• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Javelina
    Tino skrev 2020-09-26 09:42:33 följande:

Härligt att vissa blivit gravida. Ledsen att många inte lyckats än. Jag har testdag imorgon, testade negativt dag 7 och 10 efter 5-dagars. Började blöda redan på rd8. Så detta gick inte vägen heller. Fem insättningar, inget barn. Jag känner mig låg, negativ och ledsen. Blir en paus nu för jag har fått pencillin pga en infektion. :(

Förstår så väl hur du känner dig :( Ta tiden nu för att bygga upp ny kraft. Var snäll mot kroppen och komplettera med probiotika. Man blir så brutalt nedslagen av alla minus. Vägen till det förbannade minuset är ju så lång och påfrestande, besvikelsen känns emellanåt bottenlös. För de som slipper ivf är det bara att invänta nästa äl... Det ÄR orättvist! Ta hand om dig!
  • Tellie

Jag har gjort min tredje behandling, vilket jag lagt allt hopp i eftersom vi bytte från gonal-f till menopur, tidigare har inget kommit till frysen och nu blev det inte ens någon befruktning. I övrigt har allt sett bra ut, normalt spermaprov, normalt antal ägg och flera blastocyster till dag fem de två första behandlingarna.

Någon som har varit med om liknande? Kan det ändå funka?

• Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-09-26 11:13:30 följande:
    Vad bra som jag har då. Lite mörkt lite ljust inga klumpar. Och lite molande värk. Hoppas på de bästa
    Håller tummarna att allt är ok trots blödningHjärta
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-09-26 13:13:14 följande:

Håller tummarna att allt är ok trots blödning

Tack :)
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-26 10:20:00 följande:
    Känt så både när det gått vägen, och när det inte gjort det. Har svårt att se att promenad skulle skada implantation. Jag har aldrig hört om det från min ivf-klinik i alla fall. Hoppas det är positivt att det krampar och molar.
    Ok,skönt att höra att nån till har haft det så.
    Om man inte har haft nojjor förut får man det i en ivf resa iaf,haha.
    Blev t.om nojjig över att jag gick och kissade direkt efter ET,tänk om det lilla embryot for med ut...Drömmer

Det är värre nu denna 3:dje gången, förra gången var jag lugnare,men vid varje misslyckat försök så tycker jag hjärnspökena blir större...

Ja jag kan tänka mig att du förstår känslan av misslyckade försökGråter Kramar till dig att denna gång oxå sluta med blödning. Det är oerhört tufft att gå igenom och misslyckas gång på gång.
  • Javelina
    Thessan81 skrev 2020-09-26 09:20:11 följande:

Började blöda imorse med lite molandevärk :(

Jag blödde tidigt i min graviditet, åkte till gyn men det var för tidigt för att ens se hjärtslag. Fick vänta ett par veckor till och då så det fint ut. Det är såå vanligt med blödningar i början.
  • Tino
    Sussna85 skrev 2020-09-26 13:27:46 följande:

Ok,skönt att höra att nån till har haft det så.

Om man inte har haft nojjor förut får man det i en ivf resa iaf,haha.

Blev t.om nojjig över att jag gick och kissade direkt efter ET,tänk om det lilla embryot for med ut...

Det är värre nu denna 3:dje gången, förra gången var jag lugnare,men vid varje misslyckat försök så tycker jag hjärnspökena blir större...

Ja jag kan tänka mig att du förstår känslan av misslyckade försök Kramar till dig att denna gång oxå sluta med blödning. Det är oerhört tufft att gå igenom och misslyckas gång på gång.

Tack så mycket! Man blir mer och mer uppgiven av varje misslyckat försök. Blir skönt med en paus.

Jag förstår nojjor. Men tror generellt molande och lite krampande är ett bra tecken. :) embryot ramlar inte ut när man ställer sig upp, lovar!
  • Thessan81
    Javelina skrev 2020-09-26 13:45:43 följande:

Jag blödde tidigt i min graviditet, åkte till gyn men det var för tidigt för att ens se hjärtslag. Fick vänta ett par veckor till och då så det fint ut. Det är såå vanligt med blödningar i början.

Så skönt att andra med varit med om samma. Då väntar jag och håller tummarna
  • Thessan81

Så skönt att andra med varit med om samma. Då väntar jag och håller tummarna

Hade du molande värk med?
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-26 13:53:57 följande:
    Tack så mycket! Man blir mer och mer uppgiven av varje misslyckat försök. Blir skönt med en paus.

Jag förstår nojjor. Men tror generellt molande och lite krampande är ett bra tecken. :) embryot ramlar inte ut när man ställer sig upp, lovar!
    Ja hoppas på det, det skaver på nått vis i livmodern idag, och sticks. Ja haha, nä... och tur det!

Jag var så säker nu innan denna ET att vi går över till donation nästa gång. När vi bara får högt fragmenterade ägg...orkar inte gå igenom det igen,men nu vacklar jag i beslutet. Kanske vi ska försöka byta klinik,eller att jag får pröva Prednisolon(kortison) om detta försök misslyckas. mina förhoppningar är inte höga att det kommer att gå vägen.
    Läst att Prednisolon har minskat fragmenteringen hos många, inte vetenskapligt bevisat dock,så tror inte det är så lätt att få utskrivet i Finland

Men med 3 ivf på 4 månader så känns det nog i kroppen.Jag är trött,kroppen kanske skulle behöva en paus medans hjärnan skriker kör på bara!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020