20:36:40 följande:

Hoppas det symptomfria verkligen är ett symptom för att du är gravid :)

Ja man hoppas ju ;) fast jag är gravid tills på lördag iaf om inte jag börjar blöda... Skyller på lutinus att jag mår lite illa då och då, stämmer bra med tiden varje dag. Förra gången använde jag crinolegel eller vad det hette...och mådde toppen fram till 3e mån typ, då hade jag några veckors illamående.

Lycka till med din ruvning <3
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-14 21:29:17 följande:

Men,jag har ett litet dilemma, eller vad man nu ska kalla det..

Jag får nu välja enligt läkaren på den nya kliniken mellan att göra långa metoden igen, den jag hade sist men Synarela spray från dag 21+Gonal F. Eller den nya metoden hon föreslog först,och som jag inte har prövat förut,

alltså Elonvasprutan och sedan Menopur.

Jag har fått bäst resultat på ägg kvantiteten med långa metoden, 11 st ägg jämfört med 8 st de andra två gångerna. Ingen stor skillnad egentligen,jag vet.

Så mitt dilemma är, ska jag nu pröva denna nya behandling hon föreslår och som jag var helt inställd på att göra tills hon nu skrev att jag fick välja själv  i slutändan eftersom den långa behandlingen ändå verkar ha varit positiv för mig,pust.

MEN. Den dåliga äggkvaliteten har ju funnits med oss genom alla behandlingar.

Så kanske jag ska våga pröva en annan behandling med risk för att få mindre antal ägg, men med bättre kvalitet. Bara det inte blir för några...

Jag ville ju byta klinik just för att de förhoppningsvis skulle ha ett nytänk, och nu velar jag ändå för att pröva nått nytt. Likt mig det Skulle nästan ha önskat att hon inte gav mig alternativ faktiskt.

Vet att beslutet ligger hos mig, men hur skulle ni tänka?

Jajja. Slutpladdrat från mig.

Nu utgår jag från mig själv...testa det nya! Helt oprövat och det andra har ju inte funkat.

Du byter klinik för nytänk, så bara kör på. Men jag förstår hur du tänker <3
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-14 21:19:12 följande:

Så spännande!!! Är lördag officiella testdagen? Vad säger magkänslan?

Jag har inte heller symtom av lutinus

Japp! Senast lördag vet vi :) Magkänslan...ja du...eftersom jag tänker att jag är gravid tills motsatsen bevisas så är jag gravid.

Är tyvärr sjukt dålig på att lyssna på kroppen här är det knoppen som styr, så jag har inte försökt ?känna efter?

När det gäller dig...läste att det gjorde ont men du fick in en blastocyst...men förstår inte! Något har jag nog missat...återföringen ska ju inte göra ont...
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-14 21:19:12 följande:

Så spännande!!! Är lördag officiella testdagen? Vad säger magkänslan?

Jag har inte heller symtom av lutinus

Tror det trillade ner nu hahaha måste ju va äp hon frågat på och du svarade på det och et samtidigt.

Jaja, det är ju faktiskt tidig morgon :)
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-15 11:57:50 följande:

Hej, det är nog bara i en sån här tråd andra kan förstå känslan när man efter ÄP får ut 8 ägg (jag hade satt 1 som minst för att inte bli besviken så grät av lycka för att få ut 8). Nästa smäll kom dagen efter när kliniken säger att bara 2 (!!!) blivit befruktade och ET bokas in dagen efter.

Helt plötsligt va jag inte alls sugen på ET för det kändes som ett misslyckande, men sagt o gjort, allt gick bra och jag blev ruvare. RD6 tror jag det blir idag och igår fick vi brev, 1 till frysen!! Kände sån enorm lättnad och pressen rann av mig på något vis, förhoppningsvis har vi ett försök till på oss innan ev. nya sprutor.... hua fan vilken pärs detta är! Nu lever jag på hoppet tills nästa helg och testdag, till dess är jag gravid och jag kan väl likaväl försöka njuta när magen ändå är så pass svullen? haha.

Har massor med symptom men tror det är Lutinuset... Men är det blev som blivit hårda i magen?

Hoppas du slipper använda den i frysen, den kan vara bra om du vill ha syskon :)

Helt rätt, du är gravid tills motsatsen bevisas, noja inte i onödan!

Njut och försök låta bli att räkna dagarna...sjukt svårt, jag vet!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020