• eeerica

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-17 08:22:11 följande:

Tänk positivt! Tror du får ett plus på testdagen med!

Jag satte in en blasto i onsdags.. det jag kännt hittils har varit att jag frysit varenda dag och sen blivit varm. Sen tycker jag nu mig känna mig annorlunda i magen.. men det är säkert inbillning.

Hur har ni gjort med kaffe? Jag dricker en halv kopp om dagen.. kanske eg borde sluta helt men det är så pass lite. Jag känner mig lugn, ännu iaf!

När jag fick min FET sa dom håll dig ifrån alkohol och tobak. Ja och kaffe sa jag. Fick till svar att kaffe får du gärna dricka, men du bör inte drick mer än 3 koppar om dagen. Jag har druckit vanligt kaffe, 1 mugg på morgonen och en mitt på dagen. Kaffetant som jag är så har jag även fått i mig några koppar därutöver, men då har jag använt Nescafé koffeinfritt. Prova det, men du kommer inte gilla det i början. När jag var gravid med min dotter drack jag enbart det koffeinfria.
  • eeerica
    Lunaymar skrev 2020-10-19 12:21:39 följande:

Hej!

Jag ser att några har fått +/känner på sig att de är gravida - massa grattis till er och hoppas att allt går bra! :)

Jag började blöda och fick min mens, ännu en månad. Helgen har varit tuff men jag försöker fokusera på framtiden och hoppas att jag snart kommer hitta motivationen. Vi har ett fryst embryo och jag hoppas att den klarar upptiningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på vid FET? Börja med några vitaminer och tillskott/akupunktur/preppa slemhinnan med östrogen etc?

Jag upplever att läkaren bara vill köra på men jag tänker att det är viktigt att ta den diskussionen tillsammans och se om vi kan öka våra chanser på något sätt.

Jag måste också säga att det känns riktigt skönt att kunna prata med kvinnor som befinner sig i liknande situationer! Tack <3

Jag tar tillskott av Folsyra och B12 (uppmaning från min klinik) sedan tar jag magnesium, omega 3 och järn. Inför mitt andra äggplock och första FET gick jag på akupunktur, fick en dotter. Nu inne på syskonförsök och fick positivt på stickan i lördags. Har inte fått akupunktur denna gången men samma vitaminer. Dricker 2-3 koppar med vanligt kaffe/dag och ?fyller ut? med koffeinfritt. Båda mina FET är i stimulerad cykel med progynon-tabletter, vaginalt crinone första och denna gång lutinus.

Önskar dig lycka till och hoppas din eskimå stannar när du får in den :)
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-18 20:32:45 följande:

Hej, hur har det gått för dig nu? Hur känns det?

Hej :) det känns bra. Har mått jätteilla igår och idag, men det går över ju! Väntar på kallelsen till UL som jag skulle få tid för 3-4 veckor efter positivt test. Så nu är det bara att ta det lugnt och vänta...

Tyckte mig se att du gjort ett tidigt positivt test, svårt att komma ihåg vem som skrev vad när man skrollar igenom, grattis till det!!
  • eeerica

Är det bara jag och min telefon som har problem med denna sidan? Känns inte som den uppdaterar sig ordentligt och jag ser inte alltid vems inlägg som visas, känns tokigt att inte veta att jag svarar på rätt...

• eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-19 17:36:08 följande:

Jag har inte gjort test än- på fredag tänker jag. Har lite symtom iaf.. men blev paff, inga av 4 blastisarna till frysen.

Härligt med att du verkligen är gravid

Ja det är härligt, om än lite konstigt...skönt konstigt såklart :)

Jag såg det sen, men det uppdaterar inte riktigt här...allt är ett virrvarr bland inläggen. Har startat om hela telefonen och nu ser det bättre ut.

Men vad tråkigt att ingen hamnade i frysen!! Fast så sätter vi extra stort hopp till den du ruvar på <3
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-19 18:28:51 följande:

Ja denna sida är inte helt optimal på telefonen- känns som den inte helt hängt med i utvecklingen ;)

Ja, jag tror fortfarande på den jag ruvar på- stenhårt! Så får vi se - varje dag är spännande.. men du måste ha haft en känsla du var gravid innan?

Jag hade ju annorlunda vaginal gelé när jag fick dottern och nu lutinus. Hade inga speciella gravidsymptom förra gången, jo vid 2-3 mån men inte tidigare. Så helt olik denna, nu mår jag ju illa redan nu...men dom som vet säger ju att ingen graviditet är den andra lik :)
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-20 08:58:29 följande:

Tänk att det äntligen är min tur att lägga upp en sån här bild! Ännu väldigt tidigt, ET 9/10 men ingen tvekan att jag faktiskt är gravid! Nu hoppas jag att pyret vill stanna :) vilken lycka efter 2,5 år

Åh så roligt! Grattis :)
  • eeerica
    Ölandstoka skrev 2020-10-20 09:15:51 följande:

Nu fick jag en glad gubbe i morse, så FET på måndag :)

Spännande! Lycka till :)
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-20 09:25:54 följande:

Men åhh!! Stort grattis!!! Vad glad jag blir. Vad betyder ET 9/10?

Embryo transfer, färskt tänker jag då FET är fryst embryo transfer
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D

Det tror inte jag heller!! Grattis :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020