IVF hösten/vintern 2020
Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3
Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3
Åh vad spännande! Håller tummarna.
Va härligt håller alla tummar nu :)
Jag hade ingaJag hade inga symptom alls, förutom utebliven mens.. Jag håller tummarna för att det tar sig!
Håller verkligen tummen hårt för dig! Du får gärna ge mig strategier att inte tjuvtesta för framtiden Hur mår du idag?
Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.
Stort tack, allihopa! Jag vågar fortfarande inte tro på det, förrän på testdagen om sträcket finns kvar och har ökat. (Testade i morse och då hade det inte ökat på en halv dag, snarare minskat liiite :P).
Fattar inte hur jag lyckas med konststycket att bli mer orolig när jag ser ett sträck än innan. Nåja....Man kan inte påverka ett smack och det går som det gör ändå!
Hoppas på fler plus här i tråden snart, det är ju flera som är igång!
Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!
Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?
Vi bestämde idag att betala ett nytt IVF behandlingsförsök..
Hej vännen! Ja jag plockades på sex ägg i fredags. Bara tre befruktades, förra gången gjorde de icsi på hälften och frisim på resten och de befruktade lika bra. Men nu med frisim på alla tror jag inte det blev optimalt. Hur som helst, fick en 8-cellig och ofragmenterad liten 3-dagars insatt igår! De andra två hade 2 celler respektive en liten fragmentering men de skulle odla vidare dem och se vad som händer... var lite nedslagen igår för går det såhär utan några till frys varje gång är ju mina landstingsförsök slut i augusti. Men! Försöker njuta för just nu ruvar jag ju och ska vänta lääänge med testningen denna gång :)
Hur går det med blödningarna och järnvärdet?
Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen
I tisdags 8/6 va sista dagen för att börja med sprutbehandlingen för att hinna insättning innan stängning :( :(
RD 13 med 3-dagars, plus!!! Hoppas hoppas hoppas den ska stanna nu :)
Olga fertilitetsklinik inget alternativ ni överväger. Såg att hon Lauren, boxaren, fått barn nu med hjälp av dom... har förstått att de har "barngaranti" annars pengarna tillbaka.... tungt att tänka på nu det förstår jag, men alternativet finns... kram