Inlägg från: Anonym (Han Solo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han Solo)

Far och dotter relation

No Logo skrev 2020-08-16 00:32:19 följande:

En klassiker: en TS som inte får medhåll skriver ofta ett nytt inlägg med en massa ny information som är mycket värre än det som diskuteras i trådstarten.

Ja det har man sett några gånger nu.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 03:02:04 följande:

Men vad är det med alla tonåringar och även vuxna tjejer som klänger fast vid sina pappor på det här viset??

Mina föräldrar var skilda, det skulle aldrig komma på frågan att ha köpt en kryssning till bara honom och mig. Självklart hade hans fru vart välkommen.

En kryssning åker man väl dessutom på med kompisar i den åldern, vem fan vill åka med sin pappa? Låter ju perverst.

Det är bara perverst i ditt huvud.

Jag har bjudit med min pappa på flera vandringsresor genom åren.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:02:45 följande:

Skillnad att åka som pensionär eller en familj. Det gjorde vi med och nej det söps inte i den konstilationen. Men som jag skrev, knappast nåt jag skulle tänka mig göra med min pappa ensam som 23-åring.

Nu är ju inte alla som du. Dottern har kanske en bra relation till sin pappa så de kan åka på kryssning tillsammams utan att supa och härja.

Åker man på vandringsresor så sover man ju i tält ihop. Tält är ju oftare mindre än en hytt på kryssning.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Nk) skrev 2020-08-17 10:27:08 följande:
    Det är väl min syn på kryssningar som skiljer sig åt helt enkelt. Det är inte enbart att det är små hytter och sova trångt, det är hela sammanhanget som klingar illa.

Jag har inte själv supit eller härjat när jag och sambon har åkt. Då har det vart för att ha en romantisk helg tillsammans. Kap romantisk det kan bli, men bodde i svit, drack bubbel, åt mat, badade) Och med vännerna har det mer vart party.

Sen gör alla som dom vill oavsett. Bara lite märklig grej att göra med farsan när man är vuxen.

Vandring och sånt går ej att jämföra på det viset.
    Jojo, jag kan väl hålla med om att är det en Ålandskryssning med Birger Jarl (som luktar urin och fylla) så är det en sak. Men det kan ju vara en trevlig kryssning för se som vill slappna av. Och ha varsin hytt. 
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 16:09:21 följande:

Verkligen...känner en person som har sex med sin mamma. Han är 20 och hon 40.

Såklart inte många som han berättat för. Ja utanför normen men det finns.

Är själv inte mamma eller bonus.

Sen behöver det ju inte förekomma här...

Wow, du känner denna person alltså. Är det en typisk vän till dig, skulle du säga?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-17 17:43:21 följande:

[quote=80590178][quote-nick]Anonym (Han Solo) skrev 2020-08-17 16:32:53 följande:[/quote-nick]Wow, du känner denna person alltså. Är det en typisk vän till dig, skulle du säga?

Vet inte vad typisk är. Men har inga manliga vänner i övrigt. Vi lärde känna varandra av en slump kan man säga. Han bor inte i min stad

Du vet inte vad typisk är? Det jag menar är om du har fler vänner som idkar incest?

Är dom förståndshandikappade?

Har du påpekat för din vän om olämpligheten att ha en sexuell relation med sin mor?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-08-18 04:46:57 följande:

Kan säga att han är 100% normal och väldigt intelligent.

Ja det är ju väldigt normalt att ha en sexuell relation med sin mor.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 07:31:40 följande:
    Jag bor också i bonusfamiljen mina och dina vuxna barn.

Nej du har rätt!

Hans 3 barn och mina 2 barn skulle ALDRIG komma på ens tanken att göra den typen av presenter till någon av oss, lämna en av oss hemma och åka själva. De vet om att den andra eventuellt skulle bli ledsen, känna sig utanför och de har respekt. Är det 2biljetter så är det självklara att ett par åker.

Ger jag bort 2 biljetter till någon av barnen kräver jag inte att få vara med. Utan då åker det vuxna barnet med sin kompis/flickvän/pojkvän Sen kan vi alla åka tillsammans och ha roligt! .

Ja, det verkar att hon är en liten dam som gärna vill utesluta dig. Bor hon dessutom hemma och får all service även av dig, så förstår jag din känsla. Snorunge!

De 36 timmar du får utan dessa fjantar - använd de väl! Gör något roligt - bara för dig själv! Skit i dem. Låt de sitta på en fylle-Corona båt och supa och gunga. Har du egna barn, så kan du göra motsvarande.

23 år och pappig- stackare.

Ja, det kanske är självklart i din familj. Men alla familjer fungerar inte som din. 

Jag tycker dock absolut att TS ska passa på att göra något roligt med sitt barn och få lite kvalitetstid. Se möjligheterna, inte problemen. 

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 09:38:05 följande:

Ja, men sjävklart fungerar inte ALLA familjer som min.

TS vad man tycker om det och jag svarar att jag förstår hennes känslor där.

