• Ess

Far och dotter relation

Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 07:31:40 följande:

Jag bor också i bonusfamiljen mina och dina vuxna barn.

Nej du har rätt!

Hans 3 barn och mina 2 barn skulle ALDRIG komma på ens tanken att göra den typen av presenter till någon av oss, lämna en av oss hemma och åka själva. De vet om att den andra eventuellt skulle bli ledsen, känna sig utanför och de har respekt. Är det 2biljetter så är det självklara att ett par åker.

Ger jag bort 2 biljetter till någon av barnen kräver jag inte att få vara med. Utan då åker det vuxna barnet med sin kompis/flickvän/pojkvän Sen kan vi alla åka tillsammans och ha roligt! .

Ja, det verkar att hon är en liten dam som gärna vill utesluta dig. Bor hon dessutom hemma och får all service även av dig, så förstår jag din känsla. Snorunge!

De 36 timmar du får utan dessa fjantar - använd de väl! Gör något roligt - bara för dig själv! Skit i dem. Låt de sitta på en fylle-Corona båt och supa och gunga. Har du egna barn, så kan du göra motsvarande.

23 år och pappig- stackare.

Samma här, vi åker också bort i par och skulle vi bjuda så hade det också blivit att vi bjudit dem som par.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-18 14:32:19 följande:

Oj..

Bara läst TS men..

Min mamma fyllde nyligen år och vi barn har valt att ge henne en resa med oss. Hennes man och våra partners (och eventuella barn) lämnar vi hemma.

Jag har även i 20års åldern bjudit min mamma till paris, och jag, min syster o min mamma åker med jämna mellanrum på korta weekendresor (liksom jag även gör med min syster, och då lämnar vi partners hemma).

Jag fattar inte riktigt varför du skulle få resa med och inte varför du skulle ha något negativy över att de reser..

Gissningsvis provocerar det faktum att ts och mannen aldrig kan åka utan vuxna dottern, men nu ska dottern åka själv med pappan och ser det som självklart att de två kan åka själva.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-19 07:19:51 följande:

Absolut, men i det första fallet väljer PAPPAN att inte åka utan dottern. Hans val och det är därmed han som borde få "skit" för det, inte dottern..

I andra fallet har dottern bjudit med pappan på kryssning som present. INTE något man överhuvudtaget borde reagera på..

Detr två separata problem, varav den första definitivt inte är ok, medans den andra borde vara det. Oavsett så är det pappan som äger problemet med att de inte reser tillsammans, inte dottern.

Jag anser att dottern är lika ansvarig som pappan för att ts och han inte kan åka själva. En vuxen kvinna som tjatar sig till att åka med och en flat man som inte kan säga nej.

Jag tror att dottern bjudit enbart pappan på rent jävelskap och inget annat, så jag förstår ts att hon är irriterad.
  • Ess
    Liindsi skrev 2020-08-20 09:38:44 följande:

Var står det att hon tjatar om att få följa med? Jag läste bara att pappan inte vill åka utan dottern.

Eftersom han inte åker utan henne så anser hon säkert att hon ska med. Det är inte normalt att inte kunna åka utan en vuxen dotter.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-20 13:01:13 följande:
    Å andra sidan är det inte normalt att tjata sig till att få åka med på alla sin förälders resor. Ändå tar du för givet att det är dottern som tjatar och inte pappan som har en ehen vilja..

Dina förutfattade meningar lyser rxtremt starkt igenom...

Lägg ansvaret där det hör hemma..
    Det behöver inte lysa igenom utan jag kan rakt på sak skriva att jag anser att hon är efterbliven som reser med sin pappa och ts varje gång de ska iväg. 
    Vilken normal 23 åring gör det!
  • Ess
    Liindsi skrev 2020-08-20 09:38:44 följande:
    Var står det att hon tjatar om att få följa med? Jag läste bara att pappan inte vill åka utan dottern.
    Men varför får i så fall bara den dottern följa med, han har ju två...
  • Ess
    Akidoki skrev 2020-08-20 15:14:19 följande:
    + för fantasi

- för logik
    Jättebra, men den andra dottern då?
  • Ess
    Akidoki skrev 2020-08-20 21:37:41 följande:

Nu har jag ingen aning om vad du tänker på, så jag antar mer fantasi?

