• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-07 12:23:55 följande:
    Då återstår för oss anades att hålla tummarna för dig och hålla utkik efter uppdateringar :)
    Tack snälla Glad
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-07 10:59:32 följande:

Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?

Det var bra befruktningsgrad! {#emotions_dlg.flower} Håller tummar och tår då!
    För mig har bara 1 av mellan 8-10 ägg blivit till morulor och insättning på dag 4. Resten har tyvärr slutat dela sig,men för oss är det ju den där fragmenteringen som gör så det blir så antar jag...men det tycker jag du ska göra, tillåt dig att drömma!
    Men jag är som dig. Korta stunder vågar jag tänka positivt på att det ska lyckas nån gång,resten av tiden tillåter jag mig inget, jag känner mig helt blank och lite avtrubbad i sinnet.
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-07 18:27:24 följande:

Jo,det känns nog Men det låter väldigt lovande skulle jag säga sen kan det vända snabbt i dessa svängar när det gäller ivf har man ju tyvärr fått erfara. Men av 13 ägg tror jag nog att ni lyckas få en del befruktade absolut

Tack för pepp <3
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-07 10:59:32 följande:

Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?

Hur mår du nu? Hur kändes det med ÄP? Mitt ÄP är imorgon..
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-07 10:19:49 följande:

Då var äggplock gjort. Det kändes en hel del måste jag säga. Men det gick snabbt och personalen var så trevlig.

13 ägg fick de ut och har återförande på fredag. Jag hoppas att de inte ringer innan och säger att det inte var något som växte. Men av 13 så borde ju något av dem ta sig? IVF är verkligen ett tålamodsprov.

Hej, hur har det gått? Spännande med återföring imorgon!! Själv har jag ÄP imorgon.. känns det annorlunda efter ÄP?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-08 06:44:21 följande:

Hej, hur har det gått? Spännande med återföring imorgon!! Själv har jag ÄP imorgon.. känns det annorlunda efter ÄP?

Spännande att det börjar närma sig för dig med :)

Jag har haft lite ont efter ÄP har hållit i sig nästan 1 vecka. Har känts som en konstig kramp blandat med mensvärk typ. Men inget som har stoppat mig på nått sätt.
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-08 08:27:30 följande:

Spännande att det börjar närma sig för dig med :)

Jag har haft lite ont efter ÄP har hållit i sig nästan 1 vecka. Har känts som en konstig kramp blandat med mensvärk typ. Men inget som har stoppat mig på nått sätt.

Har du fått åter blasto/embryo eller fryst?
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-08 06:44:21 följande:

När ÄP var gjort hade jag ganska ont hela dagen. Men idag, dagen efter, har det slutat blöda och jag ska våga mig ut på en längre promenad tänkte jag.

Jag återkommer efter den ev. återföringen imorgon, hoppas verkligen det blir av :)

Lycka till med ÄP idag, det kanske känns endel men det är ganska snabbt gjort så smärtan är tillfällig. Berätta gärna om hur det har gått.
  • Vemvet20

Hej.

Första gången jag skriver här, har bara läst och läst via Google..Tänker nu att varför inte skriva nåt.

Har just genomgått min första ivf och idag på ruvardag 11 blöder jag. Ringde kliniken och de sa att i nuläget kan det betyda vad som helst. Blev tillsagd att fortsätta med Lutinus till testdagen på söndag. Tjuvtestade i onsdags. Negativt. Är ganska säker på att det är mensen. Varit ledsen en del men kan inte sörja helt innan det är helt säkert. Sjuksköterskan sa jag kan testa en dag tidigare men jag kommer nog testa imorgon också. Är hemma från jobbet idag för stod inte ut med att gå runt och hålla masken. Är helt matt och har ont.

Vill önska er alla lycka till i era processer!

Jag kommer vila en månad och sen förhoppningsvis börja om. Tyvärr gick inga embryon att frysa in.

Styrka!

• Scasm
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 12:30:34 följande:

Hej.

Första gången jag skriver här, har bara läst och läst via Google..Tänker nu att varför inte skriva nåt.

Har just genomgått min första ivf och idag på ruvardag 11 blöder jag. Ringde kliniken och de sa att i nuläget kan det betyda vad som helst. Blev tillsagd att fortsätta med Lutinus till testdagen på söndag. Tjuvtestade i onsdags. Negativt. Är ganska säker på att det är mensen. Varit ledsen en del men kan inte sörja helt innan det är helt säkert. Sjuksköterskan sa jag kan testa en dag tidigare men jag kommer nog testa imorgon också. Är hemma från jobbet idag för stod inte ut med att gå runt och hålla masken. Är helt matt och har ont.

Vill önska er alla lycka till i era processer!

Jag kommer vila en månad och sen förhoppningsvis börja om. Tyvärr gick inga embryon att frysa in.

Styrka!

Vad tråkigt med negativt på testet. Hoppas verkligen det bara är för tidigt och att det visar positivt snart.

Jag känner verkligen igen mig att inte orka vara på jobbet och hålla masken. Jag har inte kunnat berätta för min chef, jag vill försöka få mitt vik att övergå till en tillsvidare.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020