• Filly

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-12-22 08:29:42 följande:

Jag vill önska alla härliga och fina människor härinne en riktigt God Jul,hoppas den blir en fridfull en var ni än är i er ivf resa <3

Här är jag lite förbryllad över två grav test jag har tagit för jag skulle börja med en antibiotika kur och ville vara på den säkra sidan,och nu visas ett svagt svagt streck på båda,men det kommer efter tiden har gått ut,så egentligen ska jag inte bry mig om resultatet. Men jag har aldrig fått streck i efterhand på nått test...Bim idag och ingen mens. Imorgon på den förväntade andra blödningsdagen var det meningen att jag skulle ha börjat med Zumenon(östradiol) inför vårt ÄD juh! :)

Vad är det jag läser!? :D åh vad jag hoppas för eran skull! Håll oss uppdaterade! Måtte det vara en fantastiskt fin julklapp ni får nu <3
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-23 13:02:38 följande:

Åh jag hade så önskat att jag nu kunde skriva att det var verklighet! Men icke...har börjat få blodblandade flytningar och mensvärk. Så antingen var det bara torkstreck eller att det inte fäste ordentligt. Jajja,hoppet kom och hoppet föll...nu väntar jag med spänning och en aning oro vad år 2021 kommer att föra med sig :)

Hänger så gärna med in i 2021 tråden med er alla härliga!

Men jag håller mina tummar för er som ruvar nu att ni slipper oss ;D <3

2021...det blir ett spännande år för oss. Ett år som ska fylla oss med glädje med vårt efter längtade tillskott i familjen. Måtte denna önskan gå i uppfyllelse för oss alla i väntan<3
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:42:59 följande:

Här började året helt ok med att min donator har börjat med sprutorna

Får veta på hennes UL på måndag hur det ser ut med antal ägg och förhoppningsvis ÄP. Så går lite på nålar här hemma just nu och önskar så att hon får bra med både antal ägg och bra kvalitet.

När jag var till gyn igår så bad jag henne på samma gång mäta slemhinna och se hur folliklarna såg ut. Slemhinnan var 7 mm nu redan så den är redo att få sig ett litet ägg

Men vad spännande!:D så snabbt ni kunde komma igång. Hoppas nu att donatorn får fin fina ägg av bästa kvalitet.

Hur ser planeringen ut då med insättning osv för eran del?
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:16:45 följande:

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.

Jag har varit frånvarande, men kikade in och såg detta! Vad det gjorde mig glad!! Jag håller alla tummar för er skull och hoppas verkligen att det är vad vi vill att det ska vara!<3

Hoppas hoppas hoppas!!!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Jag blir så rörd!! STORT GRATTIS!!! Detta är verkligen fantastiskt nyhet!!(trots att jag är några dagar efter) <3 är så oerhört glad för eran skull!<3<3:D
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-29 08:23:47 följande:

Åh men tack snälla du! Ja jag är så otroligt tacksam över detta,en sån stor gåva vi nu har fått <3 Tacksamheten blandas med en ganska stor oro att detta kan ryckas ifrån oss,men försöker trycka undan farhågor och njuta att jag verkligen är gravid.

Men,hur är det med dig? :) Ni försökte med ert sista ägg,eller,om jag minns rätt? <3 Ni gick inte vidare med nya försök sen?

Du, ni, är så värda detta. Bara njut! Njut av er lycka!<3

Hur känner du annars i kroppen?:) händer det mycket?:D är så glad för din skull:)

Senast var det ett försök med ett fryst ägg som tyvärr inte tog sig. Sedan hade vi inga kvar i frysen. Nu är vi igång hos privat klinik och jag ruvar nu på en blastocyst. Usch.. det tog så hårt sist och detta försök är inte alls av glädje att få komma igång. Det är en sån tvivel och undran vad fasiken det är för fel!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-02-01 07:28:44 följande:

Tack tack tack fina du! <3 Ja jag ska försöka göra det,det är ju så att detta kan jag inte påverka,vad som än händer,händer ju...jag har mycket molande värk i magen just nu både igår,inatt och nu på morgonen. Och så känns det som att tarmarna gör ommöblering därinne,haha!

