• Anonym (Förnekelse?!)

    Kulmage utan att vara tjock - Det är nog bara uppsvullnad - Förnekar jag?! :(

    Hej!

    Sedan jag fick problem med mina hälsenor efter en jogging. Mest troligt inflammation. Jag har köpt Voltaren och mår lite bättre i mina hälsenor, men jag vilar lite mer.

    I alla fall: Sedan problemet dök upp som var för kanske lite mer än 1,5 månad sedan så har jag pausat min träning. Jag motionerade långa promenader. Gymmade m.m. Jag har små styrketränat men tagit det väldigt försiktigt. Jag köpte voltaren gel för några dagar sedan och det hjälpte nästan på en gång. JAG tänkte att om jag vilar så blir hälsenorna bra igen av sig självt.

    Nu har jag egentligen inte tränat särskilt ordentligt i över ca 1,5 månad sedan. Jag har fått kulmage, men jag tror inte det är fett. Man skulle väl annars kunna greppa tag stor del av själva huden/magen. Vilket jag inte riktigt kan egentligen. Men kulmage finns. Är det fett (Har jag blivit tjock?!) eller är det bara en vanlig kulmage som lätt försvinner när jag motionerar igen?

    Jag tog min första långa motion igen sedan inflamationerna på hälsenorna.

    Nu börjar jag bli bra igen och tog som sagt lång motion igår.

    HAR jag blivit tjock?!

    Kan man bli tjock såhär snabbt? Jag är annars smal.

    Jag har hittills varit med i gruppfoto två gånger. Och ser att det är en kulmage som syns när jag har skjorta. Det är förfärligt. Är jag tjock?!

    :(

  • Svar på tråden Kulmage utan att vara tjock - Det är nog bara uppsvullnad - Förnekar jag?! :(
  • Anonym (Förnekelse?!)
    Anonym (?) skrev 2020-08-10 20:55:30 följande:

    Ingen aning, finns ju ingen bild


    Spelar det någon roll?

    Är det enklare att avgöra om det är kulmage eller fettmage?
  • Anonym (Kalorier)

    Om du inte drog ner på mängden mat du äter i samband med att du blev plötsligt, och ofrivilligt, stillasittande så ja då kan det absolut röra sig om att kroppen samlat överskotts energin som bukfett. Fundera kring din kost, har du förändrat något i den dom senaste 1,5 månaderna? Tröstätit? Ätit i tristess? Osv. Där kan ju finnas förklaringar också om nått sånt skett.

    Men om du nu kan börja komma igång med motionen igen så bör du ganska snart se att midjemåttet förändras, åt det håll du vill.

  • Anonym (?)
    Anonym (Förnekelse?!) skrev 2020-08-26 07:31:17 följande:
    Spelar det någon roll?

    Är det enklare att avgöra om det är kulmage eller fettmage?
    Ja, det gör det väl? Du undrar om du har blivit tjock. Ganska svårt att svara på utan att se en bild.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Förnekelse?!) skrev 2020-08-26 07:31:17 följande:
    Spelar det någon roll?

    Är det enklare att avgöra om det är kulmage eller fettmage?
    Upprepade gånger ställer du frågan om du blivit tjock och anser att vi ska kunna avgöra det utan bild. Men svar på din fråga, klart som fan att du kan gå upp i vikt och få mage av över en månads vila och kanske inga ändringar i kost. 
  • Anonym (Ja)

    Inte rört på dig på 1,5 månad men ätit samma kost? Klart som fasen att man kan gå upp av det. Jag får lätt en liten mage på semestern eftersom det äts gott i tid och otid. Inga konstigheter.

Svar på tråden Kulmage utan att vara tjock - Det är nog bara uppsvullnad - Förnekar jag?! :(