Inlägg från: Anonym (Zäta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zäta)

Skulle ni förlåta er partner för detta

Anonym (.) skrev 2020-08-10 18:03:26 följande:

Det är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Man kan aldrig göra den generalisering du gör.

Så långt ifrån sanningen är det inte, att växa upp med en missbrukande förälder är faktiskt något som riktigt kan skada ett barn på många sätt. Och jo den generaliseringen kan man göra efter så många barn till missbrukare berättat sin historia.
  • Anonym (Zäta)
    Anonym (Mia) skrev 2020-08-10 17:17:22 följande:

Absolut, jag har lagt ner energi på honom tidigare han är inte bara min sambo utan även min bästa vän men vi har börjat glida ifrån varandra pga alkoholen. Jag misstänker att han är deprimerad. Men det är SKITSVÅRT att prata om, jag erkänner att jag helst blundar och väntar på att han ska bli nykter igen och låtsas som ingenting.

Det är därför jag skriver här, jag behöver tips och råd! Och hjälp! Jag trodde aldrig att han skulle kunna göra en sån här sak - det bevisar ju att jag har blundat för problemen och vi måste ta tag i dom!

Ni måste ju verkligen prata om det, har ni svårt att prata om annat också? Ni har ett gemensamt ansvar för ert barns uppväxt. Litar du på din sambo? Du bör kräva att han måste söka hjälp och sen behöver ni tillsammans gå och prata med någon.
Svar på tråden Skulle ni förlåta er partner för detta