Har du läst trådstarten?

Har du förstått trådstarten, för det verkar inte så...

Han har TVÅ döttrar, men bara den ena tjatar sig till att åka med på deras resor. Varför tar han inte med båda?

Kan det möjligen va just för att den andra låter dem ha ett privatliv och inte tjatar sig till att åka med på allt.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-21 08:39:43 följande:

TS skriver att "det är synd om henne för att hon är mobbad i skolan" så en gissnong är väl att pappan är extremt överbeskyddande mot just den ena dottern. Den andra dottern kanske har familj, eller vänner att resa med.

Har varit mobbad!

Människan är 23 år gammal och har jobb, så det är hög tid att gå vidare i livet.
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-21 08:41:19 följande:

En som inte mår så bra kanske?

Någon gång måste hon ändå börja agera efter den ålder hon faktiskt är i, och mår hon dåligt så får hon göra som andra vuxna, söka hjälp.
  • Ess
    Anonym (Saina) skrev 2020-08-21 07:01:51 följande:

Det går åt båda hållen o det är vuxna människor vi talar om här. Också intressant att mobbing ska diskuteras, blev själv mobbad som ung o det är väldigt tråkigt att 23 åringen har blivit det men det är ingen ursäkt till att bete sig incestuöst. Pappan är säkert extra överbeskyddande pågrund av det men vad är det dem håller på med själva? Mobbing är kanske fel ord men TS exkluderas ju hela tiden istället för inkluderas och det är utfrysning. Tycker att det var otroligt fult gjort av 23 åringen som är en vuxen kvinna att enbart bjuda pappan på den där resan, hade varit en fin gest och sätt att visa uppskattning på genom att ge resan till pappa o hans sambo. Lite som tack för att jag får bo gratis hos er o att pappas fru slavar o passar upp på mig hela tiden.

Jag tycker att TS ska lämna den här mannen. Låt han fortsätta leka husband and wife med sin dotter istället.

+1
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-21 11:59:41 följande:
    Absolut, men det kanske är förklaringen till varför PAPPAN är överbeskyddande och inte kan släppa taget. Så PAPPAN måste släppa det och hjälpa (om inte dottern klarar det själv) att gå vidare(med andra ord sluta curla henne och pusha henne att skaffa sig ett eget liv..).

Så länge pappan fortsätter behandla henne som en miniprinsessa kommer hon troligen att fortsätta vara det, för hon vet inget annat..
    De flesta brukar komma till insikt på egen hand när de börjar högre utbildning eller börjar jobba och de träffar andra vuxna människor. Sen är pappan klart dum i huvudet som håller henne kvar i bebisstadiet, men det fråntar ändå inte hennes eget ansvar för sitt liv. Hon ÄR vuxen oavsett vad hon tycker om den saken, och det är dags att börja agera därefter.

När tom särkullen berättade hur barnslig och efter hen kände sig när hen pratat med de i sin klass, många både jobbade och pluggade, några hade även barn. Då reagerar jag på hur en 23 åring med jobb kan ranta runt efter pappi....
  • Ess
    Brumma skrev 2020-08-21 12:03:21 följande:
    Absolut, ingen har väl påstått att hon bör fortsätta som nu?

Men även efter att man är vuxen, fått ett eget liv och klarar sig själv är det faktiskt helt ok att ta en kryssning eller liknande med sin förälder.

Jag o mina syskon har en weekend (ej kryssning) inbokad med vår mamma till våren. Hennes man (som vi älskar och absolut inte stänger ute på något sätt) får stanna hemma, liksom våra egna partners (och barn).
    Det är inte denna kryssningen jag hänger upp mig på, utan hela grejen med att va pappis lilla kicka och alltid hänga efter och se till att hålla favvoplatsen hos pappi.
  • Ess
    Anonym (Saina) skrev 2020-08-21 13:27:18 följande:
    Hade hon jobb? Vissa människor vägrar att plocka av sig offerkoftan. Som jag skrev tidigare, dottern o pappan själva är extremt duktiga på att exkludera andra människor.
    I inlägg nr 11 står att hon har jobb och jobbar heltid.
Svar på tråden Far och dotter relation