• Anonym (Sjuk)

    Covid-19 eller influensa?

    Jag är sjuk med feber (38.5), huvudvärk och sotig som sjutton. Har beställt hem test för Covid-19 men det tar ju ett par dagar att få svar. Jag bor i Stockholm men har varit i Norrköping i slutet av förra veckan. Är det någon annan som har haft liknande symptom nyligen och testat negativt på Covid test?

  • Svar på tråden Covid-19 eller influensa?
  • Anonym (Sjuk)

    Jag är inte sotig som sjutton, utan snorig!

    Det kan ju vara allvarligare att få Covid-19 så jag undrar ju en hel del när jag ligger här hemma i sängen.

  • Anonym (Y)
    Anonym (Sjuk) skrev 2020-08-03 19:17:51 följande:

    Jag är inte sotig som sjutton, utan snorig!

    Det kan ju vara allvarligare att få Covid-19 så jag undrar ju en hel del när jag ligger här hemma i sängen.


    Om du känner att du behöver sjukhusvård så kontaktar du förstås sjukvården oavsett sjukdom. Och har du en normal Covid 19 gör det ingen större skillnad.
  • Anonym (T)

    Snuva verkar inte som ett så vanligt coronasymtom vad jag förstår? Två i min familj hade covid19 och den ena fick inte luftvägssymtom öht, den andra fick rethosta men ingen snuva. Det mest utmärkande var trötthet/deppig känsla och förlorat luktsinne.

    Men det är ju olika. För de flesta spelar det nog egentligen ingen roll, de i min familj som blev såhär lindrigt sjuka är i 65-årsåldern och har flera av riskfaktorerna, så det är inte en garant på att man ska bli jättesjuk och behöva sjukhusvård, även om en sån bild målas upp i media

Svar på tråden Covid-19 eller influensa?