Inlägg från: syster yster |Visa alla inlägg
  • syster yster

Otacksamma barn

Jag måste gjort nåt helt fel när jag uppfostrat min 6 och 3.5 åring. De är aldrig nöjda å aldrig tacksamma över något. Varken vart vi åker eller äter eller äter eller gör. Efter denna sommaren har jag tappat suget helt som mamma å undrar vad vi gör fel?

Bokat stuga i 2 nätter nu när vädret ska va fint å skulle va vid en bassäng. 6 åringen sur som fan hela tiden å ska bara gå hem å 3.5 åringen med sina utbrott.

Maten vi har med duger inte heller å har inte gjort under hela semestern. Har jag med pannkakor så är det surt som bara den för de inte är varma å har jag pastasallad år det fel. Så trött på dem nu så jag skulle kunna flytta hemifrån. Å så besviken på att vad vi än hittar på så år allt fel.

De regerar hela vår familj å bestämmer allt just nu.

• Svar på tråden Otacksamma barn
  • syster yster

När de gnäller säger jag oftast till dem men det brukar inte hhälpa eller så blir det bara värre å eskalerar. 3.5 åringen lyssnar inget å sågter man sig emot henne så blir hon bara hysterisk å allt blir 100 ggr värre. Tyvärr har jag skämt bort dem under åren å de fått det mesta de vill ha. Så felet är ju mitt men vet inte hur jag ändrar det nu. Märker tydligt att mina barn inte uppför sig som andra barn när vi är iväg.

Skulle vilja ta hjälp av någon som är expert för som vi har det nu är inget kul alls.

Svar på tråden Otacksamma barn