• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-05-05 21:23:26 följande:

Så spännande, då är du snart ruvare också! Tror på dig!

Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att tjuvtesta! Vill verkligen inte för jag orkar inte bli besviken flera gånger om det är så. Idag tyckte jag att kaffet smakade VIDRIGT, gjorde mig lite hoppfull men säkert är det inbillning. Har du eller någon som läser känt förändringar i smaksinne före bim? :) RD 5 imorgon...

Ja det finns ju många som får förändrat smaksinne/luktsinne i början. Jag hade dock inga symptom alls sist, var jätteförvånad när jag såg plussat.

Kan förstå att det kliar i testfingrarna. Med en blasto kan du ju se något redan eller inom de närmsta dagarna :).
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-05 21:23:26 följande:

Så spännande, då är du snart ruvare också! Tror på dig!

Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att tjuvtesta! Vill verkligen inte för jag orkar inte bli besviken flera gånger om det är så. Idag tyckte jag att kaffet smakade VIDRIGT, gjorde mig lite hoppfull men säkert är det inbillning. Har du eller någon som läser känt förändringar i smaksinne före bim? :) RD 5 imorgon...

Ja det finns ju många som får förändrat smaksinne/luktsinne i början. Jag hade dock inga symptom alls sist, var jätteförvånad när jag såg plussat.

Kan förstå att det kliar i testfingrarna. Med en blasto kan du ju se något redan eller inom de närmsta dagarna :).
    Chajsa skrev 2021-05-05 21:56:00 följande:

Ååh hoppfullt, stannade den graviditeten? Är du på syskonförsök nu eller var befinner du dig? Jag är så knäpp just nu, ligger och koncentrerar mig på att känna efter vad som händer i livmodern, och ju mer jag fokuserar desto mer känner jag haha! Hoppet lämnar mig inte förrän sista (första) blodsdroppen. Får jag fråga om du misslyckats tidigare med försök och om lutinus sköt upp mensen för dig? Undrar när jag ska förvänta mig min, egentligen är det bim-3 idag sett till min vanliga cykel.

För mig brukar Lutinus skjuta upp mensen men brukar få spottings tillfälligt när jag inte är gravid, som försvinner när man fortsätter med Lutinus. Den gången jag var gravid kom det inga spottings alls.

Med det sagt är det så individuellt och man kan inte riktigt jämföra med någon annan. Det finns ju de som till och med får mens när de är gravida.
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-07 12:45:09 följande:

Äh, på bilden jag la upp här var det inte det minsta tydligt. Får testa igen om två dagar hihi

Det syns definitivt något. Testa igen om någon dag!
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-10 10:31:23 följande:

Så snällt sagt, tack fina du. Jag gråter av lycka när jag tittar på graviditetstesten. Så tacksam att det oavsett om det inte fortskrider denna gång är möjligt för ägget att fästa igen. Var så rädd att min livmoder var full med ärr efter operation av massor av moderkaksrester efter mitt avbrytande i v 20. Nu ska jag avvakta några dagar och läsa om er andra i tråden, ledsen alla att jag tagit över den lite senaste dagarna :)

Så skönt att det har fäst och hoppas det håller sig kvar!! Ger mig också extra hopp, för jag har opererat bort rester likaså.
  • AndraSladdis

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

• AndraSladdis
    Annna84 skrev 2021-05-11 14:33:53 följande:

Vad härligt att höra! Stort lycka till!

Tack och detsamma! Visst väntar du på ET också?
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2021-05-11 14:48:29 följande:

Heja heja!

Tack! Håller tummarna för ditt UL också!
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-05-11 16:42:39 följande:

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig på torsdag!

Tack! Att få ruva igen, så pirrigt så det inte är sant.
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-14 10:55:20 följande:

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!

Beklagar verkligen! Som Dhalia vill jag också föreslå att det var en kemisk snarare än Ovitrelle. Kram!
  • AndraSladdis

Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020