• Farmir

    Far och dotter relation

    Jag är sambo sedan 7 år med en man som har två döttrar.

    Jag har en ganska ok relation med dom. Den äldsta dottern som är 23 år har hela tiden varit i mitt tycke väldigt pappig. Jag har själv aldrig haft kontakt med min far så jag kanske överreagerar.

    Nu till min fråga...

    Min sambo fyllde 55 år och fick en kryssning till Finland av henne, men istället för att han och jag får åka så är det dom två som reser.

    Jag blev väldigt besviken och ledsen när jag såg det. Hon har gjort en tavla där det står att han skulle göra sig redo för en 36 timmars kryssning med henne.

    Jag själv skulle aldrig kunna göra så emot tex mina barn. Jag har själv gett bort kryssningar i present men självklart så har det varit med den andra partnern. I min värld så gör man inte så.

    Min sambo ser inga problem utan tycker att det är helt ok.

    Jag har såklart helt accepterat det men jag sa ändå hur jag känner men fick ingen förståelse.

    Vad tycker Ni?

  • Svar på tråden Far och dotter relation
  • Anonym (Kvinna)

    Ja du är allt lite tramsig.

    Så de kan inte få hitta på saker utan dig?Jobba lite ned dig själv här nu va,

  • viseversa

    klart han kan åka iväg med sitt barn. Hon vill väl ha ensamtid med sin pappa. Tycker du överdriver enormt. Det var en present till honom inte till dig och honom. Och hon vill väl åka iväg med pappa.

  • Anonym (Anna)

    Du är urfånig. Klart dottern ska få bjuda pappa på en kryssning bara de 2. Vill du kryssa kan du väl också ordna en annan kryssning för dig och sambon?

  • Anonym (nja)

    Men givetvis kan man ge sin förälder en resa? Kan inte se något fel att de umgås någon gång på tu man hand, när man inte bor ihop (för jag antar att hon har eget boende?)

    Du och din man kan väl åka på resor hur mycket ni vill utan barn vid andra tillfällen? Eller tänkte du att ni tre skulle åka? Det kan man ju göra om man vill och då kunde hon ha kollat med dig innan, men då att du betalade din biljett själv. 

    Här hat vi barn båda två men inga gemensamma. Jag skulle inte alls tycka det vore konstigt om jag åkte iväg med något av mina (vuxna) barn eller min man gjorde det samma med något av sina. jag kan tom tänka mig att jag och bonusdottern skulle kunna åka bort bara vi, för att vi råkar gilla samma saker. Att alltid tänka att det alltid är hela familjen eller att "paret" alltid ska räknas som en och göra allt tillsammans, kan jag väl tänka är ganska orimligt och svårt att få ihop när man lever i en bonusfamilj. Kanske inte ens önskvärt? 

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Ja gud så elakt att åka med pappa på kryssning för lite kvalitetstid... Ta och väx upp, det är dags i din ålder.

  • Themis

    Nej, man måste få lov att göra saker med sin förälder/familj utan partnern ibland. 

    Jag har också åkt på resa med bara min mamma, utan min man.
    Han har åkt på resa med sin far och bror, utan mig.

    Så länge inte din partner lägger alla pengar och all tid på andra än dig vid semester, så är detta fullt normalt tycker jag.

    Och 36 timmar, det är väl ändå lite fånigt att bli upprörd över? 
    Vore skillnad om det vore två veckor i Karibien.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Vanessa89

    Jag har sett det här inlägget förut, så hur många gånger ska du egentligen beklaga dig över samma fåniga sak? Du kan ju inte vara helt frisk.

  • Anonym (Kvinna)
    Vanessa89 skrev 2020-08-15 12:17:51 följande:

    Jag har sett det här inlägget förut, så hur många gånger ska du egentligen beklaga dig över samma fåniga sak? Du kan ju inte vara helt frisk.


    Haha, du skojar?


    Så pinsamt

  • Anonym (Va)

    Jag tycker att du är löjlig. Självklart kan hon ge honom en resa för bara dom två.

  • No Logo

    Det är inte bara själva kryssningen som är presenten. Att få umgås på tu man hand med sitt vuxna barn är en fin present för en förälder.

Svar på tråden Far och dotter relation