• Anonym (?)

Lån till bil?

Måste du ha en så stor bil då? Volvo är ju bra bilar men just v90 är ju ett stort åbäke som få personer egentligen behöver. Svår är den att parkera också inne i städerna. Varför inte en mindre Volvo om det är Volvo du vill ha?

• Anonym (?)
    Noname00 skrev 2020-08-17 19:10:22 följande:

Bensin och diesel suvar kommer vara rätt svåra att sälja om 3-4 år när det mesta är el.

Jag hade tagit mig en ordentlig funderare om det är värt att köpa en.

Nu är iof inte v90 någon suv men annars har du nog rätt. Bensin och dieselbilar kommer med hög sannolikhet ha låg efterfrågan på marknaden om några år. Det är inte för inte som Volvo flyttar all sin tillverkning av bensin- och dieselbilar till Kina och framöver kommer bara tillverka elbilar här i Sverige
  • Anonym (?)
    snedtak skrev 2020-08-17 13:44:47 följande:

Glömde: exakt hur mycket en bil drar beror ju en del på körstil också. Om man gillar att gasa, vilken hastighet man håller på motorväg och hur mycket man kör blandad körning, i stan osv. Om din V70 drar 0,9 idag, skulle jag tippa på att V90 kanske hamnar runt 0,75 i alla fall.

Sen är det skillnad på olika årsmodeller också, det får man inte glömma! Så att jämföra som du gör en V70 och V90 rakt av är det stor risk att det blir rätt tokigt med tanke på att det skiljer rätt mycket på en V70 från tex år 2000 och en från 2015. Dessutom skiljer det även mellan olika motorer även om det är samma årsmodell. Vi vet ju inte om TS bil är en av de flesta V70 som gjordes (den första generationen lanserades -96 om jag inte minns helt fel, och tillverkades till 2000 då andra generationen kom).
Svar på tråden Lån till bil?