• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Inalina skrev 2021-03-23 13:24:40 följande:

Jag tycker inte läkaren har med att göra om din sambo går på promenader eller inte om han ändå har bra kvalitet på spermierna.

Min man hade nog lämnat stället (och skällt ut läkaren) o han hade kommit med någon kommentar mot honom eller mig) så det hade blivit lagom obekvämt.

Och precis som du säger, har man högt BMI är ju risken också rätt stor att man ev har mått dåligt över/kämpat med vikten,  och då är man ju ännu känsligare för kommentarer. (som om man inte är känslig nog i den här karusellen med allt som ska klaffa!!) 

men men, om du kan, så försök att inte hänga upp dig på den där personen, jag förstår att det känns lite konstigt med insättning sent i cykeln men det där är också upp till kliniken att avgöra så man får sitta lugnt i båten ;) det ska nog gå fint denna gången :) själv har jag bara fått FET i stimulerad cykel så har aldrig behövt hetsa med de där ÄLtesterna! jag väntar fortfarande på återkoppling från min klinik om när jag ska starta nästa IVF, verkar bli i mitten på april nångång! 

Jag ska säga att de va nog inte långt ifrån, han knöt näven under bordet och drog en fin harang när vi kom ut.. Har du några barn sedan innan? De verkar ju underbart att komma igång igen, det finns ju en inre längtan som är helt galen.. Har dock förbannat ont i magen idag, så misstänker väl att jag har en ägglossning utan dess like som är sen. Men de sägs ju att mensen ska komma efter 14 dagar, så vi får väl se.. Vore skönt om detta kunde ta sig igen, även om rädslan för MA finns.
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 14:10:07 följande:

Vem vet...det kanske vi gör bokstavligen! Jag går också på Sahlgrenska. Tråkigt att vi båda haft tråkiga upplevelser där. :(

Är det någon specifik du känner dig missnöjd med där med? Vi behöver ju inte namnge men känns som man har ganska koll på de olika.. Jag är nog mest missnöjd med honom, i övrigt har mN ju självklart sina favoriter. Håller så mycket tummarna för dig imorn :)
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-03-24 11:51:40 följande:

Då va det bestämt!

Vi ska göra en ny ivfbehandling

Väntar på att få hem behandlingschema

Nervöst!

Åh önskar er all lycka :)
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-03-24 20:06:02 följande:

Men visst gjorde lokalbedövningen ont? Minns att jag inte kände av äggplocket men att den bedövningen gjorde svinont:(

Vet ej men snarast :)

När jag gjorde min lokalbedövning kände inte jag något alls. :) alla är vi olika men jag som är livrädd för sprutor, undrade när hon skulle ta den.. Då var de redan gjort. :)
  • Ivf2020

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

• Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-03-29 15:01:13 följande:

Vad härligt!! Grattis! De gånger det har misslyckats så har jag fått någon typ av blödning/färgad flytning på RD8 med blastocyst. Nu hoppas vi :) :)

Ja, de stämmer väl med min menscykel om mN ska följa den... Jag håller också tummar men är lite för rädd så känner ingen glädje helt hundra. Men som jag hoppas på att denna ska fastna :)
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-03-29 16:19:38 följande:

Åh <3 Grattis att du nu är ruvare igen! Håller tummarna för att den lilla fäster :) Hehe,aldrig har jag dock blivit tvättad innan insättning :D

Näääe, inte jag heller.. Blev så paff över kommentaren, o samtidigt kändes det som bergodalbana på Liseberg när jag lutade bakåt.. Ja, de gör jag med. Hur går det för dig? :)
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-29 16:31:52 följande:

Underbara nyheter! Grattis till att vara ruvare. :) Fick du veta varför de tiltade stolen och tvättade? För mig har mensen kommit 9-10 dagar efter fet. Håller tummarna för att din håller sig borta nu!

Jag har inte den blekaste... Han sa bara att han skulle tvätta inmam, tror de sprutade in lite koksalt eller något. Jag hoppas verkligen slippa mens denna gång med, ruvningem är ju så mentalt krävande på ett jobbigt sätt..
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-03-29 19:40:06 följande:

Oj aldrig blivit tvättad innan :)

Håller tummarna att din blasto sätter sig ordentligt!!!

Haha nä, inte jag heller. Tänkte säga att jag duschade imorse men de va ganska tysta av sig så vågade inte direkt.. Haha. Vi får se om de gjort susen :)
  • Ivf2020
    Inalina skrev 2021-03-30 08:39:13 följande:

Åh så spännande!! Håller alla tummar!!! =) intressant med bakåt tilt, men varför inte ;) ang tvättningen kanske de bara ville säkerställa att du inte skulle få in några bakterier som skulle kunna förstöra något 

//

! jag tror detta är guldägget!

Ja, jag kan säga TT han gjorde mycket jag inte vart med om förut.. Men ja, det vore underbart, kunna få bli gravid o faktiskt få stanna med att vara det med :) jag återkommer om några dagar hur det gick, beräknad mens är ju om en vecka så lite nervöst är det...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020