Våra egna gemensamma barn skulle inte heller utesluta någon av oss föräldrar- är det fel det? Ja, i min familj. Och därmed inte sagt att det inte finns ngra problem alls i min familj.

Sen förstår jag att 23åriga hemmaboende bäbis-prinsessor MÅSTE ha sin far om de inte hittat sin trygga plats I livet, kompisar eller partner. Enligt vissa här!

Bäbis-prinsessor? Det är svårt att ta dig på allvar med den vokabulären. Sorgligt.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 10:39:53 följande:

Är du på allvar?

Hade den dottern bjudit sin far på någon äventyrsresa, t ex om båda gillar att cykla, gå i fjällen, träna, kolla på konst, besöka vingårdar, kollar på fotboll dvs har samma intressen som ts inte delar

Så hade jag tyckt att det var helt ok! Kul! Kör!

Men om dottern bjuder sin far på något som viss folk kallar för en sup&knull resa (Sorry för uttrycket, inte jag som hittat på det) och vill utesluta sin styvmor- låt oss fundera ett varv till.

Vad exakt är det som drar en 23åring att vilja göra en sådan resa med sin far? Ska de dansa på båten, äta parmiddagar och ragga på var sitt håll? Supa tillsammans eller titta på hur andra gör det?Sitta på spa? Ska pappan leka livvakt åt sin dotter och titta på hur hon dansar, äter, dricker, shoppar?

Eller vad är det som är så kul - sova i samma hytt?

Kan någon vettig person berätta det för mig?

En normal 23åring gör sådant med sina vänner i första hand. I andra hand åker man och festar tillsammans med släkten

Det är uppenbart att du inte förstår att det finns olika typer av kryssningar och jag har ingen lust att förklara. Du får leva vidare i kunskapens mörker tills någon eller du själv upplyser dig.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 12:57:11 följande:
    Det framkommer inte av TS beskrivning vilken typ av kryssning det är. Bra att du vet det.
    Precis, därför tar man inte för givet att det är en "supa- och knullkryssning" (som du så fint benämner det). 
    Om du tänker lite själv, är det rimligt?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:18:03 följande:
    Till pappas flicka och Pepsimax

Vad ni hittar på!

- var har jag sagt något om sexuella kontakter mellan barn och förälder, i detta fall mellan far och dotter??? Var ser ni det? Ordet jag använde är bara ett benämning på något vad några icke humorbefriade använder om denna typ av resor.

Jag har undrat vad som är så kul här?

Men ingen har kunnat svara på den enkla frågan.

Exempelvis- det är kul att shoppa parfym på taxfree, äta buffé, sitta på däcket...

ja?
    Jag är helt säker på att du och jag tycker olika saker är kul. 

Eller menar du att du avgör vad folk ska tycka är roligt?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pappas fru) skrev 2020-08-18 13:54:48 följande:
    Får man fråga- är det du som är folk här?

Aldrig påstått att du och jag har ngt gemensamt, eller tycker om samma saker! Menar inget illa dessutom :-P

TS man och hennes bonusdotter är också folk. Jag antar att de tycker kryssning är roligt vilket jag förstår du inte gör. 

Men jag förstår att du har tråkigt och mest är ute efter att provocera. 

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (f) skrev 2020-08-21 09:09:28 följande:

Den yngre dottern lär ju vara yngre än sex år.

Äldre än 7 år, TS och mannen har varit sambo i 7 år. Han lär ju inte fått barn med någon annan under den tiden.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Saina) skrev 2020-08-21 07:01:51 följande:

Det går åt båda hållen o det är vuxna människor vi talar om här. Också intressant att mobbing ska diskuteras, blev själv mobbad som ung o det är väldigt tråkigt att 23 åringen har blivit det men det är ingen ursäkt till att bete sig incestuöst. Pappan är säkert extra överbeskyddande pågrund av det men vad är det dem håller på med själva? Mobbing är kanske fel ord men TS exkluderas ju hela tiden istället för inkluderas och det är utfrysning. Tycker att det var otroligt fult gjort av 23 åringen som är en vuxen kvinna att enbart bjuda pappan på den där resan, hade varit en fin gest och sätt att visa uppskattning på genom att ge resan till pappa o hans sambo. Lite som tack för att jag får bo gratis hos er o att pappas fru slavar o passar upp på mig hela tiden.

Jag tycker att TS ska lämna den här mannen. Låt han fortsätta leka husband and wife med sin dotter istället.

Jag tycker också att hon ska lämna. Det blir bäst för alla.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Saina) skrev 2020-08-21 14:50:53 följande:

Vägrar han åka en vecka för att lillan inte kan vara ensam hemma så skulle jag säga åt karln att då får vi anlita en nanny den veckan, då kommer det nån 17 åring o passar lillan.

Jag skulle bli en riktig bitch bara för att få fram mitt budskap om hur sjukt det här är.

Eller så gör hon alla (inkl. sig själv) en tjänst och separerar.

Lättaste vägen ur problemet.
Svar på tråden Far och dotter relation