• Anonym (Förvirrad)

    Är mitt förhållande normalt?

    Jag är tillsammans med min kille i 4 år. Vi båda är i 30 års åldern. Har haft ett förhållande före detta och det var bra, vi var sambos men sista året var han elak mot mig, aldrig hemma och otrogen så vi gick isär. Mik pojkvän har haft enbart ett förhållande med en tjej som ljög och gick bakom hans rygg, otrogen och sexchattade med andra män så han har typ ingen erfarenhet av ett bra förhållande till skillnad från mig.

    Vi är i tillsammans i 4 år som sagt. Han är jättesnäll och underbar, mysig och kärleksfull. Han jobbar mycket och ibland dubbla pass och sen när han är ledig är han mycket med sina vänner.

    I alla fall. Vi brukar ses hos mig och det är oftast efter 20-21 tiden när han är "klar" med sitt.

    När jag jobbar så vaknar jag och han får låsa och gå. Är jag ledig så vaknar vi ihop och jag föreslår alltid att vi ska ut på en promenad, ta en fika eller äta en lunch ute.

    Men han kommer alltid med en ursäkt. Han vaknar hos mig och äter frukost, sitter på telefonen sen sticker han och så ses vi inte förrän vid 20-21 tiden på kvällen igen.

    Jag har föreslagit att äta ute flera gånger som man brukar göra? Men han säger att han hatar äta ute och hämtar istället hem mat så vi äter hemma. Men han äter ute varje dag med sina vänner.

    Och jag tog upp detta idag med honom och då sa han "Jag hämtar hem mat till oss, kan du inte vara tacksam? Måste man ut och äta? Det är samma mat. Vad är skillnaden".

    Då sa jag "Jag tycker det är mysigare att sitta ute och äta ibland som ett par brukar göra? Det är inte samma sak som att äta maten hemma".

    Då sa han "du bara kräver och kräver. Var tacksam istället för att jag ens hämtar mat och vi äter ihop. Vill du ut och äta med mig så mycket? Vad ser jag ut som, man kan tro jag är din kontaktperson som du måste ut och äta med".

    Och jag blev helt paff? För jag förstår inte... jo jag är tacksam för att han hämtar mat men vi äter aldrig ute ihop? Han kommer alltid med en ursäkt "Jag är mätt. Jag har redan ätit men jag kan hämta hem mat om du vill? Jag är inte sugen på den maten du föreslog. Jag gillar inte det stället. Jag har inte tid nu".

    Men när vänner ringer när jag hört så sticker han direkt och aldrig några ursäkter.

    Vi var ute och åt sist i januari månad.

    Är detta ens normalt? Kräver jag för mycket?

    Han kommer aldrig på dagen eller ens kallar ut mig för en promenad eller något.

    Han kommer bara på kvällen. Ser lite tv, sitter på mobilen, äter och sover. Vaknar och sticker. Sen samma igen dagen efter.

    Aldrig har vi vaknat ihop och han sagt " älskling gå ta en dusch så går vi och äter något".

    Han sa även att han aldrig kan fråga mig spontant en morgon om man ska ut och äta för att jag måste duscha, föna håret och fixa mig. Men vadå? Ska jag vakna från sängen och gå ut? Klart man ska duscha och göra sig i ordning men då sa han "Jag har inte tid och ork att behöva vänta på någon. Är jag hungrig när jag vaknat då vill jag äta snabbt och inte behöva vänta en halvtimme- timme för du ska göra dig iordning".

    Alltså jag känner som så att han bara kommer för att relaxa och sova. Sen på dagarna lever han livet med vännerna, sen på kvällen så kommer han till mig för att sova. Och tar mig ut 1 gång i halvåret för att typ jag vet inte ens själv :(....

    Jag förstår han jobbar men alltså han har tid för sina vänner men inte för mig?

    Då undrar jag ens vad gör han med mig?

    Han säger allt ska bli bra snart, han har bara en del jobb att fixa. Han säger han älskar mig och vill gifta sig med mig. Men jag känner att typ han har mig sidan om medan han leker av sig och när han är klar så ska jag vara där ovetandes och väntandes på att bli hans fru.

    Snälla är jag knäpp? Överdriver jag? Vad är felet? Var ska jag göra?

  • Svar på tråden Är mitt förhållande normalt?
  • Anonym (nja)

    Det låter inte helt normalt. Det låter ärligt talat som att han kommer över till dig på nätterna för sex och lite värme och sedan lever singelliv resten av tiden. 

  • Anonym (På)

    Får man killgissa att han är ensambarn alt. att hans syskon är mycket äldre eller yngre?

    Sen kanske jag kan killgissa vidare att du är lillasyster alt mellannamn?

  • Anonym (På)
    Anonym (På) skrev 2020-08-13 17:05:14 följande:

    Får man killgissa att han är ensambarn alt. att hans syskon är mycket äldre eller yngre?

    Sen kanske jag kan killgissa vidare att du är lillasyster alt mellannamn?


    Mellanbarn
  • Anonym (Dahlia)

    Du låter tyvärr som en placeholder, alltså någon menlös och kravlös person man har sex med medan man antingen har sex med andra också eller bara väntar på något bättre.

    Om du inte får synas på stan med honom, inte träffa hans vänner, inte träffa hans familj- ja vad tror du själv?

    Han är respektlös mot dig och jag tycker du borde avsluta detta för att inte ta mer skada än nödvändigt.

  • Anonym (C)

    Låter ju inte som att ni har ett förhållande utan bara är KK.

  • Anonym (oh no)

    Du finns där när han vill sova/ha sex. Det är allt. Det ni har är inte ett förhållande. 

    4 år? Hur har du orkat? Gör slut idag. 

  • Anonym (KK)

    Har ni sex?

    Låter mer som att han använder dig som en kk. Singel på dagarna

Svar på tråden Är mitt förhållande normalt?