• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-26 12:57:59 följande:

Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)

Håller alla tummar och tår för dig!!!
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-26 14:49:11 följande:

Vilken härlig känsla- när det går åt rätt håll .. då börjar nog hjärtat slå snart! Och då är risken mycket liten..

Tack för pepp! Läste ditt inlägg om att du får köra igång snart igen, ska bli fint att följa din resa och hoppas verkligen nästa behandling går bra! Vilken tur i oturen att graviditeten avstannade tidigt så du slapp sörja ännu större framtidshopp och utstå onödig väntan <3 ta hand om dig!
  • Chajsa
    Fiafiafia skrev 2020-11-02 14:18:02 följande:

Hej tjejer! Har varit här inne o läst en del, men känner nu att jag vill skriva av mig lite.. Kanske få lite igenkänning! ;)

Jag är just nu på ruvardag 12..värsta "terror-tiden" för mig! Växlar mellan hopp och förtvivlan och har antingen tidiga grav-tecken, eller är skengravid.. :/ har ont (stramande liksom) i ljumskar o nedre delen av magen, sömnsvårigheter med konstiga drömmar och trötthet.. Och humörsvängningar såklart! Haha! ????

Första försöket nu med min nuvarande sambo.

Jag har med tidigare partner gjort 4 ivf utan positivt resultat så det präglar nog mig lite.. Men försöker se det positivt och vara hoppfull.. Men samtidigt så försöker jag skydda mig själv genom att tänka att det inte blir något... Fattar inte varför.. För ledsen o besviken kommer man ju bli ändå om det inte går vägen...

Någon som känner igen sig? ;)

Styrka till er alla! ????

Känner igen mig! Jag fick ett plus en vecka före ordinerad testdag och är nu i vecka 6+4 med ständig oro att det ska gå tillbaka. Vill bara att tiden ska gå och tillåter mig inte att vara glad av precis den anledning som du beskriver. Har ett VUL inbokat nästa torsdag. Jag gick också och kände efter symtom och tolkade, googlade och drog slutsatser men till slut gjorde jag ett test och hamnade i en testmani fram till testdagen. Nu sitter jag istället och googlar missfall, terror!

Du borde ha testdag snart? Håller tummarna för dig!
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Åh fy vad tungt, beklagar verkligen :( jag ska verkligen hålla tummarna för ditt ägg!!! Blastocyst- lyckönskningar och kärlek till dig!
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:44:36 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Åh så roligt att läsa, lycka till nu!!! <3
  • Chajsa

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

• Chajsa
    Annna84 skrev 2021-02-04 11:16:44 följande:

Vännen, usch vad fruktansvärt att behöva gå igenom detta.

Kärlek och styrka till dig. Det kommer att gå igen! Och vad bra att du har en blastocyst i frysen. Var det länge sen du gick igenom aborten? Kram

Tack <3 nej precis nu men min kropp bara skriker efter att vara gravid igen. Känns så onaturligt att avbryta en graviditet som jag var mitt i och inte få med mig något barn hem. Vill bara gå in i en ny graviditet och sörja parallellt... var i processen befinner du dig?
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-02-04 10:59:11 följande:

Beklagar så! Fick också göra en sen abort efter IVF förra året för trisomi 18, inte förenlig med liv. Väntar nu på att få sätta in en PGT-A-testad blasto i mars. Går utomlands så det tar lite tid.

Man glömmer inte avbrytandet men smärtan blir mindre med tiden. Det finns en FB-grupp för oss som fått avbryta, skicka PM om du vill veta mer.

Åh beklagar ditt öde också :( så fruktansvärt att behöva vara med om detta. Har du redan gjort ivf- försök i Sverige?
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-02-04 13:03:17 följande:

Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).

Jag förstår, så klokt av dig. Fint att följas åt <3 håller alla tummar för dig.
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-02-04 13:03:17 följande:

Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).

Jag förstår, så klokt av dig. Fint att följas åt <3 håller alla tummar för dig.
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

[quote=80933608][quote-nick]Annna84 skrev 2021-02-04 13:54:17 följande:[/quote-nick]Jag förstår verkligen det <3 Alla planer som har byggts upp och som plötsligt raseras. Jag hoppas så att du snart får komma igång igen och får blocka framåt

Jag har gjort 3st IVF-behandlingar och ruvar nu på mitt 4e embryo. Tredje behandlingen fick vi till frysen, jag är så glad för det. Innan kändes det nästan nattsvart. Jag hoppas så att det ska bli plus på stickan den här gången.[/quote

Tack kära du. Åh vad skönt att du fick till frysen. Spännande att du ruvar, hoppas verkligen det är ett fint embryo som fäster nu! Tyckte dagarna gick såå långsamt fram till testdag :O som ?tur? är vågade jag inte hoppas att graviditeten skulle gå vägen så har sparat mina lutinus och stickor, blir till att damma av det igen...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020