Inlägg från: lostandfound |Visa alla inlägg
  • lostandfound

Ekonomisk kris!

I och med att du har barn är SOC skyldiga att bistå med matpengar/matkuponger. Ta med dig ett kontoutdrag för de senaste månaderna och gå förbi deras jour omgående!

• lostandfound
    Ponteg123 skrev 2020-08-06 17:33:06 följande:

Jag har varit i kontakt med dem idag och det är precis som du säger. Dem måste göra sina utredningar och hålla på och ringa runt och kolla så att all information man uppger stämmer. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Har inga föräldrar som kan hjälpa till i livet tyvärr.

Är väldigt stressad och har väldigt svårt att sova om nätterna och vaknar titt som tätt med panik ångest.

Socialen känns verkligen som ett dött lopp då jag har försökt med dem innan men det tar oftast minst en månad och speciellt för mig som aldrig gått på SOC innan.

Panik.

Tyvärr är SOC en trög instans som kräver att man står på sig. Som jag skrev ovan - gå till jourkontoret, ta med ett kontoutdrag för de tre senaste månaderna och förklara läget. Säg också att du har barn och att du således vet att de är skyldiga att bistå med hjälp med mat och hyra. De kan inte neka det och hänvisa till en utredning då läget är akut och ditt barn behöver få mat. Du har inget att förlora på att gå dit.
Svar på tråden Ekonomisk kris!