• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-27 09:19:45 följande:

www.ivfriga.se/infertilitetsbehandling-foer-maen-andrologi/avancerad-spermieranalys/fragmenteringstest-av-spermie-dna.html

Detta kan göras i Finland,ett DNA fragmentations test. Det var de vi gjorde pga av att vi fick så mycket fragmentering på äggen. Men sambons resultat kom tillbaka utan anmärkningar.Och tack så mycket <3 Ja tänk vad fort det kan vända...men jag var ju så säker,alltså bombsäker på att vi inte hade lyckats denna gång heller. Fast jag hade symptom som var nog lite annorlunda,men de tryckte jag bort som inbillning,haha.

Tack så mycket för svar :) Jag har läst att man kan göra det testet i Riga och intressant att det går att göra i Finland också. Vad gör man om testet visar dåligt resultat? Dvs går det ens att göra något?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-01-27 17:06:00 följande:

Hej tillbaka

Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.

Då kör vi igen

Kul att du är igång :) och spännande med en ny behandling! Hur många ivf och återföringar har du gjort?

Hur kommer det sig att du får ta så många olika mediciner, östrogen mm?

Lycka till nu!
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-01-27 22:13:54 följande:

Hej!

Jag undrar om ni kan ge lite tips o råd,jag behöver hitta en bra IVF läkare eller klinik. Kan någon rekomendera ett bra ställe? Helst i Stockholm.

Det är verkligen urgent!

Hej! Jag har svårt att rekommendera något, eftersom det inte lyckats för mig än. Jag antar att det är först då man känner sig nöjd. Jag har för mig att du skrev att du var väldigt nöjd med den nya kliniken, elivia, i Stockholm, men vill du byta därifrån nu? Jag blev lite nyfiken på den kliniken, men annars är CvL ett tips.

Hoppas hoppas att du kan hitta en klinik som kan hjälpa dig. Kram
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-29 14:22:54 följande:

Visst är det idag du har återföring? Hoppas allt har gått bra! :)

Söta söta du som kommer ihåg :) Idag har jag haft återföring av en blastocyst och det gick bra. Allt går ju så himla snabbt, egentligen vill jag ställa massa frågor. Den började ta sig ut ur sitt skal, jag hoppas att det är ett bra tecken. Jag tror att det var en 6-dagars. Nästa vecka ska vi vara lediga, vilket ska bli så skönt! Jag hoppas så att du får komma igång som planerat nu i slutet februari och att inget sätter käppar i hjulen. Hur ser planen ut för nästa försök? Kram
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-29 16:39:51 följande:

Haha, vad synkade vi är. Min är också kraftigare än vanligt och jösses vilken mensvärk jag har i ryggen. Vet inte hur regelbunden min mens är just nu. De senaste två åren har jag antingen ätit Letrozole, gjort ivf eller tagit Provera. Men innan jag åt p-piller var den hyfsat regelbunden. Hoppas så att det ska klaffa nu och att vi inte får vänta tills maj eller så. Skönt att det funkar för dig oavsett! :) Håller med dig! Det är vår tur nu. <3

Vad jobbigt att det är fullbokat på kliniken, har det dragits ner pga av Corona? Hoppas hoppas att det klaffar för er båda! Det är så jobbigt när man måste vänta ytterligare månader pga av att det inte finns plats.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-29 18:02:39 följande:

Härligt att höra! Tror det är jättebra att den börjat ta sig ur sitt skal. :) Nu får du ha en lugn och avkopplande helg med lagom aktivitet så håller vi tummarna för att den fäster inom kort. Lugna promenader och meditation kan jag rekommendera! Skönt med ledig vecka! Planen för nästa försök är att starta med Menopur i början av mars. Sen kommer det bli icsi som sist trots att sambons simmare är bra. Ja tyvärr har kliniken mindre verksamhet just nu på grund av Covid och när vi gjorde preliminär planering häromveckan var det nästan fullbokat med äggplock fram till påsk. Det är segt att vänta även om tiden faktiskt går ganska fort. När har du testdag? Kommer du att tjuvtesta?

Tack! Det låter bra att ni dels får menopur men även ICSI, det gjorde stor skillnad för oss.

Segt att coronan ställer till det, på kliniken där jag går har vi varit förskonade, jag har bara blivit nekad en gång för att det var fullt men då fick jag förtur månaden därpå. Och så julstängt och sommarstängt på det...långa ledtider som sagt. Hur lång tid sammanlagt har ni hållit på med IVFen? Vi är snart inne på 1år.

Jag har inte tittat på brevet där det står om testdag, men jag tror att hon sa 12e eller 14e februari. Jag har aldrig kommit till testdag, mensen har dykt upp över en vecka tidigare. Jag kommer definitivt tjuvtesta, jag har redan börjat testa för att se att ovitrellen försvinner ur kroppen :)
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-30 07:58:15 följande:

Vad skönt att få vara ledig och ruva låter lovande att den hade börjat kläckas, nu håller jag tummarna för dig!

Och jag förstår känlan...jag brukar ha jättemånga frågor alltid vid ET men ingen chans att ställa dom. Det är bara shop shop, upp i stolen och in med katetern. Nu är det klart ropar dom mellan benen och så är det upp igen,haha.

Hahaha!! Precis så är det! Hur mår du? Jag sov ändå ganska bra inatt, men jag vaknade tidigt och alltid dessa tankar som snurrar.. hur mår du och när får du komma på första ultraljud?

Ja, det ska bli så skönt och välbehövligt att vara ledig i en vecka nu. Min din 2dagars, när kände du att den fäste?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-30 08:05:06 följande:

Tack! Vi körde icsi förra gången och befruktningsgraden steg något även om det inte var någon jätteskillnad men läkaren ville ändå köra på det.

Ja vad skönt att ni inte behövt vänta i onödan. Vi har väl egentligen inte behövt det heller mer än att min mens inte riktigt var i fas med sommarstängningen så det blev lite senare just då. Vi har som ni hållit på i nästan exakt ett år. Har gjort behandlingar i januari/februari, april (blev återföring i juni och september), oktober/november.

Aha vad spännande! Har du mycket ovitrelle kvar nu? Nu håller jag tummar och tår för att mensen inte dyker upp på väldigt länge.

Då har vi båda kämpat på i ett år, heja oss!

Det var ett svagt streck kvar fortfarande, förra gången försvann det 10dagar efter sprutan, så det är på måndag :)
  • Annna84

Tjejer, mäter ni kroppstemperaturen varje morgon? Jag har gjort det i perioder, men samtidigt är det lite av ett stressmoment och när man ser att temperaturen är på väg ner och mensen förmodligen kommer så är det så jobbigt.

• Annna84
    Lewaize skrev 2021-01-30 12:10:15 följande:

Jag satte också in en blastis igår 29/1 i naturlig cykel via FET :) kör på med akupunktur varje dag i 1 vecka och sedan varannan dag fram till testdag 11/2 och hoppas så att det går vägen!

Så tråkigt att lösa att det inte har gått bra under de andra IVFerna men hoppas det är nu det vänder för er!! Lycka till och ha en skön semester :)

Tack :) detsamma!! Då är vi på exakt samma dag, jag satte också in en blastocyst igår fredag. Heja heja!!

Ang akupunkturen så hör jag så mycket olika metoder, en akupunktör som jag gått hos sa att det är viktigt att göra en behandling så nära inpå insättning och ingen behandling efter insättning (först ca 2 veckor senare) Nu gick jag till en annan kinesisk akupunktör och där rekommenderade hon att ta 7 behandlingar på raken från cykeldag 7-13. Har du hört att det är bra att göra behandling efter insättning?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020