Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Torrvaror i glasburkar i skafferiet?

jag använder mig av alla möjliga glasburkar och jag kan hålla med om att de tar större plats än själva originalförpackningarna.
    Men det gör mig ingenting det får ta plats. Vissa burkar har jag t.o.m på köksbänken, de som används varje dag/ofta.

Använd dig utav burkar du gillar, inte måste det vara dyra saker som en 200ing per burk. Kan lika gärna vara tomatsåsen från icaburken...

• Anonym (Emma)
    Anonym (p) skrev 2020-08-13 23:13:45 följande:

Opraktiskt
    Då har du en massa burkar som ska rengöras och torkas  regelbundet
    Onödigt att det ska gå åt en massa material till burkar när livsmedlen redan har en förpackning

Fast plastburkar eller påsar från affären är kända att inte hålla tätt från skadedjur. Har du rejäla burkar (förslagsvis glas) så stoppar du spridning effektivt.

Annars räcker det med en påse ris från affären och sedan är allt förstört. Har du det i bra burkar direkt så finns ingen spridning och du slipper slänga allt om du fått hem djur.

Sedan är det inte en massa material till burkar, du skaffar en burk till bakpulvret, riset, mjölet osv och sedan har man dem. Allt återanvänds när man köper nytt.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (p) skrev 2020-08-25 23:12:25 följande:
    Jag har aldrig haft djur eller ohyra 
    Städa skafferiet ordentligt och handla på bättre affärer
    Ohyra kan du få ifrån alla sorters affärer. Tyvärr finns inga finbutiker där det städas extra ofta med 100% säkerhet att det inte finns mjölbaggar. För det kan komma från grossisten. Behöver inte vara just från matbutiken.
    Ta Kungsörnen som exempel, de levererar mjöl till nästan alla matbutiker (i alla fall i mitt område, Stockholm) skulle de få baggar i mjölet så har är det många butiker som drabbas.
Svar på tråden Torrvaror i glasburkar i skafferiet?