Ekonomisk kris!
Jag var på provanställning Fia. Därför hade jag bara en månaden ut att arbeta. Och detta var I mars. A-kassan det handlar är om HRAK, och restaurang branschen drabbades oerhört hårt så har dem väldigt mycket att göra. Jag gick med i mars enligt de nya reglerna och blev lovad ersättning från juni enligt de nya reglerna. Nu är det augusti och jag har betalat sen mars men fortfarande inte sett en krona.
Och det här med SOC, eftersom jag aldrig varit eller gått där innan så begär dem en väldig massa uppgifter och ska göra en utredning som jag redan sagt. Det finns givetvis hjälp att hämta där men inget som hjälper mig i mitt läge exakt nu.
Alla abonnemang som jag haft osv är avslutade ja. Vet inte vad det skulle vara jag kan sälja isåfall riktigt. Riktigt jobbig situation faktiskt och tar mer eller mindre timme för timme. Vet fortfarande inte vad vi ska ordna för mat ikväll. Trodde aldrig jag skulle hamna här..
Ang a-kassan, är du säker på att du kommer garanterat ersättning om du bara varit med så kort tid? (har ingen koll på hur de räknar med de nya reglerna, bara dubbelkolla så att du inte väntar förjäves)
Ang soc, gå till dem och kolla vilka papper de vill ha in och skaffa allt så att du är förberedd. Även om du aldrig gått till soc innan, kan du behöva göra det nu...