Har väntat med spänning på att jag ska få mörkare bröstvårtor,men icke. De är de första jag har fått de andra graviditeterna,före plusset t.om,så jag var så säker på att om jag inte får det så är jag inte gravid. Det var ju fel:D

Ja usch jag förstår,alla misslyckade försök skalar bort lite av all glädje och förväntan<3 Men nu hoppas jag hårt hårt på er lilla blastis! När var testdag? Förlåt om du har skrivit det förut

Det är så, kanske låter otroligt töntigt Haha, men jag ler när jag läser om när du beskriver hur du mår och hur känslan är. Är så glad för eran skull!:D. Tänka sig att man letar sådana tecken på kroppen Haha.

Skummade igenom tidigare inlägg, är det ultraljud snart då?

Minns när du skrev om stormen och ni kunde inte ta båten osv.. och nu idag så har du ett litet frö som bonar in sig ordentligt:D fantastiskt!!

Ja det gör ju det. Nu fick vi besked om att 3ägg kunde frysas efter noggrann uppföljning så det känns ändå glädjande:).

Nej det är ingen fara, jag är inte alls lika aktiv längre. Det tog så mycket på krafterna att bygga upp förväntningar så jag kikar in lite då och då:). 13/2 är det testdag.

Usch, knappt jag vill skriva det... vill inte se något tomt test.
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-02-02 13:17:22 följande:

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Åh vad skönt att höra!:)
  • Filly

Jag följer er och läser allas inlägg. Det är så otroligt starka kvinnor vi har här känner jag! Såna kämpe!

Det är med en sån styrka egentligen att vi alla orkar efter negativt, behandlingar efter behandlingar...

Ser att många ruvar och några är på gång med att på börja. O så är det ni som har fått det efterlängtade plusset - fantastiskt!:D grattis!man blir så glad av att läsa. Det ger hopp:)

Jag har varit frånvarande, har varit rädd, mer ängslig denna gång. Nu när vi fått gå över till privat. Pressen och stressen. Har testdag på lördag och jag känner absolut ingenting.

Så var det sist också när jag testade negativt. Noll symtom. Ovitrelle har gått ur kroppen så mina bröst är inte ömma längre. Och jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas eller om jag ens ska känna någonting.

Nu är jag bara rädd att ta det jäkla testet! Vill inte känna tomheten när det inte dyker upp det förväntade resultatet.

Testdag lördag och förväntad mens lördag - vilket jäkla race! Hoppas mensen förlorar hehe

Fick tillbaka ett 5 dagars blastocyst i färsk återföring.

Det som också är nytt är att jag fick cyclogest istället för Lutinus. Är det någon annan som använt detta?

• Filly
    Annna84 skrev 2021-02-07 21:16:38 följande:

Jag hejar och håller tummarna för dig!! Usch, dagarna går så långsamt framåt när man väntar.

Vill bara säga att jag har gjort 4st misslyckade försök innan det här, allt ifrån att äggen inte blev befruktade, att det inte blev någon insättning alls, och andra behandlingen inget till frysen, trodde verkligen att det aldrig skulle lyckas eftersom vi aldrig kom till blastocyst-stadiet.. men nu fick jag plötsligt ett plus. Jag har aldrig varit gravid innan och jag känner ingenting nu heller. Alla får inte symtom så tidigt som jag förstår det. Kram

Tack snälla. Vi hoppas också på ett plus. Det är allt från konstiga drömmar om negativt test till järnspökar under dagarna då man tvivlar alltså.

Vilken känsla det måste vara, att äntligen få se ett plus:D

Hur mår du nu? Känner du att det börjar hända någonting i kroppen?:)

Jag tänker det också just det här med symtom. Det behöver inte vara varken eller om jag inte känner någonting. Men väntan och rädslan att testa. Man vill inte stirra där i tomma intet och det är helt blankt..

Tack igen för stöttningen. Och jag är väldigt glad för din skull:))Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020