• Filly

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-11-19 10:35:39 följande:
    Usch vad trist i så fall! Så blev det för oss under sommaren. Hoppas ni kan höra direkt trots allt, annars får du se julen som en uppladdning och att du kanske är mer utvilad och så i januari (jag försökte tänka så i somras).
    Ja, det är lite så.. får gilla läget. Jag försöker ta det lite med ro så jag inte inför onödig stress i kroppen. Tack för all stöd:)
  • Filly
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Hej! Vad spännande????hur känns det i kroppen? vi hade testdag idag, tog på morgonurin, tyvärr negativt. och så dök mensen upp i eftermiddags. Detta var vårt första försök. Vi har en blastocyst i frysen och hoppas på den. Annars blir det till att vända oss till privata kliniker.
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-19 18:50:35 följande:

Lutinus... djävulstabletten ???? sömnlöshet, klåda pch en hel dundrans pms ???? någon mer? Hur ska man fixa detta i 2 veckor?

Haha igenkänning!! All kladd och känslan som om man hade kissat på sig på natten när man vaknar.

Den är inte rolig men hoppas den gör sin grej!:D
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-19 20:52:11 följande:

Här är också ruvdag 3, testdag 2 december. Låååångt dit

Nej gud, vad konstigt det va på meddelandet Haha. Det var din text som kom med, det där med att vara på ruvdag 3.

Jag hade testdag idag på ruvdag 14 och testet visade negativt tyvärr. Har en blastocyst i frysen och hoppas på få insättning. Annars så får vi vända oss till privat klinik
  • Filly
    Amandaida skrev 2020-11-20 10:51:58 följande:

Testdag idag och det visade negativt... har även fått min mens :(

Har pratat med Livio och vi kör igång igen efter Jul. Försöker tänka positivt men det är svårt...

Lycka till alla ni andra!! <3

Vad tråkigt att höra:( förstår besvikelsen och känslan.

Kämpa vidare bara, det kommer gå!<3 styrkekram
  • Filly

Fick återkoppling från rmc, nu ska vi ha koll på ägglossningen för å sedan sätta in blastocyst som legat i frysen.

Hur funkar insättning av fryst blastocyst? Säg att jag får omslag på ägglossningstest dag 1 är det så att på dag 2 man gör insättningen?

Jag ska inte heller ta på morgonurinet sa de. Ett enda ägg kvar i frysen... hoppas det är DET ägget vi har väntat på!

• Filly
    Thessan81 skrev 2020-11-20 17:05:06 följande:

Får du ägglossning positivt så sätter dom in 6 dagar efter så gjorde dom på mig iallafall lycka till

Ja det är klart, that makes sense.

Är det också en risk med upptining, alltså att ägget inte klarar upptiningen?
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-11-20 19:42:36 följande:

Åh! Hoppas att det är The One Jag håller tummarna för er

Tack fina du ??

Försöker att inte ha för höga förväntningar eller överhuvudtaget ha förväntningar på hur kroppen ska ta emot. Bara vara och vara lugn i själen.
  • Filly
    Thessan81 skrev 2020-11-20 18:35:45 följande:

Nä oftast klarar sig äggen vid upptining värre att dom klarar sig till nedfrysning. Om det inte klarar upptining vet jag faktiskt inte vad det beror på

Okej vad bra:) Då får vi hoppas att denna gång så vill slemhinnan ta emot ägget och att det fastnar.
  • Filly
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Åh stort grattis!! :D

Önskar er all lycka för detta.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020