Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Varför är män så desperata?

Ja för mig är det avtändande. Jag vill i lugn och ro lära känna en man innan jag får de rätta känslorna.

Jag vill visa mitt intresse själv men det hinner jag aldrig för männen är så på.

Och då svalnar mitt intresse direkt, tyvärr...

Det är inte lätt att ragga rätt som man men försöka känna av situationen gör det nog lite lättare.

• Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-16 16:12:46 följande:

Jag kan rekommendera dokumentären "Black pill documentary" Den är inte hatisk mot kvinnor, utan har upp fakta och statistik hur dejtingmarknaden ser ut. Att dejtingsidor består av 75-80% män och att män finner majoriteten av kvinnor attraktiva, medan kvinnor kanske finner 10-20 % av männen attraktiva. En nyttig dokumentär att se för att få en förståelse åt båda hållen. Det är ju lätt att reagera känslomässigt att fy fan vad desperata män är. Men å andra sidan kan man inte klandra kvinnor heller. Jag hade förmodligen också varit det om jag kunde välja och vraka.

Tack för tipset!
  • Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-16 16:38:45 följande:

Min sista mening blev lite otydlig. Menar att jag hade också varit kräsen om jag kunde välja och vraka. 

Tydligt för mig .

Tycker inte jag är kräsen kvinna. Jag vill bara ha en man att älska och som älskar mig. Det är inte lättare att hitta trots utbudet är större om du förstår vad jag menar.
  • Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-16 16:58:03 följande:

Nej jag förstår precis vad du menar. Det gör det ofta svårare om det är något specifikt man letar efter. Alla har väl suttit och försökt välja film på Netflix utan att hitta något man vill se.:) 

Men jag har märkt att filmer man inte trodde skulle vara bra kan vara bra. Så min rekommendation till dig är att kanske vidga dina vyer lite. Gör inte som många andra att du dömer en person enbart på dennes bilder. Utan prova dejta lite olika typer av män irl. Det betyder inte att du måste ha sex med dem eller ingå ett förhållande med dem. Men du kanske går på många dejter redan?

Jag dejtar inte så frekvent men har aldrig suktat efter de snygga, självsäkra och framåt männen. Så det är väl det som hade vidgat mina vyer.Förslag har funnits men jag har, kanske för snabbt, valt bort yta och status.

Jag vill ju ha en man som är lugn, lite blyg, snäll, trevlig och jordnära. Hade han delat mitt intresse för friluftsliv hade det varit mycket trevligt.

Nu blev detta inlägg som en kontaktannons vilket inte var meningen :)

Att jag sen bara ser filmer gjorda av Bröderna Coen gör ju inte saken lättare.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-16 17:37:39 följande:

Tycker du precis beskrev att det är en norrlänning du söker förutom filmgenren då

Ja bröderna Coen är jag van vid att ha för mig själv :)

Norrland är stort och långt från västkusten, eller?
  • Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-18 00:31:47 följande:

Nej så är det. Män som är utanför har ofta svårt att passa in i sociala sammanhang. Har man INTJ personlighet så tillhör man en väldigt liten minoritet, och kan ha svårt att hitta likasinnande. Medan de med extroverta personlighetsdrag kan passa in i nästan vilket socialt sammanhang som helst. 

INTJ personlighet här med! :)
  • Anonym (Lena)
    BombayPizza skrev 2020-08-18 16:00:17 följande:

Är också INTJ. Knappt 1 procent av kvinnorna är tydligen så klart att utvalet är väldigt litet.

Jag känner två INTJ kvinnor i min bekantskapskrets så 1% låter väldigt lite men du har säkert koll på statistik. Däremot har jag aldrig träffat en INTJ man vad jag vet.
  • Anonym (Lena)

[quote=80593255][quote-nick]BombayPizza skrev 2020-08-19 06:57:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Svart på vitt.

• Anonym (Lena)
    Anonym (Skillnad) skrev 2020-08-26 22:31:13 följande:

Statistik från december 2019:

Antal kvinnor i Sverige: 5 131 775

Antal män i Sverige: 5 195 814

Visa gärna var detta "enorma överskott" finns någonstans.
    Tror överskottet bara finns där farman bor och därför är han extra utsatt =)
Svar på tråden Varför är män så desperata?