• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-02-07 18:10:05 följande:

Jag ska försöka hålla mig om jag kan :)

Men va menar du att du satte in nu i fredags????? Alltså i förrgår??? Hur lyckades du få plus endast 2 dagar efter insättning jisses ! :)

Haha!! Det var förra fredagen :)
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-07 19:02:06 följande:

Hahah my good:) tur för mig för annars hade jag blivit orolig om inte min blastocyst får så tidigt plus. Men då har du väl testdag idag väl & inte nästa söndag?

:) Klinikens testdag är den 14e, så väääldigt långt fram. Tydligen för att det ska vara ?helt säkert?. Igår hade jag BIM och då testade jag själv. Så klinikens test ligger mer än en vecka efter BIM. Så då har du ganska tidig testdag om jag jämför med min, skönt!
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-07 20:04:44 följande:

Nämen så härligt att läsa! Mega stort grattis till dig! <3

På vår klinik i Finland så ingick det inget vul,men de ville att man skulle ta ett typ 2-3 veckor efter plus,som tur var blev jag beviljad det från allmänna vården här hemma. Skulle annars ha gått privat ändå men...

Tack fina du! Hur mår du? Jag känner inga symtom alls än, men försöker tänka att det är väldigt tidigt och normalt.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-07 20:32:26 följande:

Ååh grattis :) mitt tips e nog att inte testa mer. Sånt stressar bara i onödan utan njut istället. Ultraljud kan man få i v7 eller v8 som vanligast :)

Det är nog som du säger och ändå kan jag inte låta bli.. Det får bli att ta ett test på den officiella testdagen iallafall :)

Nu håller jag tummarna för att du snart får starta igång igen!!
  • Annna84
    Filly skrev 2021-02-07 18:41:23 följande:

Jag följer er och läser allas inlägg. Det är så otroligt starka kvinnor vi har här känner jag! Såna kämpe!

Det är med en sån styrka egentligen att vi alla orkar efter negativt, behandlingar efter behandlingar...

Ser att många ruvar och några är på gång med att på börja. O så är det ni som har fått det efterlängtade plusset - fantastiskt!:D grattis!man blir så glad av att läsa. Det ger hopp:)

Jag har varit frånvarande, har varit rädd, mer ängslig denna gång. Nu när vi fått gå över till privat. Pressen och stressen. Har testdag på lördag och jag känner absolut ingenting.

Så var det sist också när jag testade negativt. Noll symtom. Ovitrelle har gått ur kroppen så mina bröst är inte ömma längre. Och jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas eller om jag ens ska känna någonting.

Nu är jag bara rädd att ta det jäkla testet! Vill inte känna tomheten när det inte dyker upp det förväntade resultatet.

Testdag lördag och förväntad mens lördag - vilket jäkla race! Hoppas mensen förlorar hehe

Fick tillbaka ett 5 dagars blastocyst i färsk återföring.

Det som också är nytt är att jag fick cyclogest istället för Lutinus. Är det någon annan som använt detta?

Jag hejar och håller tummarna för dig!! Usch, dagarna går så långsamt framåt när man väntar.

Vill bara säga att jag har gjort 4st misslyckade försök innan det här, allt ifrån att äggen inte blev befruktade, att det inte blev någon insättning alls, och andra behandlingen inget till frysen, trodde verkligen att det aldrig skulle lyckas eftersom vi aldrig kom till blastocyst-stadiet.. men nu fick jag plötsligt ett plus. Jag har aldrig varit gravid innan och jag känner ingenting nu heller. Alla får inte symtom så tidigt som jag förstår det. Kram
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-08 11:45:27 följande:

Hoppas såååå

Jaaaa! Det där är absolut ett streck :) GRATTIS!!
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Grattis!!!
  • Annna84

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

• Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-09 09:46:02 följande:

Förstår att du är orolig! Det går ju omöjligen att veta hur det är. Men absolut hcg-nivåer kan skilja sig mycket åt och även stickor. Jag tex får alltid svagare streck på RFSU-stickor. När jag plussade sist fick jag ett svagt streck på äggplock+16. Du är väl ungefär på äl+16 nu? Då fick jag också 1-2 på det digitala. En vecka senare fick jag +3 på Clearblue så mina nivåer steg konstigt. Sen fick jag ju missfall så det kan ju ha berott på det.

Testa inte varje dag...det skapar bara oro. Vänta tills söndag om du står ut. Annars stickor varannan var tredje dag. Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!

Precis, jag är på ÄL+16 idag och jag har RFSU testa ofta-stickor. Hade jag inte fått utslag på det digitala så skulle jag nog inte tro att det blev ett plus, så svaga är strecken.. nästan så att man behöver lysa bakom dom för att se.

Jag ska försöka stålsätta mig och inte testa mer förrän på söndag nu. Vad blir nästa steg för dig nu, väntar du in nästa mens? Kram
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-09 11:01:10 följande:

Hej mitt tips för din egen skull slappna av och testa på testdagen. Kan variera så mycket beroende på dag intag av dryck mat hur man varit på toaletten m.m.

Du blir tokig om du skall hålla på att testa då och då.

Lunaymar skrev 2021-02-09 09:48:03 följande:

Hej!

Jag hade väntat i några dagar och testat igen. Du kanske också kan kolla upp om du kan få mäta dina hcg-nivåer ? Alternativt ring kliniken och hör med dem. Jag tror att det är därför de rekommenderar att man inte ska börja testa tidigt, just för att undvika förvirringen som kan uppstå.

Jag har ingen koll på om det kan skilja sig mellan stickor, kanske någon annan här som vet det? :)

Försök att inte oroa dig (även om jag förstår att det kan vara svårt). Du får helt enkelt bara vänta och se. Håller tummarna för dig!!

Nu är så gulliga som engagerar er! Tack!!

Jag ska försöka slappna av och tänka att jag faktiskt inte kan påverka.

Mäter man HCG med blodprov? Kan vissa ha lägre nivåer än andra? Kram på er
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020