• Anonym (Elsaa)

    Mycket alkohol

    Jag å min kille har en 6månaders. Problemet är att jag tror att han har problem med alkohol. Ska han ut med jobbet eller vi ska på middag hos vänner och det serveras alkohol blir han alltid full. Ibland blir han så full så han pratar om konstiga saker ,fyllesvamlar. Det går ju inte att diskutera med någon som är full heller. Nästa dag minns han inte vad han har sagt. Automatiskt blir det jag som får ta hand om bebisen på nätterna, på morgonen och dagarna. Så fort han ska göra något med vänner är det alltid alkohol inblandat eller så är det saker som leder till att kunna dricka tex så vill han köpa en husvagn för att kunna åka iväg med familjen som han säger men i bakhuvet så tänker han också på att dra iväg med vänner på festivaler osv.

    Jag bad han sist att inte komma hem packad efter att han skulle ta 'några öl' med vänner men han kom hem dyngrak. Likadant för ett tag sen när de bara skulle sitta hos grannen. Jag tar hand om bebisen i stort sett jämt för han har ett stort intresse som tar mycket tid vilket skulle leda till en semester för oss i familjen. Men det sket sig så nu har han tänkt åka på fiskeresa med sina vänner istället och frågade om det var ok. Egentligen inte för det innebär att jag ska vara hemma och sköta barn i 2 dagar när han ska iväg och supa. Han börjar närma sig 40 och verkar ha mycket öl och fest i huvet fortfarande. Det verkar inte vara övergående.

    Jag litar inte på honom när han är full han kan fyllesvamla om saker som att det är mycket tjejer på krogen när han ringer när han är ute och såna saker men sen säger han att han skämtar. Jag vet inte vem jag är tillsammans med när han beter sig så. Han tycker såna skämt är roliga jag blir förvirrad för i vanliga fall är han hur omtänksam och gullig som helst och visar att han älskar mig. Men så fort han ska iväg på nått får jag ont i magen. Det är alltid han som dricker inte jag jag har ingen lust för jag har ju en liten också. Har han problem tror ni eller lever folk såhär?

  • Svar på tråden Mycket alkohol
  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Det finns bara en lösning: han måste sluta dricka! Och gå med i AA. Det verkar han behöva.

    Annars måste ni flytta isär.

  • Anonym (Allfåns)
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-08-09 11:45:01 följande:

    Det finns bara en lösning: han måste sluta dricka! Och gå med i AA. Det verkar han behöva.

    Annars måste ni flytta isär.


    Dumheter, varför ska han gå med i AA?
    Man behöver inte vara alkoholist för att man gillar att festa.

    Sen tycker jag att han borde dra ner på mängerna, och kanske festa lite mer sällan så länge barnet är så litet.

    Men, att komma och kräva en massa... från hundra till noll, det funkar inte.
  • Anonym (Elsaa)

    Nä han bättrade sig jag minns inte riktigt men det var inte såhär. Tänkte att han skulle bättra sig när vi fick barn det.Tycker det är svårt att veta när något blir destruktivt och fel jag har svårt att sätta gränser. Tex så orkar han ju inget dagen efter så hela dagen blir förstörd. Det är självklart att man får ha kul med vänner osv men om man säger konstiga saker när man är full och alltid blir för full så är det inte så jävla roligt längre.

Svar på tråden Mycket alkohol