• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lina2302
    Clemmentina skrev 2020-09-14 07:43:35 följande:

Usch ja, riktigt trist. Men varm i hjärtat över alla fina här som ger så bra stöd. <3

Usch, så ledsamt! Det är helt fruktansvärt med negativa besked!
  • Odengatan10
    Sussna85 skrev 2020-09-13 20:33:40 följande:
    Grattis! Håller tummarna  hårtatt ni får se ett litet hjärta slå denna gång! HjärtaNi som plussar nu i denna tråd ger mig hopp om framtiden!
    Tack! Ja, jag är ändå 42 så det kanske kan vara lite pepp... UL om ca 3v så då vet jag. Kram
  • Odengatan10
    Clemmentina skrev 2020-09-13 08:55:38 följande:
    Grattis! Strecket är ganska tydligt tycker jag. Nu håller vi tummarna för att det går vägen denna gång.
    Tack, nu håller jag alla tummar för dig och att nästa omgång blir bebis. Frågade kliniken ang att testet var lite svagt men det tyckte dom inte spelade ngn roll, ett positivt test är positivt menade dom. UL om 3v så jag får hålla ut tills dess. Kram och kämpa på!
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-09-14 07:42:41 följande:

Tack fina du! Det är ledsamt men det är bara att ta nya tag. När ska du göra nästa återföring? Kram

Det blir om drygt en månad om det finns tid då. Måste komma igenom cykeln efter försöket och det känns som att ägglossningen aldrig vill komma. Så fort mensen kommer sen så kör jag igång med letrozol på dag 3.

Hur mår du och vad händer nu?
  • Javelina

Lina2302: Det kan absolut varit för tidigt att testa i lördags! Än lever hoppet men jag förstår ändå deppigheten. Har du testat nåt mer? Håller tummar och tår att det ska gå vägen!!!

• Lina2302
    Javelina skrev 2020-09-14 13:29:35 följande:

Lina2302: Det kan absolut varit för tidigt att testa i lördags! Än lever hoppet men jag förstår ändå deppigheten. Har du testat nåt mer? Håller tummar och tår att det ska gå vägen!!!

Tack, tänkte testa ikväll eller imorgon.. får snart testförbud från mannen där hemma för det är ju han som ser mig så deppig efteråt. Han drömde att vi fick positivt test inatt så man kan ju alltid hoppas:)
  • Tino
    Odengatan10 skrev 2020-09-14 12:39:35 följande:

Tack, nu håller jag alla tummar för dig och att nästa omgång blir bebis. Frågade kliniken ang att testet var lite svagt men det tyckte dom inte spelade ngn roll, ett positivt test är positivt menade dom. UL om 3v så jag får hålla ut tills dess. Kram och kämpa på!

Jag var tvungen att kika, tycker ditt test såg starkt ut. Dessa 3 v måste gå snabbt, och ultraljudet visa att allt ser bra ut. <3
    Lina2302 skrev 2020-09-14 11:14:03 följande:

Hej igen! Mått så dåligt i helgen så inte orkat skriva eller vara inne på familjeliv. Tog negativt test lördag morgon och blev helt förstörd även om jag vet att det var lite tidigt att test

Åhh vilken dröm, måste den vara sann och du får positivt på testdagen.

Jag fick tillbaka en blastocyst idag. Nu måste det gå vägen.
  • Lina2302
    Tino skrev 2020-09-14 14:55:06 följande:

Jag var tvungen att kika, tycker ditt test såg starkt ut. Dessa 3 v måste gå snabbt, och ultraljudet visa att allt ser bra ut. <3Åhh vilken dröm, måste den vara sann och du får positivt på testdagen.

Jag fick tillbaka en blastocyst idag. Nu måste det gå vägen.

Så spännande:) Stort lycka till!
  • Grustradgarden

Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!

• Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-09-14 13:19:31 följande:

Det blir om drygt en månad om det finns tid då. Måste komma igenom cykeln efter försöket och det känns som att ägglossningen aldrig vill komma. Så fort mensen kommer sen så kör jag igång med letrozol på dag 3.

Hur mår du och vad händer nu?

Vad segt att inte ägglossningen vill komma. Vilken dag är du på nu? Hoppas det finns tid för er när det är dags! Vi kommer att köra på med sprutor i nästa cykel. De har planerat för ägguttag i mitten/slutet av oktober. Men jag vill hinna med ett samtal med läkaren innan för att höra om vi kan göra något annat denna gång.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020