• Anonym (Mor)

Npf - skolångest

HannahHorvath skrev 2020-08-16 11:21:52 följande:

Jag trodde i början av sommaren att det var en medicinjustering som gjorde att min kvävande konstanta ångest och stress i kroppen försvann. Var så glad och har mått prima i sommar. Men så fort det närmade sig skolstart och dottern började må dåligt så kom det tillbaka. Var så stressad inför samtal med elevhälsan att jag grinade en skvätt på toan. Det är ju helt orimligt och saknar proportioner totalt.

Jag behöver nog samtalsstöd för egen del..

Ja, det låter det som. Finns det möjlighet till det vis dotterns vårdkontakter?

Är du ensam förälder? Det är så klart mycket tyngre att bära sånt här själv än om man är två.
  • Anonym (Mor)
    HannahHorvath skrev 2020-08-16 12:18:45 följande:

Ja, jag är ensam förälder till tre. Det spelar såklart in mycket. Jag har förstått att familjer med två föräldrar blir utbrända av sånt här.

Jag står på kö till föräldrastöd via BUP. Hoppas att det kan ge något, även att de kan vara med och stötta på möten. Och hoppas att jag kan få det snart.

Ja, och skilsmässa är vanligare i familjer med barn med npf. Det är jobbigt och tärande.

Hoppas att du kan få stöd där. Har du möjlighet till avlastning någonstans, någon släkting eller kompis som kan vara med barnen, eller ett par av dem, så att du får lite vila?
Svar på tråden Npf - skolångest