• GlitterLina

IVF hösten/vintern 2020

Prit skrev 2020-11-29 01:13:15 följande:

Hej!

I somras påbörjade jag min 3dje IVF behandling. Jag tog menpur 150 och reagerade väldigt dåligt jämfört med tidigare behandlingar. Jag fick ut 7 ägg där 6 var mogna. Jag fick en insättning dag 2 och inget till frysen. Jag fick dock guldägget och blev gravid. Tyvärr missfall v 8+5. Hemskt. Väntade på att mensen skulle komma för att börja igen. Äntligen kom den och de bestämde att höja min dos denna gången för att få mer äggblåsor. Vi ökade menopur till 187.5 . Sprutdag 8 var Jah inne på första UL och man såg 15 äggblåsor. Läkaren sa att det inte får bildas mer för då behöver vi totalfrysa och att det förmodligen blir äggploxk i slutet av veckan. Jag frågade då om vi inte kunde sänka dosen för att inte riskera att detta händer. De sa nej. Två dagar senare åker jag in på UL två och de hittar 21 blåsor!! Och läkaren säger snabbt DET BLIR TOTALFRYS PÅ DETTA. stor risk för överstimulering. Och visst... Jag förstår detta kan låta mycket eller att man önskar detta men Jah blev så SJUKT besviken på deras sätt att hantera detta. Det blir ingen insättning denna månad och sen har det stängt över jul så nästa FET blir i slutet av januari tidigast beroende på min cykel. Om jag nu hade kunnat fylla frysen hade det ju kanske inte gjort något men detta är mitt 4 IVF försök och jag har inte tidigare lyckats få många till frysen. (2 st på behandling 2 totalt). Barnmorskan sa också FÖRVÄNTA DIG INTE MYCKET pga den höga siffran det är få som brukar klara sig. Så nu sitter jag här två dagar efter äggplock och har ont och känner mig så besviken på att behöva vänta IGEN. Jag ville så gärna ha ett embryo i mig denna månaden innan stängning.

Har detta hänt någon av er tidigare ? Hur tycker ni att personalen hanterade detta? Har jag fel som blir besviken? När de ökade min dos borde de även kallat mig tidigare på UL... Ja jag vet inte. Denna eviga väntan gör en galen...

Förstår din frustration men såhär i efterhand önskar jag att jag inte hade fått nåt färskt i mig & ist blev totalfrys. För jag blev väldigt sjuk i överstimulering & eftersom jag blev gravid på förskåterföringen så blir oftast överstimuleringen värre. Hade ont & kunde inte andas & alla mina värden va dåliga. Vätska i buken överallt. Såg ut som om jag va i 8nde månaden. Detta hände mig i mars & jag blev inte friskförklarad förrän i juni. Så försök tänka posetivt att det blir totalfrys för att din kropp ska kunna återhämta sig för att det ska bli en frisk graviditet. Jag blev ju jättesjuk & i v 8 blev det ett MA
  • GlitterLina
    Onemore2018 skrev 2020-11-30 06:34:40 följande:

Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(

Men skit då :( ledsen för dig

Kram
  • GlitterLina

Är på ruvardag 13 med en 5dagars. Känner 0 symptom :(

Inte ens pytteömma bröst. Ingen känsla i magen nada :(

De andra 2 ggr jag blev gravid kände jag symptom

• GlitterLina
    Filly skrev 2020-12-03 13:13:08 följande:

hur har dina tidigare symptom varit? men du, det är inte så att det skulle kunna vara så att just denna gång så har du inga direkta symptom. Hoppas verkligen det är positivt när du väl ska testa<3 vilken dag har du testdag?

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11
  • GlitterLina
    MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:46 följande:

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL

Grattis grattis:)
  • GlitterLina
    Nata1979 skrev 2020-12-07 11:53:34 följande:

Har du fått mensen?

Nä ingen blödning än, men den kommer väl om nån dag när alla medeciner är ute ur kroppen
  • GlitterLina
    Nata1979 skrev 2020-12-07 16:50:36 följande:

Vad sa din klinik då?

För min kompis visade negativ testdagen och 1 vecka efteråt kom pluset. Dock ingen mens under tiden.

Oj det va sent. Eftersom jag fick minus på testdagen idag så slutade jag ju med alla medeciner

Hur kom det sig att hon fortsatte testa ? Hade hon symptom? Har ej jag
  • GlitterLina
    Filly skrev 2020-12-07 23:09:48 följande:

Håller tummarna att ingen mens dyker upp<3

Tack men är det ändå inte kört nu när jag slutade med Lutinus & Progynon??
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020