• Anonym (S)

    Onödig kommentar!

    Jag min sambo och min bror satt vid matbordet och åt, det fattades en gaffel varpå min sambo säger- ?hämta den du, du behöver lite extra motion?! Jag frågar honom vad han menar med det och han säger ja men du har ju några kilo för mycket! Har tänkt på detta hela dagen och är gråtfärdig. Varför säger man ens så!?

  • Svar på tråden Onödig kommentar!
  • MRAKas

    Förmodligen tycker han det han säger. Om det sen stämmer eller inte har jag ingen aning om, vad tycker du själv?

    Jag är själv överviktig o har många i min bekatskapskrets som är det, vi retas o kivas ganska friskt med varrandra pga det på daglig basis.

  • Anonym (S)
    MRAKas skrev 2020-08-09 23:24:47 följande:

    Förmodligen tycker han det han säger. Om det sen stämmer eller inte har jag ingen aning om, vad tycker du själv?

    Jag är själv överviktig o har många i min bekatskapskrets som är det, vi retas o kivas ganska friskt med varrandra pga det på daglig basis.


    Han själv har ölmage men inte ger jag honom nedlåtande kommentarer för det. Jag väger 75kg och är 170 cm.
  • MRAKas
    Anonym (S) skrev 2020-08-09 23:30:14 följande:
    Han själv har ölmage men inte ger jag honom nedlåtande kommentarer för det. Jag väger 75kg och är 170 cm.
    Jag frågade inte vad du vägde, jag frågade om du själv tycker att du skulle behöva gå ner ett par kilo.

    Säg åt gubbjäveln att knipa käft tills han själv fått bort badbollen på magen nästa gång han säger nåt.
  • Anonym (Kilon)

    Jag förmodar att du är en kvinna? Har själv fått samma pikningar om vikten. Antingen så stämmer det folk säger men det vet man bara som person själv.

    Antingen så gör man något åt det om man vet att det stämmer eller så bryr man sig inte.

    Själv kan tycka att det är en ganska onödig kommentar för man vet aldrig hur den personen man säger det till tar åt sig.

    Alla är vi olika med både känslor och hur vi tar imot kritik från andra människor. En del bryr sig inte överhuvudtaget och vissa tar det väldigt personligt och mår dåligt ut av det.

    Jag förmodar att du har tagit detta väldigt personligt och mår dåligt av det han sa till dig? Läser man mellan raderna så förstår man att det är så?

    Jag tycker du ska prata med person och säga hur du känner efter att han sa så där till dig.

  • Anonym (Urk)

    Om han tycker att du behöver gå ner i vikt, så är det någonting som han kan ta upp med dig när ni är ensamna. Det han gjorde nu, framför din bror, är enbart elakt. Jag behöver gå ner i vikt, jag och min man har haft många samtal om det, men aldrig att han skulle trycka ner mig på det sättet.

    Jag hade inte accepterat det, jag hade nog till och med funderat på att lämna honom.

  • Avenia

    Tillbaka-kaka är det bästa. Kritisera hans ölmage. Det är DET ENDA sättet att få honom att känna obehag för det han sa.

  • Anonym (Yngel)
    Anonym (S) skrev 2020-08-09 23:17:01 följande:

    Jag min sambo och min bror satt vid matbordet och åt, det fattades en gaffel varpå min sambo säger- ?hämta den du, du behöver lite extra motion?! Jag frågar honom vad han menar med det och han säger ja men du har ju några kilo för mycket! Har tänkt på detta hela dagen och är gråtfärdig. Varför säger man ens så!?


    Jag skulle ha hämtat gaffeln och sen stuckit den i hans lår. 
Svar på tråden Onödig kommentar!