• Anonym (Gabbi)

    Halloj

    Jag och min kille har hittat tillbaka till varandra efter ca 2 års uppehåll. Anledningen till att det tog slut var personliga problem från hans sida som han tillsist tog tag i. Hursomhelst sågs vi flera ggr under den perioden vilket väckte mina förhoppningar. Jag ville egentligen inte träffa honom alls och ville bryta kontakten om han inte menade allvar med oss men han ville verkligen träffa mig , sa att han saknade och älskade mig och valde då att träffa honom. De slutade varje gång med att jag blev ledsen och han sårade mig genom hans konstiga beteende. Först vilja ses och sen tyst från hans sida. Ja gick på det varje gång och mådde jättedåligt efteråt. Ja blev förbannad och arg och han kunde inte svara på varför han var som han var. Han ringde mig och ville fortsätta kontakten jag ville inte och bad han lämna mig ifred. Det blev ändå vi tillslut då han tog tag i sina personliga problem och ville verkligen ha mig tillbaka.

    Nu i efterhand har det kommit fram att han legat med andra då jag frågat honom. Då har han alltså träffat andra samtidigt som han sagt sig älska och sakna mig. Nu vill jag prata om våran tid isär eftersom det påverkat mig så mycket men enligt honom så har jag inte med det att göra eftersom vi inte var tillsammans då. Jag kan inte bara glömma den tiden den har kommit ikapp och jag har ett stort behov av att prata ut om det. Varför han gjorde som han gjorde varför han träffade andra när han sa sig älska mig. Men han tycker att det inte hör hit. Jag tycker att det är högst relevant och känner att relationer pajar mer och mer bara för att han undviker ämnet. Jag blir tystad och han blir arg och tycker att jag inte har med det att göra vilka han träffa och inte. Hade det varit slut och verkligen inga "jag älskar och saknar dig" hade jag förstått det bättre men med våran historia. Jag kan inte glömma det är det så jävla konstigt? Då känns det som att han döljer något om han inte kan va ärlig för är det inte så borde han ju kunna öppna munnen och tala om hur det låg till. Ja tänker att ja är hans 2a val när han knullat runt och sen kom han tillbaka när han var klar. Jag tänkte inte på det när vi blev tillsammans igen utan det väcktes när jag frågade honom. Det är mig han älskar och vill va med säger han räcker inte det undrar han? Nej det räcker inte för mig jag behöver att han står för vad han har gjort eftersom jag inte kan få det ur världen. Ska vi skaffa barn som han vill är det här något som måste försvinna det är som ett jävla spöke.

  • Svar på tråden Halloj
  • Tecum

    Men var det slut så var det slut! Dessutom tolkar jag det till att det var du som bröt. Det är inget ovanligt att åtminstone den ene har känslor kvar även efter breaket. Så han sa att han saknade och älskade dig men trodde innerst inne att det var kört. Då tröstade han sig med andra tjejer. Men jag tolkar det du skriver som att du är och var nummer ett för honom.

    Du måste försöka släppa det som varit och ta det från när ni blev ihop igen. Tvivlar på att det skulle hjälpa hur mycket han än berättar om den tiden. Det skapar bara nya hjärnspöken hos dig.

  • Anonym (Gabbi)

    Jag vet inte vem som bröt det funkade inte just då. Det var ev han som gjorde så att det tog slut det var hans val på ett sätt. Men jag ville ju träffa honom men jag tappade hoppet tillslut då han inte verkade mena det han sa. Han sa efter vi setts nån gång att han inte ville ha nått förhållande. Då hade han bjudit med mig på en sak där jag tvekat om han inte menade allvar med oss. Det hände flera ggr att han verkade ångra sig när vi setts. Han sade sig älska mig men han gick ändå låg med andra. Hur tänker man när man gör så? Har man ingen hjärna? Jag tycker mig ha rätt att veta hur han behandla mig under den tiden. Även om jag får mer hjärnspöken får jag även hjärnspöken nu. Han hade andra tjejer han gick å låg med å ändå hålla kontakten med mig. Jag känner äckel. Kan han inte förklara sig kommer jag alltid känna äckel

  • Tow2Mater

    En del (generellt män) kan separera sex och kärlek. En del (generellt kvinnor) kan inte separera de två. Ni fungerar bara olika.

  • neverpreggo

    Läste en sånhär tråd förra veckan. Det går inte att ändra vad som hänt och att älta det kommer inte att hjälpa. Du är den han älskar och vill vara med.

  • Anonym (Gabbi)

    Nä jag kan inte separera dom två jag tycker dom hänger ihop men jag är väl gammalmodig. Visst han älskar mig men är det så konstigt att man vill prata om tiden isär vad man gjort och inte? Eller ser människor så lätt på sånt.

  • neverpreggo

    Detaljer kan göra mer ont och älskar man någon så vill man bespara den det. Många har bett om detaljer i liknande situationer och sedan ältat dessa till förbannelse.

  • Anonym (Gabbi)

    Jag förstår det men samtidigt så har jag försökt glömma men det går inte! Ska man inte fortsätta vara tillsammans eftersom det är som ett spöke jag inte blir av med istället för att han talar om hur han kunde göra så och tänkte. Bara för att han har glömt och gått vidare från det så finns det en person här som inte har. Visste som sagt inte om detta när vi blev tillsammans igen och är man tillsammans borde man väl kunna prata om nästan allt. Istället ska en person må dåligt och en må bra eller ska hela skiten bli förstörd för att det inte går att ta i. De blir som ett monster som växer. Ja kanske inte kan förklara men nått gör att jag känner så här och inte kommer runt det.

    Då kan man ju i princip säga att det är okej att vara otrogen för inuti älskar man en person och de man ligger med är ju bara sex som man borde kunna skilja på. Inte för att han var otrogen men man skulle ju kunna leva med en otrogen person bara man älskar den man är tillsammans med. Knulla runt lite vid sidan av bara man älskar den man lever med. Och det skulle vara ok så länge han eller hon väljer dig i slutändan. Hade inte velat träffa honom alls under tiden när vi gjorde det och påtalade det om han inte menade allvar med oss. Ja måste ha världens märkligaste hjärna om ingen kan tycka likadant kring detta

  • neverpreggo

    Det här är ju ett väldigt vanligt problem att den ena vill ha detaljer men den andre inte vill prata om saken. Att tycka att det är överspelat är inte konstigt i hans sits och att överanalysera är inte konstigt i din. Han gör egentligen inte fel, det är dig han älskar och det är ni nu. Kan du inte tro på det så måste det stå på dig. Hårt men sant. Antingen så kommer du över det eller inte. Detaljer är så få gånger lösningar.


    Stycke två är enbart dina extremt analyserande hjärnspöken.

  • Anonym (A)
    neverpreggo skrev 2020-08-04 23:35:06 följande:
    Läste en sånhär tråd förra veckan. Det går inte att ändra vad som hänt och att älta det kommer inte att hjälpa. Du är den han älskar och vill vara med.
    Håller med.
  • Anonym (Gabbi)

    Tack för era svar även om jag inte kan se det med era ögon:)

Svar på tråden Halloj