IVF hösten/vintern 2020
Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)
Ja om inte magen funkar så kan hela kroppen bli i olag. Men då verkar det gå åt rätt håll iallafall, jag hejjar på det<3 Jag väntar på att få köra igång på nya kliniken ibörjan av November,försök nr 4 :)
Vilken härlig känsla- när det går åt rätt håll .. då börjar nog hjärtat slå snart! Och då är risken mycket liten..
Hej tjejer! Har varit här inne o läst en del, men känner nu att jag vill skriva av mig lite.. Kanske få lite igenkänning! ;)
Jag är just nu på ruvardag 12..värsta "terror-tiden" för mig! Växlar mellan hopp och förtvivlan och har antingen tidiga grav-tecken, eller är skengravid.. :/ har ont (stramande liksom) i ljumskar o nedre delen av magen, sömnsvårigheter med konstiga drömmar och trötthet.. Och humörsvängningar såklart! Haha! ????
Första försöket nu med min nuvarande sambo.
Jag har med tidigare partner gjort 4 ivf utan positivt resultat så det präglar nog mig lite.. Men försöker se det positivt och vara hoppfull.. Men samtidigt så försöker jag skydda mig själv genom att tänka att det inte blir något... Fattar inte varför.. För ledsen o besviken kommer man ju bli ändå om det inte går vägen...
Någon som känner igen sig? ;)
Styrka till er alla! ????
1 ägg fick vi:(
Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...
Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D
Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?
Vännen, usch vad fruktansvärt att behöva gå igenom detta.
Kärlek och styrka till dig. Det kommer att gå igen! Och vad bra att du har en blastocyst i frysen. Var det länge sen du gick igenom aborten? Kram
Beklagar så! Fick också göra en sen abort efter IVF förra året för trisomi 18, inte förenlig med liv. Väntar nu på att få sätta in en PGT-A-testad blasto i mars. Går utomlands så det tar lite tid.
Man glömmer inte avbrytandet men smärtan blir mindre med tiden. Det finns en FB-grupp för oss som fått avbryta, skicka PM om du vill veta mer.
Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).
Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).
Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?