Inlägg från: Ponteg123 |Visa alla inlägg
  • Ponteg123

Ekonomisk kris!

Hej.

Jag är en 31årig man som satt mig själv i en riktigt jobbig situation. Blev varrslad i samband med Covid-19 och min A-kassa handlägger fortfarande mitt ärende sen i mars och skyller på Corona och att de har så otroligt mycket att göra vilket jag inte tvivlar på men nu har det gått så långt att jag inte ens har råd att köpa mat till mig och min k7årige son längre.

Har ingen att låna av och kan inte heller ta några lån.

Finns det någon som har något tips på vad jag ska ta mig till? Det är redan kris NU. Har förklarat min situation för A-kassan men det skickar bara samma meddelande tillbaka sen 7 månader tillbaka. "Vi har nu längre handläggningstid än vanligt". Jag vet inte vad jag ska göra. Kan inte sova om nätterna för är så orolig hur detta ska sluta. Har levt helt utan ersättning sen slutet av Mars och nu är allt verkligen slut.

Snälla hjälp mig..

/PG

• Svar på tråden Ekonomisk kris!
  • Ponteg123

Jag har varit i kontakt med dem idag och det är precis som du säger. Dem måste göra sina utredningar och hålla på och ringa runt och kolla så att all information man uppger stämmer. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Har inga föräldrar som kan hjälpa till i livet tyvärr.

Är väldigt stressad och har väldigt svårt att sova om nätterna och vaknar titt som tätt med panik ångest.

Socialen känns verkligen som ett dött lopp då jag har försökt med dem innan men det tar oftast minst en månad och speciellt för mig som aldrig gått på SOC innan.

Panik.

• Ponteg123

Jag var på provanställning Fia. Därför hade jag bara en månaden ut att arbeta. Och detta var I mars. A-kassan det handlar är om HRAK, och restaurang branschen drabbades oerhört hårt så har dem väldigt mycket att göra. Jag gick med i mars enligt de nya reglerna och blev lovad ersättning från juni enligt de nya reglerna. Nu är det augusti och jag har betalat sen mars men fortfarande inte sett en krona.

Och det här med SOC, eftersom jag aldrig varit eller gått där innan så begär dem en väldig massa uppgifter och ska göra en utredning som jag redan sagt. Det finns givetvis hjälp att hämta där men inget som hjälper mig i mitt läge exakt nu.

Alla abonnemang som jag haft osv är avslutade ja. Vet inte vad det skulle vara jag kan sälja isåfall riktigt. Riktigt jobbig situation faktiskt och tar mer eller mindre timme för timme. Vet fortfarande inte vad vi ska ordna för mat ikväll. Trodde aldrig jag skulle hamna här..

• Ponteg123

A kassan har gått ner från ett års medlemskap till 3 månader så jag har haft koll på de nya reglerna. Men ärendet som ska handläggas skyller dem på att de inte har tid. De är överflödiga i arbete men då förstår jag inte varför man inte tar in mer folk.

Ang SOC, jag kommer absolut behövs det nu. Men svaret jag får är precis samma som a kassan. Vi ska utföra en utredning och handlägga ditt ärende. Mitt problem är verkligen AKUT nu. Jag har även begärt ut pensionspengar från Schweiz då jag arbetade där under några år i ungdomen. Men där finns inte heller någon tidsram. De kan komma imorgon eller om en månad.

Vet verkligen inte hur jag ska lösa detta alltså. Man får inte konkreta svar någonstans. Ingen kan ge en en tidsram på någonting..

Svar på tråden Ekonomisk kris!