• Mon 10 Aug 2020 10:21
    2907 visningar
    12 svar
    12
    2907

    attacker av vuxen katt mot kattunge

    Jag och min sambo tog hemm en kattunge i lördags (hona) på 12 veckor. Vi har en kasterad hane på 1 år sedan innan. Problemet är att han attackerar henne och låter henne aldrig va, han biter henne i halsen så hon skriker och bli rädd och springer och gömmer sig under soffan. Då sitter han och väntar på att hon ska komma ut och när hon kommet ut springer han efter henne och attackerar henne kan också tilllägga att hon gör inget emot honom även när han biter henne och attackerar henne. vi har läst på internet och där står de att man ska ha de i separata rum och byta plats på de lite då och då. Men de har varken jag eller min sambo tid med då vi har skola och jobb. dessutom har vi haft svårt ända sen våran hane komm till oss att stänga in han i rum de går absolut inte. vet inte vad man kan göra för att de ska bli bättre därav jag skriver inlägget förvisso har de bara gått 3 dagar så de kan ju bli bättre men jag tänkte att ni kan dela med er av era bästa tips och trix och tankar vad de kan bero på! tack på förhand ????

  • Svar på tråden attacker av vuxen katt mot kattunge
  • Mon 10 Aug 2020 12:45
    #1

    Fast ni har väl inte tagit hem en kattunge utan att se till att ha ledigt en tid?

  • Mon 10 Aug 2020 13:00
    #2

    Jo jag är ledig men inte hur länge som helst

  • Mon 10 Aug 2020 13:02
    #3

    Man skaffar väl för fan inte ett djur om man itne har tid att ge det en trygg bra start i det nya hemmet? Fy fan skäms på er. 

  • Mon 10 Aug 2020 13:09
    #4

    innan ni börjar ha nån jävla pajkasting så äre så att de kan ta upp till en månad att få ihop katterna tycker ni då att jag ska springa efter dom i en månadstid elle? för jag är hemma med dom nu och kommer vara de 2 veckor till så hon får en bra start så va äre du dillar om ta inte så mkt förgivet snälla rara

  • Mon 10 Aug 2020 13:35
    #5
    both10 skrev 2020-08-10 13:09:19 följande:
    innan ni börjar ha nån jävla pajkasting så äre så att de kan ta upp till en månad att få ihop katterna tycker ni då att jag ska springa efter dom i en månadstid elle? för jag är hemma med dom nu och kommer vara de 2 veckor till så hon får en bra start så va äre du dillar om ta inte så mkt förgivet snälla rara
    Ja jag tycker man ska ha den tiden det krävs när man skaffar ett husdjur. Det är en självklarhet. 
  • Anonym (Ddd)
    Mon 10 Aug 2020 13:43
    #6
    viseversa skrev 2020-08-10 13:35:52 följande:

    Ja jag tycker man ska ha den tiden det krävs när man skaffar ett husdjur. Det är en självklarhet. 


    Så du menar att du skulle ta ledigt från jobbet i 2 månader o riskera att få sparken för ett husdjur? Om det nu skulle behövas 2 månader
  • Mon 10 Aug 2020 15:34
    #7
    +1

    En mentalt frisk vuxen katt ska inte attackera en kattunge. Något är fel på den stora katten. Mitt råd är att ni omplacerar en av katterna, och se för guds skull till att den stora katten inte delar hushåll med småbarn!

  • Mon 10 Aug 2020 16:46
    #8
    Anonym (Ddd) skrev 2020-08-10 13:43:44 följande:

    Så du menar att du skulle ta ledigt från jobbet i 2 månader o riskera att få sparken för ett husdjur? Om det nu skulle behövas 2 månader


    Finns ju andra sätt att arrangera att de inte behöver vara ensam. Ni är två i hushållet och hade kunnat välja att skaffa katt under semestern. Ett alternativ är ju också att inte skaffa katten om man inte har möjlighet att få ihop det praktiskt.
  • Mon 10 Aug 2020 17:54
    #9
    Anonym (Ddd) skrev 2020-08-10 13:43:44 följande:
    Så du menar att du skulle ta ledigt från jobbet i 2 månader o riskera att få sparken för ett husdjur? Om det nu skulle behövas 2 månader
    Japp ni hade kunnat lappa er semester så någon av er var hemma med katterna i början. Det är sånt man får räkna med när man skaffar djur ja. 
  • Tue 11 Aug 2020 05:27
    #10
    Anonym (Ddd) skrev 2020-08-10 13:43:44 följande:
    Så du menar att du skulle ta ledigt från jobbet i 2 månader o riskera att få sparken för ett husdjur? Om det nu skulle behövas 2 månader
    Jag antar att både du och sambon hade semester att ta ut vilket blir 10 veckor hemma om ni delat upp er semester. Att skaffa djur tar tid och kräver en hel del uppoffringar så inte behöver du få sparken om ni planerat bättre. Sätt upp en nätdörr så katterna kan se och hälsa på varandra utan att den äldre kan ge sig på kattungen, köp feliway och aktivera den äldsta så han inte tar ut sin leklust på kattungen. Blir det inte bättre så får du ge bort kattungen för det är ju fruktansvärt för den lilla att bli jagad och biten.
  • Mon 24 Aug 2020 14:59
    #11

    Hur har det gått?

  • Anonym (du skämta­r)
    Wed 9 Mar 2022 21:05
    #12
    Dexter dot com skrev 2020-08-11 05:27:51 följande:
    Jag antar att både du och sambon hade semester att ta ut vilket blir 10 veckor hemma om ni delat upp er semester. Att skaffa djur tar tid och kräver en hel del uppoffringar så inte behöver du få sparken om ni planerat bättre. Sätt upp en nätdörr så katterna kan se och hälsa på varandra utan att den äldre kan ge sig på kattungen, köp feliway och aktivera den äldsta så han inte tar ut sin leklust på kattungen. Blir det inte bättre så får du ge bort kattungen för det är ju fruktansvärt för den lilla att bli jagad och biten.

    Menar du allvar att man skall ta 10 v semester för att umgås med en KATTMenar du allvar att man skall ta 10 v semester för att umgås med en KATT
Svar på tråden attacker av vuxen katt mot kattunge