Far och dotter relation
Tack alla ni som svarat. Jag glömde att skriva att jag har kommit med många förslag om att jag och min sambo ska resa någonstans tillsammans men han vill inte åka utan sin dotter. Jag antar av Era svar att det är också helt normalt. Dottern bor hemma hos oss. Jobbar heltid har egen bil, betalar ingenting hemma. ( det är så synd om henne på grund av att hon blivit mobbad i skolan)
Jag sköter hela hemmet, tvättar och städar även till henne. Jag tror inte att hon vet hur dammsugaren fungerar än mindre att hon kan laga mat.
Men jag ska inte klaga mer. Jag måste försöka tänka positivt och inte störa mig.
Du har helt naturliga känslor, det här sista du har lagt till visar ju lite mer på hur det fungerar hos er.
Den här resan hon har gett till sin pappa och som alltså är en resa tillsammans med henne, jag förstår att du har reagerat men du vet ju redan att det inte är något att göra. Det bästa är att låta dom få ha sitt med det.
Men hur tänker sig mannen att du och han ska vårda er relation ifall ni aldrig kan åka iväg på resor ensamma? Hur ser ert övriga liv ut med hans dotter hemma, har ni tid för er relation eller ska hon alltid sitta tillsammans med er?
Det finns inget som säger att du ska tvätta, städa även för henne. När man börjar känna att det är något som är fel så går det alldeles utmärkt att säga stopp. Vill han inte att hans dotter ska behöva städa hemma så är det ju inte värre än att han städar och tvättar för henne. Det har han säkert inget emot. Har han det kan han ju förklara varför han inte vill städa och tvätta efter sin egen dotter.
Jag skulle tro att du hade haft färre tankar kring den här resan som dottern gett honom ifall allt annat fungerade bättre.