• Anonym (Isa)

    OSÄMJA i familjen......gått för långt

    Har uppstått ett onödigt väldigt larvigt tjafs i familjen... jag vill bara bli sams och släppa det här då jag tycker det är väldigt onödigt.
    Ska förklara hur det hela började :P
    Min pojkväns bror har en flickvän som vi kallar Anna. Anna och jag började följa varan på instagram för ett tag sen. Jag la upp en bild på att brustet hjärta och att jag inte mår bra. Anna kontaktade mig privat och frågade vad som hade hänt. Jag förklarar att jag är nere pga min pojkväns otroheter. Hon stöttade och skrev att hon tyckte de va tråkigt. Kort därefter lägger jag ut nåt deppigt igen på instagram och hon frågar ännu en gång vad det är som har hänt.
    Hon skriver att hon finns för mig om det är nånting. Jag öppnar upp mig att det känns som svärmor inte tycker om mig osv, hon förklarar att det nog bara är en känsla jag har och att jag borde prata med min sambo som är min pojkvän om det. Dagen efter att jag och Anna har skrivit så får jag missfall. Jag och min pojkvän får vårat tredje missfall och är på gynakuten halva dagen. Jag skriver helt random till Anna att jag fått missfall.
    Jag tänkte att hon hade ju tidigare skrivit att hon finns för mig om det är nånting, trots att vi inte är så nära och bara träffats 3 gånger. Då läser hon utan att svara. jag tänkte att hon kanske glömt bort att svara mig men det kommer inget svar på 3 veckor. Så jag blir så ledsen pga alla hormoner så jag plockar bort henne som följare.. vilket kanske va dumt men jag kände så och känslorna tog över helt enkelt.
    Jag och min sambo har en dotter som fyllde 1 år för några dagar sen och vi hade totalt bjudit 18 personer. Då bjöd vi även Anna eftersom hon är tillsammans med min killes bror. På kalaset är jag stressad och har fullt upp att förbereda maten och dukning och fikat, känner mig väldigt spänd och så. Jag hälsar på alla som kommer sen går jag in i köket och fixar. Ser att Anna och killens bror kommer. Jag är så stressad så jag väljer att stå kvar i köket och fixa, och tänker att min kille säkert kommer ta emot dom. Dom går ut och sätter sig och jag är inomhus. Vi pratade lite och jag förklarar för dom vad bakverken innehåller, då börjar Anna skratta åt det jag sa. Men jag tog det inte som nån förolämpning utan tänkte att hon förmodligen va nervös eller inte visste va hon skulle svara på det. Sen när Anna ska åka hem så säger hon hejdå och tackar för att hon fått komma och så. Jag svarar självklart på det men blir inte mycket snack mer än att jag tackade att dom kom och tackar för presenten. Jag skriver dagen efter på instagram och tackar igen för presenten och skriver att alla tyckte hon var så fin och trevlig. Då börjar hon fråga mig varför jag tagit bort henne på instagram, och jag ger då en snäll uppriktig förklaring. Att jag blev ledsen över att hon inte svarade på flera veckor om missfallet och just därför valde att plocka bort henne och svarar också att jag är överkänslig och att det inte egentligen var min mening men att jag varit så ledsen för jag fått 3 st missfall. Då svarar Anna " hahah okej, men du hälsade ju inte ens på oss.
    Då svarar jag att hon också hade kunnat komma fram och hälsa och att ansvaret ligger ju inte hos en person.. då läser hon utan att svara... jag skriver igen att jag hade mkt i mitt huvud och va stressad de va inte me meningen. Då läser hon igen utan att svara o får inget svar på 1 h minst. Då skrev jag hoppas verkligen inte att du skrattar åt missfallet, elelr var " haha okej" svar på nåt annat kanske? DÅ läser hon ännu en gång utan att svara.
    Då skrev jag en text där jag ber om ursäkt att jag inte hälsade och de va inte min mening och att jag bara ville vara snäll och skriva att dom va fina och trevliga då flera på kalaset tyckte det. Då blockar hon mig utan att svara... DÅ kände jag verkligen att det kändes som om hon ville bråka bara? Visst var det kanske onödigt av mig att skriva flera gånger efter varan... hade kunnat chilla lite, men tyckte det va hänsynslöst att hela tiden läsa utan att svara... vill man inte svara så behöver man ju inte öppna meddelandet känner jag.... Nu är vi iaf osams och hennes kille är inblandad och vill inte veta av mig då han tycker jag uppfört mig konstigt. Han tycker att jag verkar tro att Anna är en jävla psykolog skrev han till mig... Jag har aldrig trott det men då tycker jag inte att Anna skulle låtsas bry sig när hon egentligen inte gör det likosm. Jag vill lösa allt och dra ett streck över allt... vad hade ni gjort i min sits? Har lärt mig en läxa att inte öppna upp mig för folk jag inte känner så bra, men hon Anna va så himla snäll o smörig så trodde jag kunde det... tack så mycket för er som tar er tid att läsa det betyder mycket!Vill gärna höra era åsikter <3

