• Anonym (Vv)

    Viktväktarnas pointsystem tror jag räknar fel

    Kan det verkligen stämma att man ska äta 40 p omdagen. Känns som det är fel. Någon som kan detta?

  • Svar på tråden Viktväktarnas pointsystem tror jag räknar fel
  • Anonym (S)

    Det beror helt på vad du väger nu innan, hur lång du är, och vilken vikt du vill gå ner till. Har för mig att min pappa låg på ca 35p i början så dina 40p känns rimligt. Men dubbelkolla så du fyllt i alla dina värden korrekt :)

  • Anonym (L)

    Beror på vilket program du kör, vad du väger och aktivitetsnivå.. jag kör grönt program och ska äta 52p/dag..

  • Anonym (Vv)

    Ok, tack för svar är 185 väger 3 siffrigt och tycker det lät mycket med 40 då jag vill ner inte upp.

  • Anonym (Tips från coachen)

    Men hur många kalorier är det då? Som kvinna behöver man normalt ca 2100 kalorier så om du ska gå ner i vikt kan du satsa på 1600-1800 per dag, så länge det är märkbart mindre än du äter nu.

    Ät kalorismart, ät mindre portioner, se till att hålla blodsockret jämnt över dagen.

  • Anonym (Faktorer)

    Antalet points beror på: din ålder, vikt, kön - alltså flera faktorer. Det kan stämma med 40 i ditt fall. Det beror också på vilken färg du valt, grön ger ju mer än lila t ex. Mitt tips: Ställ den här frågan i WW-forumet istället.

Svar på tråden Viktväktarnas pointsystem tror jag räknar fel