• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-11 22:07:18 följande:

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:03:47 följande:

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!

Fast just det, äggen ska ju befruktas vid ÄP så din partner behövs just då. Håller tummarna hårt i alla fall.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-12 18:37:34 följande:

Tack Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixom

Ja, det är ju främst om man har många ägg och vill "konkurrera" embryona mot varandra för att hitta det allra starkaste exemplaret som man sätter in dag 5. Då eliminerar man de embryon som slutar utvecklas innan dag 5. Du förlorar dock inga embryon om du sätter in dag 2 utan de kvarvarande starka embryon fryses ju in.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-22 18:40:24 följande:

Sussna85..Ja hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt för er. Ge inte upp bara :) men de va tider de haha.

Ja tror inte heller de som Clemmentina säger. När ja åt progynon så fick ja ingen mens. Tog 6 veckor i sträck, sen hade dem glömt att säga till mig att ta provera också dem sista 10 dagarna så när ja väl sluta med progynon så gick de ju ytterligare 1 vecka innan ja reagera och märkte något var på tok för mensen kom inte haha.

Jag fick mens trots Progynon, exakt när skulle komma efter ÄL. Det var tänkt att mensen inte skulle komma, inför min hysteroskopi. Tog ingen progesteron då. Lutinus skjuter upp mensen för mig, däremot.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-23 08:16:45 följande:

Titta! Jag vet inte vad jag ska tro...vågar inte tro nått. Blev först att storlipa av lycka, tills jag insåg att kanske Gonapeptylen jag tog i tisdags påverkar till positivt. Att det är som Ovitrellen? Hmm...Vet inte om denna innehåller hcg :( det är väl lite väl stark och fint för att vara på riktigt,är bara på rd 8 med ett 2 dagars embryo så.

Nej nej, Gonapeptyl har ingen hcg. Det där är på riktigt du! Blastocysten har fäst. Hoppas hoppas att det fortsätter likadant!!
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:29:10 följande:

Nej nej, Gonapeptyl har ingen hcg. Det där är på riktigt du! Blastocysten har fäst. Hoppas hoppas att det fortsätter likadant!!

Jag ser nu att du själv hade hittat ett läkarsvar på internet om att gnrh agonist kan ge falsk positiv. Har sökt men inte hittat något mer sånt. Men nu gäller det väl bara att hålla huvudet kallt (lätt att säga) och testa igen om ett par dagar. Om det ökar så är det ju inte Gonapeptyl....
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:57:05 följande:

Jag ser nu att du själv hade hittat ett läkarsvar på internet om att gnrh agonist kan ge falsk positiv. Har sökt men inte hittat något mer sånt. Men nu gäller det väl bara att hålla huvudet kallt (lätt att säga) och testa igen om ett par dagar. Om det ökar så är det ju inte Gonapeptyl....

Detta var alltså ett svar till Sussna85....
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Så himla stort grattis från mig, även i detta forum:) !!!
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2021-02-02 18:53:52 följande:

Hej

Nu pratar jag bara för mig själv men jag skulle ge rådet att vänta med att testa till den dag man har testdag.

Alla insatser är ju redan gjorda som går för att öka chansen att få ett positivt graviditetstest. Är nog bäst för både kropp och själ att invänta den dagen. Slipper man stress med att testa varje dag och bli besviken troligtvis då det är för tidigt att se.

Är tillräckligt stressigt med ivf som det är med ÄL tester samtal och ultraljud stup i kvarten.

Dagarna före testdag är jag oftast ett nervknippe men men försöker så gott det går hålla mig lugn utöver, stress är ju inte bra.

Ja, jag har tänkt tanken att det borde vara bäst att vänta när jag gör FET härnäst. Rent spontant föreställer jag mig dock att besvikelsen blir enorm på testdagen om man inte har någon aning innan. Hur hanterar man det? Jag får t.ex. inga tydliga symptom som skulle kunna indikera något.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-02-02 13:17:22 följande:

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Så roligt att höra!
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Beklagar så! Fick också göra en sen abort efter IVF förra året för trisomi 18, inte förenlig med liv. Väntar nu på att få sätta in en PGT-A-testad blasto i mars. Går utomlands så det tar lite tid.

Man glömmer inte avbrytandet men smärtan blir mindre med tiden. Det finns en FB-grupp för oss som fått avbryta, skicka PM om du vill veta mer.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020