  • Svar på tråden OSÄMJA i familjen......gått för långt
  • Anonym (Kvinna)

    Om du skulle vara Anna, hur skulle du ha beskrivit händelserna?

  • sextiotalist

    Alltså. Hur gamla är ni?

    Låter som ingen av er har fyllt 20.

    Ni är lika barnsliga allihopa och nästan förtjänar varandra.

    Ring till Anna och säg att du har inte skött det hela särskilt snyggt och att du vill att ni ska bli vänner igen.

  • Anonym (Mini)

    Men du har skrivit åtminstone en tråd om detta innan, blev du inte nöjd med svaren?

  • Anonym (Anonym)

    För det första hur gamla är ni egentligen?

    Dessutom om nu din kille är otrogen varför då försöka skaffa barn med honom igen?

    Tror du det kommer bli bättre med att skaffa fler barn?

    Vill inte på något sätt försöka trycka ner dig utan mer för att du ska få upp ögonen för vad ni håller på med egentligen. Antingen så lyfter man luren och ringer den personen och pratar ut om den löjliga grej som hänt. Hjälper inte det så är det bara att säga upp kontakten med vederbörande person. Svårare än så är det inte

  • Anonym (Isa)

    Har försökt prata med dom men får inget svar när man ringer och dessutom blockad så finns inget mer jag kan göra. Har redan bett om ursäkt över att jag inte hälsade... men dom hade ju kunnat hälsa kan man ju tycka..

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Isa) skrev 2020-08-06 16:13:29 följande:

    Har försökt prata med dom men får inget svar när man ringer och dessutom blockad så finns inget mer jag kan göra. Har redan bett om ursäkt över att jag inte hälsade... men dom hade ju kunnat hälsa kan man ju tycka..


    Det finns absolut mer du kan göra. Det du kan göra är att lämna detta bakom dig.

    Varför lägga ner energi på människor som du mår dåligt av? Umgås med människor som får dig att må bra i stället och glöm dom andra. Du kan i alla fall inte påverka någonting.

    Det säger väl en hel del om dom blir griniga över för att du inte hälsade. Sådana människor skulle jag lämna bakom mig. Gå vidare i stället och låt dom andra vara tjuriga.
  • Anonym (b)

    Jag tycker inte du gjort något fel
    Men jag tror du öppnar dig för tidigt för folk du inte känner så väl. Du berättar för mycket för fort. 

  • elalaroné

    Du låter väldigt krävande och respektlös mot gränser men lite "trögtänkt".
    Klart hon kommer försvara sin bror och tycka det är lustigt att du vänder dig till henne av alla människor med missfall ect när du borde ha närmare vänner.
    Hon är inte ute efter samma varma relation för ni känner inte varandra. Du spolar fram en framtid som inte ens har hänt.
    Släpp henne!

  • Anonym (Eva)

    Det är ju inga stora grejer som har hänt, det är bara lite småtjafs och överkänslighet. Inget att gå och gräma sig över, bara se till att hälsa på nästa tillställning och så har ni snart glömt det här tjafset. 

  • QAnon
    Anonym (Eva) skrev 2020-08-06 20:47:47 följande:

    Det är ju inga stora grejer som har hänt, det är bara lite småtjafs och överkänslighet. Inget att gå och gräma sig över, bara se till att hälsa på nästa tillställning och så har ni snart glömt det här tjafset. 


    Jag anser det vara en jättestor grej att ignorera någon i flera veckor efter att hon precis berättat något så hemskt och personligt som att hon ligger på akuten och just fått sitt tredje missfall. Då är man iskall som människa. 
Svar på tråden OSÄMJA i familjen......gått för långt